skruk

sundhedsplejerske

50 indlæg i dette emne

Min nabo skiftede SP. Hun ringede til kommunen - intet problem :kiss

Håber at det går lige så let for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går ud fra man kan skifte, men har ikke selv prøvet.

Jeg skiftede dog jordemoder, da hun ingen forståelse havde for at jeg havde ikke nødvendigvis var fan af amning. Så på sin vis samme historie, blot vendt om.

Jeg sagde jeg ville skifte pga kemien. Så mit forslag vil være det samme som de andre pigers.

Jeg forstår dig godt, kemien er bare så vigtig! Årh, hvor jeg Håber at det lykkes at skifte i morgen! Skal dog mødes med hende allerede kl 8:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det tåbeligt altså.

Hvis hun virkelig mener han skal have erstatning, så kunne du enten "Sonde-amme" (Hvor man ligger barnet til, også kommer en lillebitte slange ind i munden på barnet, så baby tror det er modermælk, men det er erstatning) :) Det brugte jeg, blandt andet fordi jeg ikke havde mælk nok - det gjorde jeg kunne fortsætte amningen, men jeg var sikker på min datter fik mælk, og hun stimulerede brystet :) Det kunne man jo fx gøre en gang om dagen.. Synes bare det virker fuldstændig tåbeligt, når han ellers er i trivsel - det er MEGET normalt at de har perioder hvor de ikke tager på...

Vil du forklare mere med det der sonde amme, just in case, at hun ikke rokker sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det vidste jeg ikke. Troede de havde en kurve til ammebørn og en til flaskebørn. Super rart at vide! Tak :kiss du må meget gerne skrive hendes svar til mig :) skal snakke med hende igen i morgen (Hun håber at jeg så har ændret mening) så et ekspertsvar på det her spørgsmål ville hjælpe så meget i den snak!

 

Husk det er dig der er hans mor, følg dit hjerte! :) Besøg af Sp er faktisk også bare et tilbud og ikke en man SKAL have besøg af.. Så hvis du ikke kan få en anden (hvilke jeg tror du sagtens kan) så overvej om du bliver mere stresset af, at have besøgene end ikke :kram2

 

Fandt lige det svar jeg fik af Anette Straadt, som bl.a. er uddannet sygeplejerske og sundhedsplejerske, i den brevkasse på nettet hun har, da jeg har problemer med at kunne logge ind på min mail... Link http://www.naturli.dk/brevkassen/anette/svar/10740-for-lav-vaegt-for-4-maneders 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du forklare mere med det der sonde amme, just in case, at hun ikke rokker sig.

 

Det fungerede sådan et man laver mme. Så "trækker" man det op i en sprøjte, som der er en "sonde" i.. Så holder man sprøjten højt, så løber mælken igennem sonden..

Ender af sonden, ligger man lige ved ens brystvorte - så når barnet sutter, kommer der mme samtidig med modermælk. Jeg "tapede" sonden fast, da det kan give et værre griseri, og i starten krævede det NOGET tilvænning.. Og hjælp fra farmand ;) 

 

Det er omstændigt, men helt sikkert en måde hvor man sikre at barnet fortsat stimulerer mælkeproduktionen, samtidig med at man sikre de får "det de skal have". 

 

Vi gjorde det om aften.. For helt egoistisk, sov Camille bare bedre på mme ;) Jeg endte dog med at droppe det, men det var fordi jeg slet ikke producerede mælk :(

 

Alternativt, kan du jo "sondemade" med din egen mm ;) Altså malk ud, gem det mål af og fodre ham med det - så kan du jo "bevise" hvad han spiser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk det er dig der er hans mor, følg dit hjerte! :) Besøg af Sp er faktisk også bare et tilbud og ikke en man SKAL have besøg af.. Så hvis du ikke kan få en anden (hvilke jeg tror du sagtens kan) så overvej om du bliver mere stresset af, at have besøgene end ikke :kram2

Fandt lige det svar jeg fik af Anette Straadt, som bl.a. er uddannet sygeplejerske og sundhedsplejerske, i den brevkasse på nettet hun har, da jeg har problemer med at kunne logge ind på min mail... Link http://www.naturli.dk/brevkassen/anette/svar/10740-for-lav-vaegt-for-4-maneders

Er det også det, når noget ikke følger normalen? Fx med hans vægt. Men vi er selvfølgelig tilknyttet børneafdelingen og Børneambulatoriet, så de kan vel holde øje :unsure kan ikke se noget, når jeg kigger på linket :(

Edit: kan jeg nu :) du beskriver Immanuel og min sundhedsplejerske i dit spørgsmål :) dejligt, at man ikke er alene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fungerede sådan et man laver mme. Så "trækker" man det op i en sprøjte, som der er en "sonde" i.. Så holder man sprøjten højt, så løber mælken igennem sonden..

Ender af sonden, ligger man lige ved ens brystvorte - så når barnet sutter, kommer der mme samtidig med modermælk. Jeg "tapede" sonden fast, da det kan give et værre griseri, og i starten krævede det NOGET tilvænning.. Og hjælp fra farmand ;)

Det er omstændigt, men helt sikkert en måde hvor man sikre at barnet fortsat stimulerer mælkeproduktionen, samtidig med at man sikre de får "det de skal have".

Vi gjorde det om aften.. For helt egoistisk, sov Camille bare bedre på mme ;) Jeg endte dog med at droppe det, men det var fordi jeg slet ikke producerede mælk :(

Alternativt, kan du jo "sondemade" med din egen mm ;) Altså malk ud, gem det mål af og fodre ham med det - så kan du jo "bevise" hvad han spiser...

Tusind tak :) Det vil jeg prøve, om det er en mulighed :) Men får han så ikke mere, når han også får fra mine bryster :unsure og hvor får man en sonde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det også det, når noget ikke følger normalen? Fx med hans vægt. Men vi er selvfølgelig tilknyttet børneafdelingen og Børneambulatoriet, så de kan vel holde øje :unsure kan ikke se noget, når jeg kigger på linket :(

Har de nævnt noget omkring hans vægt? For hvis de ikke er bekymret, så kan jeg ikke se grund til, at sp skal være så aggresiv overfor hans vægt.. Hmm linket virker for mig, men kan lige tænde for min computer og kopier teksten til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra hendes brevkasse, som hun har skrevet til mig:

 

 

 

 

Jeg kontakter dig, da jeg virkelig er i tvivl om, hvad jeg skal gøre med dette problem og vil gerne have dit syn på sagen. Jeg har en datter på 4 måneder, som er en glad og livlig pige, (hun er dog ikke så god til, at sove, men det arbejder vi aktivt på). Hun er helt med i det, hun skal kunne på nuværende tidspunkt. Men hun tager ikke meget på!

Sundhedsplejersken kontrolvejer hende ca. en gang om måneden og hun tager ca. 300 g på om måneden. Jeg ammer hende på fuldtid og gør det ca. 2-3 timer +/- hele døgnet. Hun har en god og effektiv sutteteknik. Jeg spiser godt med godt fedt/olier, nødder/kerner, fed fisk og avocado for at gøre mælken så fed, som muligt.

Sundhedsplejersken vil gerne have, vi supplerer med modermælkserstatning, for hun siger, at hendes hjerne kan tage skade af ikke at tage mere på. Min datter er ikke begejstret for modermælkserstatning,  og jeg er også bange for at ødelægge amningen, som bare kører på skinner.

Hendes fødselsvægt var 2896 gr., og hun er lige blevet vejet til 4860 gr. i fredags.

Hvad synes du, jeg skal gøre?

----------------------------------------------------------------

 

Når børn ikke følger vores vægtkurver, så kan det godt give anledning til bekymring. Men vi skal altid huske at kigge på hele billedet.

Som du beskriver din pige, så er der mange ting, der går rigtig godt. Hun trives og udvikler sig. Hun ammes hyppigt, og du er opmærksom på, at gøre mælken så fed og lækker som mulig. Når hun alligevel ikke tager helt så meget på, som vi godt kunne tænke os, er det selvfølgelig værd at se på, hvad man ellers kan optimere med.

Det er en rigtig god ide at tage et tilskud af probiotika (gavnlige tarmbakterier) for både dig og din datter. Probiotika styrker fordøjelsen, og dermed optagelsen. Forsøg med grise, der har et tarmsystem meget lig menenskers, har vist at søerne producerede mere mælk, når de fik probiotika. Til din datter kan du bruge Semper dråber (tidligere BioGaia) og til dig selv f.eks. Udo´s Probiotics.

Derudover er det også vigtigt at optimere vitaminer og mineraler, da det jo har en betydning for tusindvis af processor i kroppen. Tag f.eks. selv 2 stk. Spektro hver dag. Og tag ekstra D-vitamin derudover.

Ud over at spise meget fedt, så sørg for at holde igen med ”næringsløs mad” som hvidt mel, sukker, hvide rid og hvis pasta. Nogle madvarer har det med at give problemer til fordøjelsen. Især mejeriprodukter og hvedemel. Så det synes jeg, du skal holde dig fra i en periode. Det er også en god idé at drikke ammete. Husk selvfølgelig generelt at få væske nok. Og undgå kaffe.

Jeg synes ikke, du skal supplere med modermælkserstatning nu. Modermælkserstatning er ikke optimal mad for babyer, når amningen faktisk kører. Hjernen tager ikke skade, når hun spiser så ofte, som hun gør. Og hun trods alt ikke taber sig. Hold selvfølgelig øje med, at hun fortsat trives – at hun tisser godt og er veltilpas.

Jeg synes du skal gøre de ting, som jeg har foreslået. Og så kan du evt. starte med lidt skemad om en måned eller to.

God fornøjelse.

Anette Straadt

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) Det vil jeg prøve, om det er en mulighed :) Men får han så ikke mere, når han også får fra mine bryster :unsure og hvor får man en sonde?

Jeg fik den oppe på barselsgangen.. Jeg spurgte ammeteamet, og det var dem der anbefalede det til mig - men ved mig var det jo så netop fordi jeg ikke rigtig havde noget mælk.. Derfor tænker jeg også at som du siger, giver det jo "for meget" mad, når han samtidig får fra dine bryster.. På den anden side, kan du jo måske malke ud INDEN du lægger ham til.. Så bliver brysterne bare dobbeltstimuleret og du risikere en overproduktion..

 

Jeg synes generelt det er MEGET mærkeligt at hun vil have dig til at stoppe.. Selvfølgelig er der mere kontrol af mængden.. Meeen.. Jeg kan bare ikke rigtig se fornuften i det, når du alligevel vejer ham jo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra hendes brevkasse, som hun har skrevet til mig:

Jeg kontakter dig, da jeg virkelig er i tvivl om, hvad jeg skal gøre med dette problem og vil gerne have dit syn på sagen. Jeg har en datter på 4 måneder, som er en glad og livlig pige, (hun er dog ikke så god til, at sove, men det arbejder vi aktivt på). Hun er helt med i det, hun skal kunne på nuværende tidspunkt. Men hun tager ikke meget på!

Sundhedsplejersken kontrolvejer hende ca. en gang om måneden og hun tager ca. 300 g på om måneden. Jeg ammer hende på fuldtid og gør det ca. 2-3 timer +/- hele døgnet. Hun har en god og effektiv sutteteknik. Jeg spiser godt med godt fedt/olier, nødder/kerner, fed fisk og avocado for at gøre mælken så fed, som muligt.

Sundhedsplejersken vil gerne have, vi supplerer med modermælkserstatning, for hun siger, at hendes hjerne kan tage skade af ikke at tage mere på. Min datter er ikke begejstret for modermælkserstatning, og jeg er også bange for at ødelægge amningen, som bare kører på skinner.

Hendes fødselsvægt var 2896 gr., og hun er lige blevet vejet til 4860 gr. i fredags.

Hvad synes du, jeg skal gøre?

----------------------------------------------------------------

Når børn ikke følger vores vægtkurver, så kan det godt give anledning til bekymring. Men vi skal altid huske at kigge på hele billedet.

Som du beskriver din pige, så er der mange ting, der går rigtig godt. Hun trives og udvikler sig. Hun ammes hyppigt, og du er opmærksom på, at gøre mælken så fed og lækker som mulig. Når hun alligevel ikke tager helt så meget på, som vi godt kunne tænke os, er det selvfølgelig værd at se på, hvad man ellers kan optimere med.

Det er en rigtig god ide at tage et tilskud af probiotika (gavnlige tarmbakterier) for både dig og din datter. Probiotika styrker fordøjelsen, og dermed optagelsen. Forsøg med grise, der har et tarmsystem meget lig menenskers, har vist at søerne producerede mere mælk, når de fik probiotika. Til din datter kan du bruge Semper dråber (tidligere BioGaia) og til dig selv f.eks. Udo´s Probiotics.

Derudover er det også vigtigt at optimere vitaminer og mineraler, da det jo har en betydning for tusindvis af processor i kroppen. Tag f.eks. selv 2 stk. Spektro hver dag. Og tag ekstra D-vitamin derudover.

Ud over at spise meget fedt, så sørg for at holde igen med ”næringsløs mad” som hvidt mel, sukker, hvide rid og hvis pasta. Nogle madvarer har det med at give problemer til fordøjelsen. Især mejeriprodukter og hvedemel. Så det synes jeg, du skal holde dig fra i en periode. Det er også en god idé at drikke ammete. Husk selvfølgelig generelt at få væske nok. Og undgå kaffe.

Jeg synes ikke, du skal supplere med modermælkserstatning nu. Modermælkserstatning er ikke optimal mad for babyer, når amningen faktisk kører. Hjernen tager ikke skade, når hun spiser så ofte, som hun gør. Og hun trods alt ikke taber sig. Hold selvfølgelig øje med, at hun fortsat trives – at hun tisser godt og er veltilpas.

Jeg synes du skal gøre de ting, som jeg har foreslået. Og så kan du evt. starte med lidt skemad om en måned eller to.

God fornøjelse.

Anette Straadt

Tusind tak :kiss en perfekt beskrivelse af min lille Immanuel :loveshower og min dumme sp :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik den oppe på barselsgangen.. Jeg spurgte ammeteamet, og det var dem der anbefalede det til mig - men ved mig var det jo så netop fordi jeg ikke rigtig havde noget mælk.. Derfor tænker jeg også at som du siger, giver det jo "for meget" mad, når han samtidig får fra dine bryster.. På den anden side, kan du jo måske malke ud INDEN du lægger ham til.. Så bliver brysterne bare dobbeltstimuleret og du risikere en overproduktion..

Jeg synes generelt det er MEGET mærkeligt at hun vil have dig til at stoppe.. Selvfølgelig er der mere kontrol af mængden.. Meeen.. Jeg kan bare ikke rigtig se fornuften i det, når du alligevel vejer ham jo..

Jeg er virkelig også frustreret! Hvorfor er den Skide kurve så vigtig, når Hun ved, hvor hård en start han har haft :( og alt andet er perfekt ved ham :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig også frustreret! Hvorfor er den Skide kurve så vigtig, når Hun ved, hvor hård en start han har haft :( og alt andet er perfekt ved ham :loveshower

Camille blev kontrolvejet de første to måneder, men igen jeg producerede slet ikke mælk!!

Da hun var et år, knækkede hendes kurve igen.

Så hendes kurve var:

nyfødt: Over gennemsnittet

Så faldt hun til gennemsnitlig.

ved 3/4 måneder, var hun IGEN over gennemsnittet.

Ved sin 1 års var hun gennemsnitlig, og knækkede totalt sin kurve.

 

Ved sin 2 års, er hun igen over gennemsnittet, og på "sin egen" kurve. Ergo, er hun en pige som vokser MEGET i ryk - fx er hun den sidste måned vokset 3 cm!

Hun brugte str 86 i næsten 1 år.. og str. 92 brugte hun ja, ikke engang i 3 måneder, for købte det sidste gang der kom børnepenge og det er for småt nu!

 

Jeg tænker det nok bliver det samme med i det her tilfælde - At Immanuel ender med at blive en baby som også vokser i ryk.. Det er ENORMT frustrerende! Men nu har jeg simpelthen bare valgt at hun er en glad og tilfreds pige, og hun spiser også må hun vokse som det nu sker.. :) 

 

Så længe han smiler og trives, og ikke giver udtryk for sult, så følg dit moderinstinkt! Foreslå evt det med sonden, men egentlig synes jeg ikke det er noget "problem", så længe han ikke taber sig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille blev kontrolvejet de første to måneder, men igen jeg producerede slet ikke mælk!!

Da hun var et år, knækkede hendes kurve igen.

Så hendes kurve var:

nyfødt: Over gennemsnittet

Så faldt hun til gennemsnitlig.

ved 3/4 måneder, var hun IGEN over gennemsnittet.

Ved sin 1 års var hun gennemsnitlig, og knækkede totalt sin kurve.

Ved sin 2 års, er hun igen over gennemsnittet, og på "sin egen" kurve. Ergo, er hun en pige som vokser MEGET i ryk - fx er hun den sidste måned vokset 3 cm!

Hun brugte str 86 i næsten 1 år.. og str. 92 brugte hun ja, ikke engang i 3 måneder, for købte det sidste gang der kom børnepenge og det er for småt nu!

Jeg tænker det nok bliver det samme med i det her tilfælde - At Immanuel ender med at blive en baby som også vokser i ryk.. Det er ENORMT frustrerende! Men nu har jeg simpelthen bare valgt at hun er en glad og tilfreds pige, og hun spiser også må hun vokse som det nu sker.. :)

Så længe han smiler og trives, og ikke giver udtryk for sult, så følg dit moderinstinkt! Foreslå evt det med sonden, men egentlig synes jeg ikke det er noget "problem", så længe han ikke taber sig..

Tusind, tusind tak :kiss det giver mig modet tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det i dag?

 

Var hun til at snakke med?

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det i dag?

Var hun til at snakke med?

:kram2

:ditto har tænkt på jer i dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det i dag?

Var hun til at snakke med?

:kram2

Årh, hvordan det gik :unsure

Vi tog til lægen og manden min slog i bordet, så vi er henvist til børneafdelingen. Det er super!

Men sundhedsplejerske er en helt anden historie. Vi blev på ingen måde enig, og hun truede med at I jo kunne blive hjerneskadet, når han ikke tog nok på. Men hun måtte give mig ret i, at han jo fik nok mælk ved mig. Argh!

Og jeg må ikke skifte, pga Immanuels start på livet og hun åbenbart er eksperten. :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus er også et ret slankt barn der vejer mindre end gennemsnittet. Jeg synes klart du skal bede om en second opinion. Jeg har brugt min læge meget fordi min sp er sød men ubrugelig. Måske kan du også det? Min læge siger så længde er vigtigst, men selvfølgelig skal vægten følge med. Vitus følger sin egen kurve og det er fint. Desuden sparer man penge når de bliver i de små str bleer længere! ;) nå, mit råd er at høre lægen, så hører du også en anden faggruppe.

Sorry fik ikke læst tråden færdig og set alt det de andre har skrevet og at I har været til lægen. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvor meget vejer han rent faktisk, og hvor meget har han taget på?

Får han tømt brysterne? Kunne der være chance for at du har overproduktion? (Det er det folk kalder "der var ikke nok næring"). Ved overproduktion får baby kun spist formælken - den tynde mælk.

Vil altså virkelig også anbefale dig "Ammenet" gruppen på facebook. De er SÅ søde og gode til at hjælpe. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus er også et ret slankt barn der vejer mindre end gennemsnittet. Jeg synes klart du skal bede om en second opinion. Jeg har brugt min læge meget fordi min sp er sød men ubrugelig. Måske kan du også det? Min læge siger så længde er vigtigst, men selvfølgelig skal vægten følge med. Vitus følger sin egen kurve og det er fint. Desuden sparer man penge når de bliver i de små str bleer længere! ;) nå, mit råd er at høre lægen, så hører du også en anden faggruppe.

Sorry fik ikke læst tråden færdig og set alt det de andre har skrevet og at I har været til lægen. ..

Men tak for råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvor meget vejer han rent faktisk, og hvor meget har han taget på?

Får han tømt brysterne? Kunne der være chance for at du har overproduktion? (Det er det folk kalder "der var ikke nok næring"). Ved overproduktion får baby kun spist formælken - den tynde mælk.

Vil altså virkelig også anbefale dig "Ammenet" gruppen på facebook. De er SÅ søde og gode til at hjælpe. :kram2

Jamen han vejer kun 3,6 kg, har gennem de sidste 14 dage kun taget 75 g på. Og Det er jo alt for lidt :boo

Han tømmer først et bryst, gylper helt vildt, får det andet tømmer det og gylper igen :( måske jeg skulle aktivere min Facebook igen, så jeg kan se derinde :unsure

Tusind tak for forslag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang gylp fik jeg disse råd:

-hold ham skråt, ligesom i en skråstol (bare i armene). Ikke op på skulderen. Skråt længe

- ingen bevægelser. Han behøver slet ikke at bøvse endnu.

- læg ham på højre side.

William gylpede MEGET, men i en kort periode heldigvis. Mit nedløb var eksplosivt. Det hjalp at lade ham få fat til det løb (få sekunder). Tage ham fra og lade det sprøjte ud i en stofble og så amme.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Jeg maa ikke skifte" - siger hun det, eller hvem siger det? 

 

Det maa din mand kunne vaere tovholder for at kunne faa ordnet let og elegant. Han lyder til at have den gennemslagskraft, du slet, slet ikke kan forventes at have lige nu, saa bed ham om at faa skaffet jer en ny SP. Jeg bliver saa harm, naar jeg hoerer de her lortehistorier om SP-eksperter, der tror de har en meget, meget stor magt over nybagte moedre. Hvad f... bilder hun sig ind! 

:klap

 

Det skal nok gaa det hele og jeg har virkelig ogsaa taenkt meget paa jer  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen han vejer kun 3,6 kg, har gennem de sidste 14 dage kun taget 75 g på. Og Det er jo alt for lidt :boo

Han tømmer først et bryst, gylper helt vildt, får det andet tømmer det og gylper igen :( måske jeg skulle aktivere min Facebook igen, så jeg kan se derinde :unsure

Tusind tak for forslag :kram

Er du sikker på at brystet er tømt? Selvom det er slapt kan der sagtens være en masse (fed) mælk :)

Kan du eventuelt ligge ned og amme? Mit nedløb er ligesom Stephipigens (og måske dit) meget kraftigt. Når man har kraftigt nedløb sluger baby somregel også en del luft i starten (hvor mælken sprøjter ud til alle sider). Men baby kan bedre styre det og lade noget af det løbe ud af munden igen når han ligger ned, på den måde sluger han mindre luft, som jeg tror er årsag til al gylpen. Olivia gylpede også MEGET i starten. Hun har stadig altid et par bøger under hovedenden af liften, og vi ammer stadig altid liggende når det er muligt :)

Kæmpe :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover fordel naevnt ovenfor, saa var baade Noah og jeg generelt glade for at amme liggende - det er saa dejligt roligt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER