Lilly

mens. smerter

7 indlæg i dette emne

Hej :blush

har lige et spørgsmål, som jeg håber nogle kan nikke genkendelse til eller har nogle gode idér?

Har vildt ondt i mit underliv, nærmest hele tiden, idag var det mest i venstre side, men det hjælper lidt når jeg går tur med mine hunde :P

er det mormalt at have det sådan her i starten? og så er mine bryster bare ØMME :hophop hehe hold da op!!.

Men er nu glad for at jeg er gravid uden tvivl :glad

Er der noget smertestillende som man ikke må tage evt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde meget murren lidt ala mens smerter i min seneste graviditet, det er meget normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :blush

har lige et spørgsmål, som jeg håber nogle kan nikke genkendelse til eller har nogle gode idér?

Har vildt ondt i mit underliv, nærmest hele tiden, idag var det mest i venstre side, men det hjælper lidt når jeg går tur med mine hunde :P

er det mormalt at have det sådan her i starten? og så er mine bryster bare ØMME :hophop hehe hold da op!!.

Men er nu glad for at jeg er gravid uden tvivl :glad

Er der noget smertestillende som man ikke må tage evt??

Jeg har også haft en del "murren" i underlivet og det er vist meget normalt.

Jeg fik at vide at det eneste smertestillende man må tage er panodil, pinex eller lign, men at det skal være i begrænset mængder. Der er kommet en meget ny undersøgelse som også er den første om det måske kan give problemer hos drengefoster med tekstiler og sædkvalitet.

Du må IKKE tage f.eks. kodimagnyl, ipren eller andre piller med ibuprofen eller naproxen i. Det kan medfører hjertefejl eller lign. hos fosteret.

Selvom der er lavet en undersøgelse om panodil mv. er det stadig det der anbefales, da det giver de mindste bivirkninger. Vedhæfter lige en artikel om det her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft en del "murren" i underlivet og det er vist meget normalt.

Jeg fik at vide at det eneste smertestillende man må tage er panodil, pinex eller lign, men at det skal være i begrænset mængder. Der er kommet en meget ny undersøgelse som også er den første om det måske kan give problemer hos drengefoster med tekstiler og sædkvalitet.

Du må IKKE tage f.eks. kodimagnyl, ipren eller andre piller med ibuprofen eller naproxen i. Det kan medfører hjertefejl eller lign. hos fosteret.

Selvom der er lavet en undersøgelse om panodil mv. er det stadig det der anbefales, da det giver de mindste bivirkninger. Vedhæfter lige en artikel om det her

tusiden tak for svaret :glad det blev jeg glad for, og læste også det vedhæfte artikel :)

Fik ellers afvide, at Pinex, måtte jeg ikke spise, så hellere Ipren. Hmm man kan godt live lidt forvirret engang imellem hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde meget murren lidt ala mens smerter i min seneste graviditet, det er meget normalt

okay, godt det ikke kun er mig :)

Det er specielt om aften at jeg har ondt, :(

men bare det er meget mormalt, så er jeg mindre nervøs :)

knus Maja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusiden tak for svaret :glad det blev jeg glad for, og læste også det vedhæfte artikel :)

Fik ellers afvide, at Pinex, måtte jeg ikke spise, så hellere Ipren. Hmm man kan godt live lidt forvirret engang imellem hehe

Det var så lidt :) Der er nemlig stor forvirring om det og jeg synes godt nok også det er svært at skulle forholde sig til det hele engang imellem.

Jeg spurgte min læge fordi jeg netop får nogen stærke piller mod mens.smerter normalt og var kommet til at tage én inden jeg vidste jeg gravid. Hun sagde der ikke skete noget med én enkelt men jeg måtte endelig ikke tage flere. Hun nævnte så Pinex og Panodil og den undersøgelse der var lavet og så gik jeg hjem og googlede lidt. Jeg synes artiklen giver et meget godt billede og det er også altid Pinex mv. jeg har hørt er blevet anbefalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik afvide at man måtte tage alle piller der startede med P (undtagen P-piller :lol: ) når man var gravid.

Altså pamol, panodil, pinex osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER