girly1988

Navne til jeres guldklumper :-)

43 indlæg i dette emne

Vores dreng skal hedde Tobias, så det håber vi han ligner når han kommer ud :-)

Hvad med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kender ikke, og kommer ikke til at kende kønnet før fødsel :) Sidste gang havde vi lister vi slettede på og endte ud med 2-3 pigenavne og 3-4 drengenavne. Vi endte med et pigenavn, vi kendte heller ikke kønnet dengang, som ikke var på listen, for M. Lignede ikke nogen af dem vi havde tilbage :D

Så denne gang har vi droppet det og ser istedet hvad der gemmer sig og hvad der falder os ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng skal hedde Johannes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tænker på Alexander, Villads og Julian ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det havde været en dreng så vidste vi lige hvad han skulle hedde - nu det er en pige er vi lidt mere uenige og i vildrede. - vender tilbage når vi er enige engang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi er på de gamle overvejelser: Nathalie og Jonathan :)

Men min mand er virkelig svær mht drengenavne (pga folk han kender) og pludselig kan han ikke lide et navn alligevel. Så nu må vi se :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk vi er enige om at det er en lille Mie jeg har i maven ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Agnes Eline til en pige.. hvis det bliver en dreng.. pas! Er så blank :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (læs jeg) har valgt at vores mulige navne skal Være hemmelige indtil jeg har født. Ihvertfald for vores familie og omgangs kreds, egentlig fordi jeg ikke vil påvirkes til at vælge navnet fra pga. Negative bemærkninger eller halv sjove historier om en kender der bare navnet. Men derfor kan jeg godt lufte dem her

Til en pige: Chelsea, startede for sjov da vi ikke regnede med at vi skulle have flere. Så en serie en gang for en del år tilbage hvor der var personer, som hed der samme som vores to andre børn. De er dog IKKE opkald efter dem i serien!! Siger I sjov til min mand at der er en pige som hedder Chelsea (min mand er chelsea fodbold fan) at skulle vi få en pige mere kunne hun hedde Chelsea. Den joke er nu blevet alvor og elsker navnet

Da pige navnet har med fodbold at gøre, kørte vi joke helt ud. Vi er også Aab fans og Aabs maskot hedder Theodor. Forelskede mig i navnet og JEG har besluttet at bliver det en dreng skal han hedde Theodor. Min mand er mere til Theo...

Ja jeg har en skrue løs Vores to andre børn hedder Lucas og Caroline Amalie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ret blanke indtil videre :chin:

 

Det andet navn vi havde på tale til Filippa, er brugt i en fjernere kreds, men det føles bare ikke rigtigt at vælge det mere.

 

Vi kan kun komme på top 20-navne og dem vil jeg helst undgå. Godt der er 4 måneder endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ret blanke indtil videre :chin:

 

Det andet navn vi havde på tale til Filippa, er brugt i en fjernere kreds, men det føles bare ikke rigtigt at vælge det mere.

 

Vi kan kun komme på top 20-navne og dem vil jeg helst undgå. Godt der er 4 måneder endnu

Mine to børn har "liste navne" og vi har ikke oplevet at de hverken har gået i børnehave, klasse eller til fritidsaktiviteter med en eller flere med samme navn. Hvis det er det som skræmme lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ret blanke indtil videre :chin:

Det andet navn vi havde på tale til Filippa, er brugt i en fjernere kreds, men det føles bare ikke rigtigt at vælge det mere.

Vi kan kun komme på top 20-navne og dem vil jeg helst undgå. Godt der er 4 måneder endnu

Mine to børn har "liste navne" og vi har ikke oplevet at de hverken har gået i børnehave, klasse eller til fritidsaktiviteter med en eller flere med samme navn. Hvis det er det som skræmme lidt?

Skræmmer er nok ikke det rigtige ord - gad bare godt det var lidt mere særligt end Sofia (nr 1 i 2013 ;)). Filippa gik til rytmik med en anden Filippa sidste år ;) Og Filippa er rykket 20 pladser op på 3 år, og det kan man jo ikke vide, når man vælger. Det skal føles rigtigt og det navn har vi ikke fundet endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden er sikker på, at det skal være Mikkel.. Og har alle dage sagt, at fik han en dreng, så blev det Mikkel! Hverken pigerne eller jeg er for det navn ;) Vi havde ellers talt Liam, Tristan og Zander sidste gang, men Liam er nu et ret populært navn- og manden kan ikke lide Zander alligevel.. Og Tristan er stadig in game.. Jeg er ved at lure, hvordan jeg med kvindelist får sneget Milas ind af bagdøren, så manden falder for det :whistling

Af pigenavne havde vi talt Melanie eller Vanessa :)

Som jeg skrev i et andet indlæg, så her vi ikke lavet liste og kun talt ganske lidt om navne, men vi fandt først navnet til M. Da hun var 5 dage gammel :) Men det kendte vi jo heller ikke kønnet ;)

Vi kommer ikke til at beslutte spor før vi har den lille i armene, det ved jeg ;) Men derfor overveje jeg stadig snedige taktikker, så manden falder for nogle af mine foretrukne navne :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tænker på Alexander, Villads og Julian ...

 

Søde navne! Havde en Villads i min første mg og det er vokset på mig, det navn - så fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden er sikker på, at det skal være Mikkel.. Og har alle dage sagt, at fik han en dreng, så blev det Mikkel! Hverken pigerne eller jeg er for det navn ;) Vi havde ellers talt Liam, Tristan og Zander sidste gang, men Liam er nu et ret populært navn- og manden kan ikke lide Zander alligevel.. Og Tristan er stadig in game.. Jeg er ved at lure, hvordan jeg med kvindelist får sneget Milas ind af bagdøren, så manden falder for det :whistling

Af pigenavne havde vi talt Melanie eller Vanessa :)

Som jeg skrev i et andet indlæg, så her vi ikke lavet liste og kun talt ganske lidt om navne, men vi fandt først navnet til M. Da hun var 5 dage gammel :) Men det kendte vi jo heller ikke kønnet ;)

Vi kommer ikke til at beslutte spor før vi har den lille i armene, det ved jeg ;) Men derfor overveje jeg stadig snedige taktikker, så manden falder for nogle af mine foretrukne navne :P

 

Melissa og Mikkel - det er da sødt!

 

Spændende hvad I ender med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa og Mikkel - det er da sødt!

Spændende hvad I ender med :)

Shhhhh :whistling

I KNOW.. Det er skide irriterende :P :D

Jeg har bare rigtig dårlig association til navnet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde navne! Havde en Villads i min første mg og det er vokset på mig, det navn - så fint :)

Jeg er også ret vild med det navn ... MEN :) jeg synes at folk udtaler det lidt forskelligt - nogle siger a la: Villa-(as). Jeg selv foretrækker at det udtales: Viiillas...

Hvad sagde de i din MG ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shhhhh :whistling

I KNOW.. Det er skide irriterende :P :D

Jeg har bare rigtig dårlig association til navnet :(

Det dur ikke med dårlig association. Mandem må i tænkeboks.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også ret vild med det navn ... MEN :) jeg synes at folk udtaler det lidt forskelligt - nogle siger a la: Villa-(as). Jeg selv foretrækker at det udtales: Viiillas...

Hvad sagde de i din MG ?

Øh, den sidste version, tror jeg :chin: I må vælge det, hvis det føles rigtigt for jer. Alt andet er man alligevel ikke herre over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det dur ikke med dårlig association. Mandem må i tænkeboks.

Har sagt det til ham- vi havde faktisk en deal da vi venter M., at blev det en pige, så valgt han navn og hvis det blev en dreng så gjorde jeg ;) Men det er jo lidt noget andet denne gang :P

Altså.. Ihhh.. Det nager mig at indrømme det <_< :rolleyes Men JEG havde faktisk nedlagt veto mod Melissa dengang, fordi jeg havde dårlige associationer til navnet... MEN da vi på dag nr. 3 sidder med den lille pigebebs i favnen og taler navne og manden siger: Melissa, fløj et NEJ ud af munden på mig.. Men så kiggede jeg på hende, smagte på det- også kunne hun pludselig ikke hedde andet :biglove Hun var MIN/VORES M. Og alle forklaringer og associationer forsvandt over de næste dage.. Og ja... Hun kan altså ikke hedde andet :kuller

Dog er det noget andet med Mikkel, jeg kan slet ikke med det- og der er alt for mange tæt ved med lignede associationer til navnet. Så jeg SKAL have noget andet i gang :D

Vi havde også Jonathan på dengang- det er jeg stadig glad for, men der er issues omkring udtalen, så tror ikke det bliver det. Linus er jeg også glad for, men manden synes det er sært :rolleyes

Godt jeg VED vi finder NAVNET når vi har bebsen i armene ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sagt det til ham- vi havde faktisk en deal da vi venter M., at blev det en pige, så valgt han navn og hvis det blev en dreng så gjorde jeg ;) Men det er jo lidt noget andet denne gang :P

Altså.. Ihhh.. Det nager mig at indrømme det <_< :rolleyes Men JEG havde faktisk nedlagt veto mod Melissa dengang, fordi jeg havde dårlige associationer til navnet... MEN da vi på dag nr. 3 sidder med den lille pigebebs i favnen og taler navne og manden siger: Melissa, fløj et NEJ ud af munden på mig.. Men så kiggede jeg på hende, smagte på det- også kunne hun pludselig ikke hedde andet :biglove Hun var MIN/VORES M. Og alle forklaringer og associationer forsvandt over de næste dage.. Og ja... Hun kan altså ikke hedde andet :kuller

Dog er det noget andet med Mikkel, jeg kan slet ikke med det- og der er alt for mange tæt ved med lignede associationer til navnet. Så jeg SKAL have noget andet i gang :D

Vi havde også Jonathan på dengang- det er jeg stadig glad for, men der er issues omkring udtalen, så tror ikke det bliver det. Linus er jeg også glad for, men manden synes det er sært :rolleyes

Godt jeg VED vi finder NAVNET når vi har bebsen i armene ;) :D

Og dog- manden har tygget på Linus, måske kan det alligevel blive et bud :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og dog- manden har tygget på Linus, måske kan det alligevel blive et bud :kuller

 

Spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg tænker meget på navn for tiden. Jeg har ét navn, som jeg går og tygger på og lufter for manden også. Synes det er så sødt, men kan ikke helt finde ud af, om man snubler over udtalen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg tænker meget på navn for tiden. Jeg har ét navn, som jeg går og tygger på og lufter for manden også. Synes det er så sødt, men kan ikke helt finde ud af, om man snubler over udtalen :chin:

Bring it on :kiss

Vi har jo dilemmaet med Jonathan, som vi havde i gang sidste gang også. Men manden vil ikke have den almindelige udtale, men istedet Jonathan- altså som i Back 2 Back klassikeren :) Hvis det giver mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bring it on :kiss

Vi har jo dilemmaet med Jonathan, som vi havde i gang sidste gang også. Men manden vil ikke have den almindelige udtale, men istedet Jonathan- altså som i Back 2 Back klassikeren :) Hvis det giver mening :)

 

Det giver god mening :)

 

Uh, ved ikke om jeg vil offentliggøre det :rolleyes Vi holdt jo Filippa hemmeligt, men vi kan selvfølgelig lade være at afsløre beslutningen ;) :chin:

 

Navnet er Leonora :kuller

Går det sammen med Filippa? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER