Mulle

Skal jeg være bekymret???

7 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg har de sidste dage været i sommerhus, hvor jeg har spist en del mere end normalt - is, kage, grillmad og alt det der man ikke må ;)

Jeg har så også fået rigtig meget væske i fødderne, hvilket jeg ikke plejer at døje med. Det er opstået lørdag og i dag har jeg stadig meget væske i fødderne, selvom jeg har haft fødderne oppe siden i aftes.

Vægten siger plus 2,6 kg på fire dage, hvilket jo virker lidt voldsomt synes jeg...

Er det noget i vil mene jeg skal reagere på, eller kan det simpelthen bare være kagebordet og grillmaden igår, der giver sådan et udsving??

Jeg har det ellers godt pånær sovende fingre ( som jeg har døjet med længe) - ingen hovedpine osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror sagtens, at det bare kan være gufferiet, men jeg ville alligevel lige ringe til lægen og høre, hvad de siger. Bare lige så der bliver passet godt på jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om du har nydt ferien :) Sådan skal det også være. Og mon ikke det blot er pga feriehyggen at vægten er steget.

 

Men... når det så er sagt, så ville jeg dog også kontakte lægen, hvis det var mig. Jeg havde også vand i hænder og fødder, men uden nogen bekymring fra jordmoder eller mig selv. Jeg havde det ellers også rigtig godt - men det viste sig - ved tilfældig kontrol - at jeg havde svær svangerskabsforgiftning - selvom jeg ikke anede at jeg fejlede noget. Så jeg synes bestemt du lige skal snakke med lægen eller din jordemoder. I mit tilfælde opdagede lægen det ikke - det var først ved kontrol på sygehuset et par dage efter (da jeg var gået over tid), at de opdagede det.

 

Jeg krydser fingre for - og håber på - at alt er helt som det skal være.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet vejer også en del, så kan også være derfor vægten er steget så meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det lyder som om det måske er en god idé at kontakte lægen... Er det lægen jeg skal ringe til? Min veninde siger jeg skal ringe til fødegangen...??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altspå jeg får dels vand i kroppen når det er så varmt som det har været den sidste uges tid (også når jeg ikke er gravid - kan bare ikke med den varme :klap ) OG når jeg spiser noget jeg ikke tåler i maven (har irritabel tyktarm). Hvidt brød, mel, pasta og kartofler er det værste, og sukker. Så det kan altså sagtens være en kombi af varmen og "forkert" mad der gør det. Jeg kan nemt svinge op til 3 kg fra dag til dag hvis jeg ikke passer på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg tænker også mest, at det er en kombi af varmen og tyngden fra graviditeten, der har givet alt det væske i fødderne. Og så har jeg spist en del brød, kage og en vaffelis i sommerhuset, og til hverdag får jeg slet ikk brød, fordi jeg faktisk heller ikk tåler det så godt. så tænker også at det har gjort sit til det store udsving...

Jeg har stadig en del vand i fødderne, men har valgt lige at se det an til i morgen ihvertfald. Jeg skal til jordemoder på onsdag, så hvis ikk det bliver værre, tænker jeg at snakke med hende om det der.

Tak for jeres svar, piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER