Snøvsen

Hvornår er testen sikker?

10 indlæg i dette emne

Hej med jer,

 

ååååh jeg burde jo vide alt det her, men man bliver jo så usikker - og efter mange mange måneders prøven vil jeg ikke gejle mig selv op uden grund.

 

Sagen er den, at jeg her til eftermiddag tog en graviditetstest - den blev positiv nærmest med det samme og der var to meget tydelige streger indenfor tiden. Det er jo alt sammen dejligt - men nu bliver jeg bare i tvivl om det er noget andet der kan spille ind.

Mine menstruationer har været forholdsvist uregelmæssige siden jeg smed pillerne. Varierende mellem 28 og 35 dage. Jeg har prøvet at holde styr på det med en app for at kunne fange ÆL - men på grund af uregelmæssighederne mener den at jeg har 2½ uge ud af en måned hvor jeg kunne blive gravid så jeg har opgivet at regne med den. App'en angiver så min fertile periode til at løbe til og med i dag, og mens skulle så komme i næste uge (onsdag). Jeg er pt på dag 27 i perioden og er ret overbevist om at ÆL rent faktisk lå for 1½ uge siden.

Jeg har slet ikke haft samme symptomer som sidste gang - ud over den dårlige mave (sorry!)

 

Det var den lange histore; det korte spørgsmål er: Kan det være ÆL hormoner (antaget at app'en har ret), der trigger en positiv test? Eller noget andet? Synes jo det er ret mærkeligt, at jeg skulle kunne teste bragende positiv kl. 16 om eftermiddagen, før forventet mens....

Jeg må vist ud og finde et par tests til de næste par dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh, hvor dejligt for dig! Den bør jo være 100 % ok, graviditetstråde måler jo på hcg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er vist god nok, og din ÆL har sikkert ligget tidligere end du troede, siden du tester så tydeligt positivt på eftermiddags urin. Stort tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er to forskellige hormoner, der måles i ÆL og graviditetsteste, så du burde godt kunne være sikker. Måske er du endda lidt længere henne, når den er så tydeligt positiv? Tillykke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vist rolig sige tillykke. Som de andre siger så måler de 2 teste forskellige hormoner i kroppen :) skynd dig og køb en til :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æl teste kan reagere på hcg, men ikke omvendt :)

Testen er sikker når den er positiv :) tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog en digital test her til morgen - fik et fint "Gravid" så der er vist ingen tvivl :)

Tak for svar piger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog en digital test her til morgen - fik et fint "Gravid" så der er vist ingen tvivl :)

Tak for svar piger!

Yay stort tillykke!!!! Nu skal du finde ud af hvor langt er du henne! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke - spændende hvor langt du er med din cyklus :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER