bebsen

Sengerand af polyester/bomuld???

9 indlæg i dette emne

Er ved at sy sengerand til min datter men så gjorde en mig opmærksom på at børn ikke må sove med polyesterstof? Har i hørt om det? Ved selvfølgelig godt at sengetøjet skal være åndbart og af bomuld men gælder det også sengerande som de jo ikke ligger under??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil ikke tro der er noget galt i det.

Er den ikke fastgjort til sengen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg regner med at lave bindebånd i så den tykke sengerand kan fastgøres til sengen så den ikke render nogen steder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forresten en blanding på 70% bomuld og 30% polyester...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig kørt om at polyester skulle være farligt. 

 

Men vil lige indskyde, at selv om der er masser af bindebånd i en sengerand, kan de godt "rende steder". Min datter havde først en af skumgummi, som hun kunne skubbe op og møve sig ind under, da hun var et par måneder gammel. Ikke bevidst, men fordi hun kartede godt rundt i sengen.  Senere syede jeg en til hende af stof og pladevat, som havde bindebånd, men som alligevel kunne rykkes. 

Båndet bindes jo fast på tremmerne, men derfor kan de godt glide op og ned, selv om de er bundet stramt. 

Så bindebånd kan ikke være en sikring mod at de ikke får den over ansigtet. Uanset hvordan du syr den, så vær sikker på, at den lille kan trække vejret, hvis han eller hun får den over ansigtet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :)

Hmm så tænker jeg lidt hvordan man så sikrer den mod at komme ned over baby? Har du fundet løsningen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :)

Hmm så tænker jeg lidt hvordan man så sikrer den mod at komme ned over baby? Har du fundet løsningen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har bindebånd både foroven og forneden, så er du vel nogenlunde sikret..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke man kan være 100 % sikker. Men hvis sengeranden er til at ånde igennem, har jeg ikke den store bekymring. De kan jo også få dynen over hovedet ;)

Den første stykke tid ligger de ret stille, og når først de begynder at rumstere, så tænker jeg, at hvis de kan få den over hovedet, så kan de vel også skubbe den væk.

Jeg tror faktisk ikke, at jeg ville have bindebånd for neden. Hellere at den var lidt løs, men nem at skubbe væk, end at den sad stramt, med fare for at barnet ville kvalt, hvis det alligevel skulle få hovedet under.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER