lhk

Pasning og plads i institution

10 indlæg i dette emne

Vil lige høre herinde, om der er andre der også oplever, at det er UMULIGT at få en plads i VS/DP i jeres område?

Vi bor i Århus kommune, og vi kan da godt få en garantiplads, men det bliver laaaangt væk fra hvor vi bor...

Hvor er det bare surt med sur på...

Er det også så bøvlet hos jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bor lige uden for Roskilde i en lille by. Vi har 3 institutioner, og der var intet problem med at få plads til behovsdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke her i Taastrup, der fik vi vs plads uden problemer i gåafstand af hvor vi bor. Men vi har også omkring 4-5 vs'er i gåafstand at vælge imellem, ved ikke om de har lige så mange i Århus.

Hvor er det bare mega surt for jer :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kbh kommune kan det være såå svært, at få plads der hvor man ønsker til behovsdatoen.. Vi fik først tilbudt plads, der hvor vi havde skrevet ham op ca. 7-8 måneder efter vores behovsdato..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en dp-plads tæt på (Vi bor i Aalborg), men jeg tror det havde været umuligt for os at få vs, hvis vi ville det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kbh nv fik vi vs plads ved ønsket 2 mdr efter behovsdato, men ved at der er nogle vuggestuer herude der har længere ventelister...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i det nordlige af Århus kommune og herude er det fuldstændig umuligt at få pladser. Vi sidder allerede nu og overvejer hvad søren vi skal vælge for det er vidst både vuggestue og dagplejer der er lang kø på, ja selv på skolen har de ikke længere plads til alle byens børn, og de bliver sendt til de omkring liggende. Jeg synes jeg læste i Århus Onsdag eller den anden avis vi får at de nu fra kommunens side tilbyder at betale hvis man finder en der kan passe sit barn, det er vi nemlig ved at overveje at kigge på som mulighed, da farmoren alligevel går hjemme på efterløn, og min mand arbejder aften/nat primært og jeg formentlig vil begynde at studere efter sommerferien næste år.

 

Som sagt har ikke helt styr på det, men har jo også 5 mdr. til min termin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke her i Taastrup, der fik vi vs plads uden problemer i gåafstand af hvor vi bor. Men vi har også omkring 4-5 vs'er i gåafstand at vælge imellem, ved ikke om de har lige så mange i Århus.

Hvor er det bare mega surt for jer :( :kram2

For at det ikke skal være løgn har vi 6 vuggestuer i gåafstand fra vores hus, samt min. 16 dagplejere! Det virker jo helt skørt.... Men der er mange børn herude ved os (bor lige syd fir byen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor også i Århus syd og vi valgte en privat DP, netop fordi garantiplads kan være ret langt væk, når jeg skal hente på cykel..

 

Det er maks irriterende, at det er så svært at få plads i Århus!! Og samtidig er det en af de dyreste kommuner..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan desværre ikke finde en privat dp med ledig plads indenfor 6-7 km. Det ville ellers være lækkert:) Har ikke søgt længere væk endnu, for så vil det jo være ligeså langt væk som de kommunale. Men skønt at I fandt noget:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER