Marmik

Er det virkelig sandt?

27 indlæg i dette emne

Er jeg den eneste førstegangs der stadig kan sidde og blive i tvivl om der virkelig er noget derinde? Jeg er så bange for den pludselig skulle forsvinde. Jeg kan ikke forklare hvorfor.

Min veninde har lige haft en SA , måske derfor.

Men en selvom lægen sagde den var god nok kan jeg stadig sidde og tænke "er jeg virkelig så heldig/er den mon stadig derinde/bare den bliver der/bare den lever"?

glæder mig bare til at komme til lægen næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er jeg den eneste førstegangs der stadig kan sidde og blive i tvivl om der virkelig er noget derinde? Jeg er så bange for den pludselig skulle forsvinde. Jeg kan ikke forklare hvorfor.

Min veninde har lige haft en SA , måske derfor.

Men en selvom lægen sagde den var god nok kan jeg stadig sidde og tænke "er jeg virkelig så heldig/er den mon stadig derinde/bare den bliver der/bare den lever"?

glæder mig bare til at komme til lægen næste gang.

Nej du er på ingen måde den eneste.. De første 4 dage efter jeg havde testede positivt sov jeg knap nok og havde en meget høj puls og hjertebanken.. Det var nok meget som angst..

Jeg tror det ved mig skyldes at jeg slet ikke turde tro på at det kunne lykkes og så enddag i første iui forsøg.. Jeg er nemlig altid utrolig uheldig når det vedrører mit underliv..

Jeg prøver og nyde det.. Men må indrømme at jeg nu prøver og slappe af og ikke tænke for meget over det.. For ellers vil jeg blive så ked af det hvis der pludselig sker noget!! Hvilket der self ikke gør..

Det er fraktis ikke så mange som får aborter osv i forhold til hvor mange der får børnene..

Synes bare også det er vigtigt at få med fordi jeg synes det andet er blevet kørt meget op så alle frygter i stedet for at nyde den første tid..

Og vi kan alligevel aldrig gøre fra eller til og det er kroppens måde at sige at det barn her er ikke rask.. Jeg ved det er svært og slappe af og jeg tænker da også på det fra tiden til anden.. Men vil heller tænke nu ser vi sku hvad der sker..

Men er ikke meget bedre selv.. Det blev lidt langt.. Jeg beklager

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er gravid med nummer 3, har aldrig haft en SA og er alligevel i tvivl om der faktisk er noget. Er endda blevet scannet for en uge siden og alt så fint ud. Alligevel bekymrer jeg mig for om den måske er død nu. Tvivl er vist en del af det at være gravid- især i 1. trimester. Kan trøste med at det bliver meget lettere når maven begynder at vokse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikke den eneste - jeg har det på samme måde, og vi har en datter i forvejen ;)

Men prøv om du ikke kan slappe lidt af og nyde det - ellers bliver det ni laaaaaange måneder (og jeg taler af erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg nyder det virkelig også. Men nogengange strejfer tanken mig.. Tænk hvis der nu skete spiren noget..

Men vi nyder det og manden glæder sig også enormt til at blive far, og han er meget forstående. Og beroligende.. !

Vi var ude og handle i dag, og der røg da også lige et par sutter med i kurven :-) hehe. Tror følelsen bliver endnu stærkere ved scanning og man ser det lille hjerte slå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det strejfer alle gravide.. Det er vist helt normalt :) synes også bare tiden går allllllt for langsom.. Vil gerne det snart bliver d. 5 august.. Heldigvis har vi enormt travlt på job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du?

Jeg skal til andet lægebesøg D. 12 august :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig? Jeg er kun 5+5 i dag.. Skal til mit første d. 7 august.. De vil ikke se mig før.. Og skal scannes d. 5 august ved fertilitetsklinikken..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, spændende :)

Er der en særlig grund til du bliver scannet inden lægebesøget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, spændende :)

Er der en særlig grund til du bliver scannet inden lægebesøget?

Næææ.. Altså min læge vil først se mig i uge 9 eller 10 og så kunne vi ligeså godt vente til efter jeg var blevet scannet.. Det er en scanning jeg bliver tilbudt efter behandling så ikke noget jeg skal, men jeg tager self gerne i mod ekstra scanning.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh okay på den måde. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er os førstegangs og har det ligesom dig ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, man håber bare hele tiden er alting nu er som det skal være.. Og at den lever.. Det tænker jeg i hvert fald meget på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste førstegangs der stadig kan sidde og blive i tvivl om der virkelig er noget derinde? Jeg er så bange for den pludselig skulle forsvinde. Jeg kan ikke forklare hvorfor.

Min veninde har lige haft en SA , måske derfor.

Men en selvom lægen sagde den var god nok kan jeg stadig sidde og tænke "er jeg virkelig så heldig/er den mon stadig derinde/bare den bliver der/bare den lever"?

glæder mig bare til at komme til lægen næste gang.

Sådan har jeg det også.. selvom jeg har læst en million steder, at smerter er normalt, så kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke at der måske er noget galt :/ og især efter turen hos lægen i dag, hvor graviditetstesten kun lige akkurat var positiv og sekretæren blev ved at understrege at det var mærkeligt når nu jeg var 5 uger henne :/

Tog selv en test i morges og selvom den denne gang blev positiv efter kun 2 minutter var stregen svagere end på sidste test :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men nogle udvikler jo HCG langsommere end andre, så måske kan det tænkes du er en af dem?

Men man kan da alligevel ikke lade være at blive bekymret for den lille spire, det er klart. Min var enormt positiv, som du også kan se på billedet, de var meget kraftige streger.

Har du testet på morgenurin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men nogle udvikler jo HCG langsommere end andre, så måske kan det tænkes du er en af dem?

Men man kan da alligevel ikke lade være at blive bekymret for den lille spire, det er klart. Min var enormt positiv, som du også kan se på billedet, de var meget kraftige streger.

Har du testet på morgenurin?

Det håber jeg sådan :)

Altså jeg var oppe og tisse meget tidligt i morges, men testede først da jeg for alvor stod op, og det var den samme urin, jeg tog med til lægen.

men næste gang tager jeg den allerførste morgenurin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja prøv, og ellers så hvis du tester om et par dage, så vil den sandsynligvis også blive tydeligere med tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det prøver jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv tak da. :) ønsker dig alt det bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee fik en tidlig scanning igår på uge 7+4 og der fuld gang i det lille hjerte :) Hvor uvirkeligt at se det for sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee fik en tidlig scanning igår på uge 7+4 og der fuld gang i det lille hjerte :) Hvor uvirkeligt at se det for sig

Kæmpe tillykke - det er bare SÅ stort :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor skønt! :-) jeg havde overvejet det også. Men kan ligeså godt vente nu.. Men man tænker hele tiden at man håber hjertet banker, man kan jo intet mærke fysisk endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror det er meget naturligt, at man bliver nervøs - det hører måske med til det beskytter-gen som også dannes ;) 

 

Dette er mit andet barn, og denne gang er jeg ikke ligeså nervøs som ved første. Jeg har været gravid 2 gange imellem - første gik galt, og så skulle jeg have en medicinsk abort, da jeg kom til kontrol for aborten steg mit hCg igen, så selvom alle troede det var umuligt, så var jeg faktisk blevet gravid imens.. IGEN. Der turde de ikke tage chancer, så de gav mig lide en omgang mere - det var MEGA hårdt.. :(

 

Men denne gang er jeg mere sikker, og har lagt min nervøsitet en smule til side (så godt man kan). Jeg vil sige det sådan, jeg er i dag 8+3 - jeg lider af det jeg vil kalde "døgnkvalme" -. nyt begreb som jeg ikke prøvede ved vores første. Dengang havde jeg kvalme om morgenen, og så gik det væk efter 2 Marie-kiks. :) Den går ikke denne gang, så jeg kæmper for at spise 3 gange dagligt. 

Mine bryster er vokset - BIG TIME. Så kollegaer har spurgt mig i dag efter 3 ugers ferie om jeg har fået lavet bryster?? Øh nej, var mit svar - jeg har bare fået ny BH. Og mine bryster var nu ganske fine i størrelsen inden - hmpf. 

 

Derudover, så er det fantastisk at lide af allergi og skulle nyse en del, eftersom et nys resulterer i et voldsomt jag hver gang i underlivet. 

 

Da jeg var 4+3 blev jeg scannet hvor vi så "sækken", næste mandag skal jeg scannes igen, og her er jeg 99,9 % sikker på, at jeg skal se et lille hjerte slå. <3

 

I morgen skal jeg til 1. lægeundersøgelse, og så begynder det hele igen at blive virkeligt. 

 

Men nervøs er man nu hele vejen igennem, personligt mener jeg bare at stadierne er forskellige. 

 

Først er der: Er den god nok- fasen?

Så kommer: Går det ondt på den gode eller dårlige måde-fasen?

Og så: Bare alt er som det skal være til nakkefold-fasen

Forfulgt af: Jeg mærkede liv, men hvorfor har bebs ik rumstereret i et døgn-fasen

Til: Dammit - jeg skal snart føde-fasen

så: JEG ER I FØDSEL - please alt gå godt-fasen

Og sidst og den største nervøsitet: Jeg er blevet mor-fasen ;)

 

Tillykke til alle med spiren(-e) i maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har du nok fuldstændig ret i. Jeg er 8+4 i dag, skal til første lægebesøg D. 12 august, fordi hun holder ferie. Jeg har dog været oppe og fået bekræftet graviditeten. Der var jeg 5+6.

Så jeg glæder mig bare rigtig meget til at komme derop igen, selvom jeg egentlig ikke er helt klar over hvad besøget består af udover hun starter vandrejournalen.? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har mega ret.. Jeg skal scannes her næste tirsdag :) hvor jeg er 9+0 :) glæder mig helt vildt.. Er blevet scannet to gange tidligere fordi jeg har en cyste på venstre æggestok. Så har set hjerteblink men alligevel er jeg smadder nervøs.. Det er altså lidt urimeligt.. Hader bekymringer..

Håber jeg bare kan slappe lidt af efter næste scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER