Majstot

Barnedåb/navngivning

12 indlæg i dette emne

Hejsa

Måske er denne tråd forkert placeret, men tænker bare hvornår begynder i at planlægge barnedåb/navngivnings fest?

Er i gået i gang med det inden i har født? Og hvis ja, hvor meget har i så planlagt inden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer an på hvornår du planlægger at dåben skal finde sted. Min datter blev først døbt, da hun var 5 mdr. gammel, så jeg gik først igang med planlægningen et stykke tid efter fødslen. Denne gang vil vi gerne døbe vores søn som ca. 2 mdr gammel, så jeg er allerede godt i gang nu inden fødslen med at planlægge. Jeg har 2 mdr til termin.

 

Indtil videre har jeg

 

Booket dato i kirken

Kigget på lokaler til festen (ikke booket endnu, men det er planen at gøre det snarest)

Valgt mad til festen (dog ikke bestilt endnu, da vi venter til vi har et lokale)

Valgt invitationer (og vil begynde på at lave dem inden fødslen, men færdiggør dem først med billeder af baby osv umiddelbart efter fødslen og sender dem afsted der)

 

(P.S: og ja, denne tråd burde nok være under barnedåbsforummet :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke gået i gang endnu, men jeg forestiller mig navnefest, når den lille er omkring 3 måneder, og hvis det bliver tilfældet, så planlægger jeg nok lidt, når jeg går på barsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde planlagt det meste inden:

Klippet og klistret:

-Bordkort

-invitationer

-bordpynt

Skrevet gæste lister og lavet klade til indbydelserne

Købte diverse drikkevarer til festen i Tyskland

Købte lidt bordpynt

Fik styr på duge (som min mor havde og vaskede)

Påbegyndt ønskeliste

Valgt hvem vi ville spørge om der ville stå fadder

Aftalt med hende der skulle lave kagen at hun skulle lave den.

Ting vi havde besluttet men først bookede/bestilte efter fødslen var:

-mad

-Undersøgt hvordan man bookede kirke

-fundet feststedet.

Efter fødslen

Bookede vi det der skulle bookes

bestilte mad

skrev navn og dato i indbydelserne og sendte

Skrev navn på Bordkort

Fik fat i dåbs kjolen

Spurgte fadere

Svigermor hæklede bånd til kjolen.

Købte tøj til os selv og tøj til efter kirke til Mie

Fandt en der ville/kunne servere

Holdte festen ;)

Jeg syntes det var rart at have det hele SÅ klar! Men vi holdte også dåb da hun var 3 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også selv gået i gang nu - invitationer har jeg kigget på i et stykke tid og ellers bare spekuleret på menuen

I går fik jeg skrevet til præsten som ikke er vores lokale præst og det passer med at han skal være vikar for vores normale præst i "vores" kirke til november, så derved blev datoen fastsat i går - til den tid vil den bette ca være 2 1/2 måned

Så nu er jeg kommet lidt mere i gang med planlægningen - selvom familien synes det er alt for tidligt, men helt ærligt det er da ikke unormalt at begynde at planlægge en fest 4 måneder før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M. Blev døbt da hun var 5 uger. Vi havde en ønskepræst, og han kunne kun 3 datoer- en i august, 1 i november og 1 i december, den i november var også allehelgens dag hvor afdøde mindes, så den var udelukket da min far døde mens jeg var gravid.

Så vi endte med at kende dåbsdatoen før vi kendte fødselsdato, køn og navn :D

Vi lavede nogle bodyer der skulle være invitationer, så der kun skulle laves tekst til invitationen også sættes pynt på i den relevante farve :)

Når vi kommer hen sidst på året vil jeg igen begynde at undersøge mulige datoer for dåb på nummer 2 :) Denne gang kender vi dog kønnet, så invitationen kan laves med pynt denne gang, så vi kun mangler tekst ;)

Så kan vi også få lejet forsamlingshus, for det er nødvendigt denne gang- med en dåb i januar/februar, så går det nok ikke med telt i haven :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin om 3 uger, og har ogsåefn ustyrlig lyst til at få booket kirken/reserveret lokaler osv.. Men synes jeg har hørt, at nogle præsterer dumpe at booke kirken, før barnet er kommet til verden. Nogen derfra oplevet det?

Ift. At booke kirken - skal man ringe på kirkekontoret, eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M. Blev døbt da hun var 5 uger. Vi havde en ønskepræst, og han kunne kun 3 datoer- en i august, 1 i november og 1 i december, den i november var også allehelgens dag hvor afdøde mindes, så den var udelukket da min far døde mens jeg var gravid.

Så vi endte med at kende dåbsdatoen før vi kendte fødselsdato, køn og navn :D

Vi lavede nogle bodyer der skulle være invitationer, så der kun skulle laves tekst til invitationen også sættes pynt på i den relevante farve :)

Når vi kommer hen sidst på året vil jeg igen begynde at undersøge mulige datoer for dåb på nummer 2 :) Denne gang kender vi dog kønnet, så invitationen kan laves med pynt denne gang, så vi kun mangler tekst ;)

Så kan vi også få lejet forsamlingshus, for det er nødvendigt denne gang- med en dåb i januar/februar, så går det nok ikke med telt i haven :P

Kom frisk - telt i haven i januar/februar er da frisk... Måske man kan lave noget sne tema så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin om 3 uger, og har ogsåefn ustyrlig lyst til at få booket kirken/reserveret lokaler osv.. Men synes jeg har hørt, at nogle præsterer dumpe at booke kirken, før barnet er kommet til verden. Nogen derfra oplevet det?

Ift. At booke kirken - skal man ringe på kirkekontoret, eller?

I vores kirke kan man ikke booke noget, før barnet er født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin om 3 uger, og har ogsåefn ustyrlig lyst til at få booket kirken/reserveret lokaler osv.. Men synes jeg har hørt, at nogle præsterer dumpe at booke kirken, før barnet er kommet til verden. Nogen derfra oplevet det?

Ift. At booke kirken - skal man ringe på kirkekontoret, eller?

Jeg tror det kommer helt an på kirken

Vi har reelt ikke booket kirken endnu men kun præsten fordi vi ved han skal være vikar i "vores" kirke den weekend. Men booker først kirken når den bette er kommet til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin om 3 uger, og har ogsåefn ustyrlig lyst til at få booket kirken/reserveret lokaler osv.. Men synes jeg har hørt, at nogle præsterer dumpe at booke kirken, før barnet er kommet til verden. Nogen derfra oplevet det?

Ift. At booke kirken - skal man ringe på kirkekontoret, eller?

  

I vores kirke kan man ikke booke noget, før barnet er født :)

Jeg har booket kirken allerede nu. Det var ikke noget problem, jeg skal bare give dem resten af oplysningerne på mail senere, når lillemanden bliver født. Så fik de mit cpr-nummer nu istedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har booket kirken allerede nu. Det var ikke noget problem, jeg skal bare give dem resten af oplysningerne på mail senere, når lillemanden bliver født. Så fik de mit cpr-nummer nu istedet for.

:ditto sådan var det også ved os, da vi bookede til M. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER