Nitzen1987

Har I gjort jer overvejelser omkring barnedåb?

27 indlæg i dette emne

Har I gjort jer overvejelser omkring barnedåb? Hvornår den skal holdes? Hvordan den skal holdes osv.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja!

Vil rigtig gerne holde den 23. November. Selvom det er hurtigt betyder den dato SÅ meget da min far ville være fyldt 60 den dag.

Så for mig er der noget symbolsk i det.

Vil egentlig helst bare leje forsamlingshuset ved siden af og invitere familie og venner til noget frokost tamtam. Men kan mærke økonomien trykker mig. Så nu må vi se hvad manden har af tanker. Har vi ikke rigtig fået snakket om endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil holde barnedåb enten sidst i november eller i starten af januar. December ønsker vi at gemme til julen.

Vi skal holde det i kirken her i byen, vores tre søskende skal stå fadder. Håber Felix må tørre håret på Asger :biglove

Bagefter tager vi herhjem og spiser frokost. Tror det skal være rugbrød med lækkert pålæg, frikadeller og tærter med salat. Og kager til kaffen. Bare den nærmeste familie som med Felix. Omkring de 20.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi påtænker at holde barnedåb i midten/slutningen af januar, så bebs vil være omkring 3 måneder. Tror at vi lejer fælleshuset, der hører til vores boligforening og så får vi nok leveret maden ude fra eller får en kok til at komme og lave det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa...

Her skal det være inden jul, ellers kan han ikke passe kjolen... :-)

Vi har prøvet at leje lokale ( bestille mad udefra )

Og sidst blev det holdt på en cafe...

På cafe var det faktisk billigere :-)

Så den hopper vi nok på igen :-)

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja vi kan faktisk ikke beslutte os for om lille fisen skal døbes eller ej. Vi er begge ikke særligt troende og vi føler lidt begge to, at vi kommer til at gøre det for gavernes skyld, hvis vi gør det. Det samme eller endda værre, hvis vi bare holder en navngivningsfest...

Men det svinger fra uge til uge - så nu må vi bare se tiden an...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror vi holder det i præstegården og får kokken fra vores bryllup sidste år, til at lave suppe til hele banden :-)tænker det bliver i starten af det nye år hvor folk alligevel har været vel forsynet af alverdens mad i løbet af julen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste vi har på plads er, at svigerforældrene lægger hus til, og da vi alligevel kun planlægger at invitere den nærmeste familie passer det perfekt.

Vi bliver 17.

Tænker at bestille en let frokost udefra, så vi lægger ikke op til, at det bliver et heldagsarrangement.

Tidspunktet må komme på plads, når han er kommet ril verden, for der er vist noget med en dåbskjole der går i arv i svigerfamilien, og jeg aner ikke hvor stor den er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter til januar eller måske endda februar. Det passer os bedst at få julen overstået og så have tid derefter :)

Vi har slet ikke mulighed for at holde det hjemme så vi skal leje lokale et sted..

mere ved vi faktisk ikke endnu og tror heller ikke vi får gjort så meget ved det før han er kommet til verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket præsten der viede os, og samme kirke 31/1 og lejet et festlokale i nærheden, for at slippe for for meget rend hjemme. Vi bliver max 29, og skal have smørrebrød, og kaffe og kage.

Vi tænker at vi sender en bestillings seddel med invitationen, så kan folk selv vælge deres smørrebrød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket præsten der viede os, og samme kirke 31/1 og lejet et festlokale i nærheden, for at slippe for for meget rend hjemme. Vi bliver max 29, og skal have smørrebrød, og kaffe og kage.

Vi tænker at vi sender en bestillings seddel med invitationen, så kan folk selv vælge deres smørrebrød.

Fed ide, men kan folk mon huske hvad de har bestilt? Eller anretter i deres tallerkener?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket præsten der viede os, og samme kirke 31/1 og lejet et festlokale i nærheden, for at slippe for for meget rend hjemme. Vi bliver max 29, og skal have smørrebrød, og kaffe og kage.

Vi tænker at vi sender en bestillings seddel med invitationen, så kan folk selv vælge deres smørrebrød.

Genial idé med smørrebrød!

Alle gæsterne undtagen mig er vilde med det, så det nævner jeg da lige for manden som en mulighed :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed ide, men kan folk mon huske hvad de har bestilt? Eller anretter i deres tallerkener?

Jeg tænker vi lægger deres bestillingssedler på deres pladser ved tallerknen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Genial idé med smørrebrød!

Alle gæsterne undtagen mig er vilde med det, så det nævner jeg da lige for manden som en mulighed :D

Jeg er normalt heller ikke vild med det, men synes idag det er så sjældent at det er lidt særligt. Og manden siger at så skal der rigtige flaske øl og sodavand til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker vi lægger deres bestillingssedler på deres pladser ved tallerknen ;)

Nårh ja selvfølgelig :D smart smart :)

Der skal nemlig rigtig flaskeøl og sodavand til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er normalt heller ikke vild med det, men synes idag det er så sjældent at det er lidt særligt. Og manden siger at så skal der rigtige flaske øl og sodavand til...

Foreslog det lige for manden, og han synes det er en fantastisk idé.

Han var dog noget forundret over, at JEG foreslog det, da han ved jeg ikke er til det, så måtte lige fortælle hvor det kom fra :D

Vi havde ellers snakket om en let buffet, men på den anden side vil vi gerne holde det så lidt højtideligt som muligt med fokus på familiehyggen, og der vil jo ikke være noget at stå i køkkenet for med smørrebrød, så det vil være helt perfekt.

Så kan jeg nok klemme en skive eller 2 ned og så bare glæde mig over, at alle andre nyder det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Foreslog det lige for manden, og han synes det er en fantastisk idé.

Han var dog noget forundret over, at JEG foreslog det, da han ved jeg ikke er til det, så måtte lige fortælle hvor det kom fra :D

Vi havde ellers snakket om en let buffet, men på den anden side vil vi gerne holde det så lidt højtideligt som muligt med fokus på familiehyggen, og der vil jo ikke være noget at stå i køkkenet for med smørrebrød, så det vil være helt perfekt.

Så kan jeg nok klemme en skive eller 2 ned og så bare glæde mig over, at alle andre nyder det :)

Det er bare en nem løsning, og når jeg selv er vært til noget størrere får jeg aldrig så meget ud af madoplevelsen, men vil hellere bruge krudt på gæsterne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare en nem løsning, og når jeg selv er vært til noget størrere får jeg aldrig så meget ud af madoplevelsen, men vil hellere bruge krudt på gæsterne..

Helt enig.

Gider ikke stå i køkkenet mere end højst nødvendigt den dag.

Og da svigerforældrene lægger hus til, er der heller ikke fare for at de ender i køkkenet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg vi har valgt en dato til Asgers barnedåb. Der er gudstjeneste alle weekenden her i byen men den 23/11 er det kl. 10.30 og der er nogen der skal køre lidt efter det. Derfor vil det passe bedst nu vi hele tiden har snakket om ultimo november. Vi ringer dog først derned når han er kommet ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg vi har valgt en dato til Asgers barnedåb. Der er gudstjeneste alle weekenden her i byen men den 23/11 er det kl. 10.30 og der er nogen der skal køre lidt efter det. Derfor vil det passe bedst nu vi hele tiden har snakket om ultimo november. Vi ringer dog først derned når han er kommet ud :)

der holder vi også :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja vi kan faktisk ikke beslutte os for om lille fisen skal døbes eller ej. Vi er begge ikke særligt troende og vi føler lidt begge to, at vi kommer til at gøre det for gavernes skyld, hvis vi gør det. Det samme eller endda værre, hvis vi bare holder en navngivningsfest...

Men det svinger fra uge til uge - så nu må vi bare se tiden an...

 

Er lige på besøg fra novemberterminen :) Her kommer der ingen dåb men en navngivningsfest, og jeg synes ikke, det kun handler om gaver. Det er jo noget med at vise familiens nye guldklump frem og markere, at hun officielt har fået navn. Min bror og hans kone fandt på titlerne "navnemor" og "navnefar" i forbindelse med deres børns navngivning, fordi min bror ikke ville have børnene døbt, og hans kone var ked af, at gå glip af traditionerne ved dåb. De har så lavet en rigtig fin beskrivelse af den rolle, som de ønsker at navnemor/far har i barnets liv og opvækst og noget om normer/værdier uden at blande religion ind i det. Jeg har et en fin beskrivelse af det hængende sammen med en kopi af navngivningsattesten og et billede af henholdsvis nevø og niece. Det er SÅ fint, synes jeg, så den tradition vil vi bringe videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt barnedåb til Asger :)

Så skal vi bare have fat i vores søstre og hører om de igen vil stå fadder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi fået bestilt tid til dåb. Det bliver d. 25. Januar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi holder d. 13 december :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER