girly1988

Køb til baby :-)

131 indlæg i dette emne

Ja hvad har i af lister? Hvad har i købt eller fået ? Og hvad mangler i? :-)

Har ingen liste pt...og indtil videre har vi fået et puslebord gratis :-)

Men vi skal jo igang med indkøb...

Så spyt ud piger med alle jeres gode inputs :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har pt en sleep bee drømmepose vi har købt og ellers har den kommende mormor ikke kunne modstå at købe ting og sager så 2 bodyer, 2 træfiguere til at hænge op, en bide bold ting med klokke i og to nussekludde.

Regner med når vi gar været til misdannelsesscanning imorgen og hørt at alt er som det skal (forhåbentlig) og muligvis også kønnet at vi faktisk går igang med at købe.

Jeg er selv igang med liste - kan ligge den herind når jeg har den færdig - der går måske lige et par uger da vi tager på ferie imorgen aften og 2 uger frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede været godt i gang med indkøb :) vi har barnevogn med alt tilbehør, klapvogn, voksi pose, 2 dyner og puder, puslepude og en hel masse tøj :)

Vi ved allerede nu, at vi skal have en dreng og vi var så heldige, st min veninde fik en søn for et år siden og de er 100% sikre på, at de ikke skal have flere så de solgte 2 sække tøj og klapvogn meget billigt til os. Barnevognen blev købt i uge 14, da den var på tilbud og vi sparede 5000kr og voksi posen fik vi forhandlet 500kr ned, da vi købte barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barnevogn, puslebord og baby autostol er på plads her... Ellers mangler alt andet, hvilket også er en del

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde faktisk overvejet at oprette en tråd og hører nogle af dem der er mødre som har voksi poser mv om de har brugt dem i stedet for fx at have en lift i vognen. - jeg ved oldemoderen strikker den fineste sovedragt i uld men ellers kan vores uden rygpladen bruges som kørepose mener jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal jo også have en dreng og han har desværre klumpfødder..nå men vi skal ihvertfald os ha en slags kørepose med flere funktioner nu hvor det er vinterbarn...for det siger alle vi snakker med er smart....men ved endnu ikke hvilken slags vi ender med :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde faktisk overvejet at oprette en tråd og hører nogle af dem der er mødre som har voksi poser mv om de har brugt dem i stedet for fx at have en lift i vognen. - jeg ved oldemoderen strikker den fineste sovedragt i uld men ellers kan vores uden rygpladen bruges som kørepose mener jeg.

Du kan sagtens bruge voksien/SleepBee/drømmeposen fremfor en lift,

Såfremt der er bæreplade :) Jeg synes ikke den er egnet til autostolen, den fylder så meget at de ikke er spændt rigtigt fast. Det samme gælder med flyverdragten, jakker osv. De fylder så de små ikke er dækket sikkerhedsmæssige alligevel :( Så det er bedre med smådragter osv. Der ikke fylder i autostolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have os en lift, så tror jeg vi dropper vuggen og bruger liften både i barnevognen og inde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en voksi sidste gang, og har brugt den alt for lidt gange.. Så ingen succes. Nu vil jeg sef. forsøge at få den brugt igen- det er trods alt med vinterdyne i. Men egentlig så synes jeg en lift er ganske fin :) Jeg synes ikke helt den er 2000kr. værd, for at være ærlig. Jooh den kan bruges som legetæppe, men den fylder helt enormt meget. Jeg tog den med da jeg gik til babymassage, og det var da fint - men jeg regner med den kommer i altanbarnevognen som sovepose i den, og så bruger jeg en lift til den anden. Nu må vi se..

 

Jeg har ønsker for mindst 20.000kr og det kommer vi ikke i nærheden af (fx fordi jeg sååh gerne vil have en odder zip vogn) + en rigtig puslekommode, nyt decor til det kommende babyværelse osv.

 

Nu må vi se hvad det bliver til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var på Vorbasse i weekenden og fik startet på at købe lidt tøj til lillemanden :)

 

Det var nu rart at gøre nogle gode køb hvor man kunne spare en masse penge. 

 

Derudover fandt jeg en barnevognsrand og en lille badebogshaløj....

 

Vi har reserveret en autostol som jeg regner med vi henter på lørdag det glæder jeg mig til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er autostolen kommet i hus igår :-) næste ting vi skal på jagt efter er seng og tilbehør dertil...

Min svigermor vil sy et fint betræk til en babydyne til os...og vi har måske lokket hende til at sy min brudekjole om til dåbskjole hvis ellers vi finder et mønster til hende...ihh detvku være nice med noget helt personligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er autostolen kommet i hus igår :-) næste ting vi skal på jagt efter er seng og tilbehør dertil...

Min svigermor vil sy et fint betræk til en babydyne til os...og vi har måske lokket hende til at sy min brudekjole om til dåbskjole hvis ellers vi finder et mønster til hende...ihh detvku være nice med noget helt personligt :-)

Afsted til Stof2000 :) Min mor syede min konfirmationskjole om til dåbskjole på den måde :)

Jeg har en plan om at få farvet min brudekjole/trække i brudekjolen til vores kobberbryllup, håber det holder :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afsted til Stof2000 :) Min mor syede min konfirmationskjole om til dåbskjole på den måde :)

Jeg har en plan om at få farvet min brudekjole/trække i brudekjolen til vores kobberbryllup, håber det holder :P

Tak for tip må ud i stof2000 snart så :-) er helt syg med tanken om hvis svigermor vil sy min kjole om....det vil bare betyde alverden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil snart til at købe lidt ind til babygarderoben :baby2 :)

Jeg er lidt i tvivl hvad fordelingen mellem str. 50, 56 og 62 skal være. Umiddelbart vil jeg købe i str. 56 - og så ganske lidt i str 50 og 62.

Hvad er jeres planer/erfaringer ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil snart til at købe lidt ind til babygarderoben :baby2 :)

Jeg er lidt i tvivl hvad fordelingen mellem str. 50, 56 og 62 skal være. Umiddelbart vil jeg købe i str. 56 - og så ganske lidt i str 50 og 62.

Hvad er jeres planer/erfaringer ?

 

Min datter startede ud i str. 56 og blev født 40+5, så havde ikke brug for str. 50. Min veninde som også var 1. gangsfødende og fødte 7 mdr efter mig fødte derimod næsten 3 uger før og han var en lille dreng, så de havde brug for str. 50, hvilket de ikke havde. Heldigvis havde vi arvet en masse tøj og jeg havde lidt i str. 50 hun kunne få.

Så tja...anbefaling...jeg ville hovedsageligt købe 56 og deropefter efterhånden og måske en enkelt body+bukser i str. 50 just in case. Hvis du så føder før og h*n er lille, må du sende far/familie ud og købe lidt ind. Eller sige til familien at barselsgaver i str. 50 ville være lige i skabet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil snart til at købe lidt ind til babygarderoben :baby2 :)

Jeg er lidt i tvivl hvad fordelingen mellem str. 50, 56 og 62 skal være. Umiddelbart vil jeg købe i str. 56 - og så ganske lidt i str 50 og 62.

Hvad er jeres planer/erfaringer ?

Mht. bodyer så blev vi ret glade for de der slå-om/kimono/hvad-de-nu-kaldes mens de er små. For der er afføring meget vandig da kosten jo kun består af mælk og når bleerne ikke altid sidder lige godt til i starten sker der uheld...og så er det godt ikke at skulle hive det hele op over hovedet ;)

Men har hørt om andre der ikke kan udstå dem, men synes selv det lige er en kort tilvending mht. trykknapper/sløjfer og så kører det bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. bodyer så blev vi ret glade for de der slå-om/kimono/hvad-de-nu-kaldes mens de er små. For der er afføring meget vandig da kosten jo kun består af mælk og når bleerne ikke altid sidder lige godt til i starten sker der uheld...og så er det godt ikke at skulle hive det hele op over hovedet ;)

Men har hørt om andre der ikke kan udstå dem, men synes selv det lige er en kort tilvending mht. trykknapper/sløjfer og så kører det bare :)

Super med slå-om-bodyer - dem vil jeg lige overveje at købe et par stykker af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super med slå-om-bodyer - dem vil jeg lige overveje at købe et par stykker af :)

Man kunne bl.a. købe dem i H&M den gang vi købte ekstra tøj til min datter (vi fandt hurtigt ud af at vores overskud til at vaske ikke stod mål med antallet at bodyer = vi købte nogle flere :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne bl.a. købe dem i H&M den gang vi købte ekstra tøj til min datter (vi fandt hurtigt ud af at vores overskud til at vaske ikke stod mål med antallet at bodyer = vi købte nogle flere :P )

Og det er super dem fra HM :)

Til dem der ikke kender kønnet/vil vide det, så er der super lækkert unisex Fixoni sparkedragter med body på balajka.dk - der er så mange fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lidt mistet overblikket over hvad vi skal købe og hvor meget af alting...nå men når det er første gang og et vinterbarn hvor meget vil i så mene i hver str..fra 50-62...?

Vi har købt lidt, men ind imellem blir jeg i tvivl om vi har købt det rigtige og hvad vi egentlig får brug for...

Pga. Klumpfødderne holder vi igen med bukser og strømper...vi har 2 par bukser og 3 par strømper vi fik i gave af et vennepar :-)

Vi satser på at købe en voksi eller lignende som han kan puttes i til en start men igen er i tvivl om den egentlig kan bruges når vi skal i behandling af fødderne...med enten gips eller skinne...så den blir nok købt brugt i tilfælde af vi ik får meget glæde af den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Girly1988:

Jeg har nu i str 56:

6xbukser

2x bodyer m lange ærmer

4x langærmede

3x savlesmækker

2x natdragter

Og så har jeg lige bestilt på HogM

1x teddy bear (flyver)dragt. Nogen der iøvrigt har den - og synes den er god ? :)

2x slå om bodyer

2x huer

Så tænker egentlig, at det eneste vi mangler er

Stofbleer, strømper, cardigans, luffer og nogle flere korte og langærmede bodyer. Og så måske et par enkelte dele i str 50 og 62.

Vil helst nøjes med ar vaske 1-2 gange om ugen. Nu må vi se - ellers må far i byen og handle ind, når baby er født - eller vi må shoppe online. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaj, det er måske et dumt spørgsmål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaj, det er måske et dumt spørgsmål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva str. Huer køber i andre? Har kigget lidt og synes det er svært lig at bedømme...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt hjelme der kan bindes :) Elefanthuer synes jeg er for tidligt til dem ;) Jeg har købt str. 50/56 og 56/62 :)

Tjek evt. Balajka (har skrevet om dem før, men der købte jeg hjelme til 15 kr. De er så lækre :) Får lige taget billeder af dem, hvis det er- bliver først i aften. Er helt nedlagt af opkast og hvad der måske kunne være migræne, har så ondt i knolden og er svimmel. Sidder med solbriller fordi jeg er alene med M.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER