Barbamama

Hvad smører I maven med?

32 indlæg i dette emne

For at undgå strækmærker/undgå kløe/passe på maven?

Jeg har kig på bio-oil, men overvejer også matas, som jeg brugte sidst. Hvad bruger I? (Hvis I da bruger noget :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger Matas mavecreme. Den er rigtig god til at forebygge den tørre fornemmelse. I min sidste graviditet brugte jeg matas natur bodybutter, den uden parfume, den var også god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte mor/barn olie fra matas.. Det virkede i hvert fald ikke forebyggende på strækmærker :P :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger matats mor og barn mavecreme, den brugte jeg også sidste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte mor/barn olie fra matas.. Det virkede i hvert fald ikke forebyggende på strækmærker :P :lol

Hehe, jeg hælder efterhånden også til, at strækmærker selv bestemmer om de kommer :P Men vil stadig gerne have noget at smøre maven til, for at prøve at undgå kløe og tør fornemmelse. :)

Er meget fristet af bio-Oil, men med alle de duft-ekstrakter, er jeg ikke sådan helt overbevist om, at det er sundt for en baby :unsure

Matas produkter vil jeg være tryg ved, men jeg synes jeg husker fra min sidste graviditet, at jeg synes det var noget fedtet stads og at jeg ikke kunne lide lugten af det :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med bare at bruge noget kokosolie? Det har du da i hytten i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smurte ikke maven første gang, har et ton af strækmærker. Dog ikke alle pga graviditet, da jeg havde i forvejen pga jeg er tyk. 

 

Den her gang smører jeg heller ikke med noget, medmindre huden bliver tør og klør/irriteret, så får den nok en gang kokosolie  :)

 

Manden har allerede kommenteret mine strækmærker den her gang men jeg er altså kun 15+5, så det må jo være de gamle der bliver mere tydelige efterhånden som maven vokser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med bare at bruge noget kokosolie? Det har du da i hytten i forvejen :)

Det var faktisk en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten brugte jeg Bio Oil, men efterhånden kunne jeg ikke udstå lugten af olien, da jeg simpelthen kastede op. Synes stadigvæk at den lugter noget så fælt! ;)
Så jeg gik over til Matas Mor&Barn Mavecreme om morgenen efter jeg har været i bad.
Og om aftenen inden sengetid bruger jeg ganske almindelig Mandelolie (også købt i Matas) og den er ganske neutral i lugten :D
I dag er jeg 30+0 og har ikke spottet strækmærker endnu, men de kan jo sagtens nå at opstå.. Men håber at jeg slipper :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten brugte jeg Bio Oil, men efterhånden kunne jeg ikke udstå lugten af olien, da jeg simpelthen kastede op. Synes stadigvæk at den lugter noget så fælt! ;)

Så jeg gik over til Matas Mor&Barn Mavecreme om morgenen efter jeg har været i bad.

Og om aftenen inden sengetid bruger jeg ganske almindelig Mandelolie (også købt i Matas) og den er ganske neutral i lugten :D

I dag er jeg 30+0 og har ikke spottet strækmærker endnu, men de kan jo sagtens nå at opstå.. Men håber at jeg slipper :)

Ih mandelolie, det er måske også en idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw "tip" fra en der troede hun gik fri af strækmærker, men efterfølgende fandt dem på både bryster og lår: husk ikke kun at smøre maven! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville nok selv bruge é-vitamin olie eller zink creme da begge dele hjælper til at øge elasticiteten i huden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt bio Oil under hele min graviditet (smurt ca hver 2. Dag ved sengetid). Jeg er i uge 38 og har endnu ikke nogle strækmærker.. Det er lidt træls at den er længe om at trænge ind, men ellers er jeg godt tilfreds med at jeg valgte den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smører mig slet ikke ind, og har ingen strækmærker :D Døjer så heller ikk med tørhed eller noget. Jeg er af den overbevisning, at det ikke har noget at sige for, om man får strækmærker, men det kan jo aldrig skade at smøre sig ind og måske det kan øge velværen for nogle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger den creme/olie jeg nu lige lyster efter badet...

Har en olie fra Comewell og derma familie-creme, arganolie og en alm. God bodylotion....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke på, at man kan forebygge strækmærker med alverdens cremer/olier, men mit maveskind klør frygteligt, når maven vokser. Jeg bruger mandelolie, og det hjælper. Men det gjorde jeg faktisk også før graviditeten i stedet for body lotion.

Jeg har også prøvet bio-oil, men den lugter meget stærkt. Tror ikke, at den er helt god ift ikke at ville bruge parfumeagtige ting under graviditeten. Så bare mandelolie her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smører mig slet ikke ind, og har ingen strækmærker :D Døjer så heller ikk med tørhed eller noget. Jeg er af den overbevisning, at det ikke har noget at sige for, om man får strækmærker, men det kan jo aldrig skade at smøre sig ind og måske det kan øge velværen for nogle ;)

:ditto og det har været det samme under begge graviditeter hvor jeg begge gange har undgået strækmærker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger den creme/olie jeg nu lige lyster efter badet...

:ditto

Jeg har Argan Oil (100% øko) og Matas natur body butter jeg veksler mellem og så har jeg lavet en sukker skrub med oliven olie(fordi jeg ikke havde mandel olie) - tror nemlig det er MINDST lige så vigtig at stimulere blodcirkulationen - ikke i forhold til strækmærkerne som nok kommer uanset, men i forhold til synlighed efter graviditeten.

Og så er det bare lækkert!

Kaffegrums kan jeg også finde på at bruge som scrub (ca bedste scrub EVER) det gør i hvert fald en masse godt for huden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smurt min mave i Bio Oil, og jeg har ikke fået flere end det jeg fik i mine første to graviditeter, plus jeg synes faktisk at det jeg havde er blevet mindre synligt.

Jeg har ikke fået meget, heldigvis!, men ja husk lår og røv også :-D Evt. der hvor mormor arme sætter sig også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også mavecremen fra Matas :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid smurte jeg min mave med mandelolie hver dag, og jeg fik ikke et eneste strækmærke :) Jeg synes mandelolien var rigtig lækker at bruge, fordi den fugter huden på en dejlig måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt avocado olie fra Matas til maven, lårene og numsen. Så har lidt mere at veksle mellem nu:

Avocado olie

Matas natur body butter

100% Argan olie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange gode bud :) Tror jeg skal udenom bio Oil, hvis den dufter kraftigt. Hælder til mandel olie (den er også billigere :whistling), matas og måske avocadoolie (anede ikke at man kunne få det, men det lyder lækkert :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor kommer Argan olie egentlig fra? Altså hvilken frugt (eller andet) er blevet presset til den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange gode bud :) Tror jeg skal udenom bio Oil, hvis den dufter kraftigt. Hælder til mandel olie (den er også billigere :whistling), matas og måske avocadoolie (anede ikke at man kunne få det, men det lyder lækkert :D)

Det er en af "de stribede" (du kan se den i min graviditets tråd) og den kostede knap 60 kr tror jeg. Den er uden parfume og jeg kan ikke lure mht parabener!

Mht Argan olie så er jeg på bar bund hvor det kommer fra :) men det dufter ikke særlig godt lige når det kommer på men lugten er væk i løbet af 1 minut. Og det er HERRE dyrt!!! Men så er det også godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER