Emma

Er jeg gravid?

19 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke om jeg er gravid eller hvem faderen er. Jeg har haft sex med 2 fyre for omkring 2 uger siden og jeg kan ikke huske om de var med kondom eller ej. Så i onsdag var jeg sammen med en anden fyr og han var oppe i mig hurtigt udwn kondom og gav mig finger med sperm på fingeren og i fredags var vi også sammen uden kondom men tog en fortrydelspille efter. Min mens skulle have været der i tirsdags og er stadig ikke kommet. Jeg er i tvivl om jeg er gravid og så ville jeg også gerne vide hvem faderen er. Håber nogen kan hjælpe mig. Tak på forhånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tag en test, til at starte med :) Hvis du er gravid, kan du prøve at snakke med din læge om, om du kan få lavet en faderskabstest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder lidt som en fake profil :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg er ikke en fake profil. Bare en ung pige som er ret nervøs!

Jaa tak. Problemet er bare at jeg ikke har mulighed for det nu og ville derfor spørger herinde for at få en ide om tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har du ikke mulighed for at tage en test :huh

Det er ikke ret meget, vi kan afklare for dig anyway. Jeg vil sige, at hvis du tog fortrydelsespillen rettidigt efter at du var sammen med en sidste fyr, så burde risikoen være lav for om du kan være blevet gravid der. Til gengæld kan du sagtens være blevet det med de to andre, især hvis I ikke har brugt kondom. Hvis du blev gravid dér, så kan du godt stadig være gravid, selvom du har taget en fortrydelsespille 2 uger senere.

Uanset hvad vil jeg anbefale dig at tage til lægen, for hvis du er gravid og har taget en fortrydelsespille, så har det måske ikke været så godt for fostret :unsure Og lægen kan også fortælle, om du er gravid eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder lidt som en fake profil :rolleyes

 

Taenkte det samme - eller i hvert fald en, der er mere om sig end hvad godt er... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og saa vil jeg anbefale p-piller til den livsstil  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herinde kan vi ikke afklare det store!

Men under alle omstændigheder så vil jeg tage forbi en læge.

En graviditet vil være det at være mindst nervøs for. Ubeskyttet sex kan lede til sygedomme, så et tjek hos lægen vil være meget fornuftig :)

En mens kan sagtens lade vente på sig. Psyken kan påvirke mere end vi aner. Så blot fordi den er forsinket er ikke ens betydne med en graviditet :)

En god idé som kvinde er selv at søge for beskyttelse, det er nemt og ret diskret at have med i tasken hvis det skulle blive nødvendigt :)

Jeg håber du vil opdatere os med hvad udfaldet hos lægen bliver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og saa vil jeg anbefale p-piller til den livsstil  :super

Og komdom :)

P-piller beskytter ikke mod sygedomme, og alt efter alder kan p-piler ikke altid være helt godt for udviklingen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og komdom :)

P-piller beskytter ikke mod sygedomme, og alt efter alder kan p-piler ikke altid være helt godt for udviklingen :)

 

Det er sandt og ligesaa vigtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svarene. Jeg er godt klar over hvad jeg har gjort er skide dumt og fortryder det også meget. Jeg troede de brugte kondom de 2 andre fyre og spurgte dem også dagen efter, men de sagde begge ja og igår for jeg en besked fra den fyr som siger at han rent faktisk ikke kan huske det.. Så nu vil jeg købe en test og når jeg kan tager jeg til læge og får undersøgt det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god ide at få tjekket det hele, og vi har nok alle på et tidspunkt gjort noget dumt, men lær af det, så du ikke sætter dig selv på pinebænken en anden gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke, kan se du allerede har fået nogle gode råd.

 

Jeg vil bare tilføje, at lige mht til at vide hvem faderen er så kan det først afgøres med sikkerhed ca 6 mdr efter barnet er født via blodprøver som bliver taget fra dig, barnet og den/de formodede fædre. Som gravid får man tilbudt en scanning omkring uge 12 som bl.a fastsætter termin rimelig præcist, og udfra det kan man gætte hvornår det er mest sandsynligt at barnet er undfanget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under alle omstændigheder vil jeg råde dig til at tage til lægen og blive undersøgt, både for en evt graviditet men også for kønssygdomme. En sygdom som klamydia kan i værste fald gøre dig steril, og selvom du måske ikke ønsker børn nu, så kunne det ønske jo godt komme engang i fremtiden med den rette partner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svarene. Jeg er godt klar over hvad jeg har gjort er skide dumt og fortryder det også meget. Jeg troede de brugte kondom de 2 andre fyre og spurgte dem også dagen efter, men de sagde begge ja og igår for jeg en besked fra den fyr som siger at han rent faktisk ikke kan huske det.. Så nu vil jeg købe en test og når jeg kan tager jeg til læge og får undersøgt det hele.

God tur til lægen, jeg håber alt er som det skal være!!

Noget dumt har vi alle gjort, det bedste er at vi lærer af det :)

Til en anden gang, så husk at det under fornøjelserne er dit ansvar for beskyttelse lige så stort som hans, og det kan sagtens gøres med et smil på læben og uden at forstyrre fornøjelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke, kan se du allerede har fået nogle gode råd.

Jeg vil bare tilføje, at lige mht til at vide hvem faderen er så kan det først afgøres med sikkerhed ca 6 mdr efter barnet er født via blodprøver som bliver taget fra dig, barnet og den/de formodede fædre. Som gravid får man tilbudt en scanning omkring uge 12 som bl.a fastsætter termin rimelig præcist, og udfra det kan man gætte hvornår det er mest sandsynligt at barnet er undfanget.

Vil lige indskyde at man tager ikk blodprøver i faderskabssager, men mundskrab. Sådan har det været de sidste 2 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige indskyde at man tager ikk blodprøver i faderskabssager, men mundskrab. Sådan har det været de sidste 2 år.

Ok det vidste jeg så ikke  :) dejligt at man er fri for det. Det er 9 år siden jeg var igennem faderskabssag (ikke fordi der var tvivl om faderen men fordi han nægtede at anerkende)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder ikke som en fed situation at stå i, håber den bedste slutning for dig kommer til rette og synes de råd de andre har givet dig er super gode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt fortrydelsespille en gang... Og der blev min mens en uge forsinket... Hormonerne i sådan en kan godt rode lidt med cyklus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER