Tina81

Nakkefoldsscanning

41 indlæg i dette emne

Hej allesammen!

Så var vi til NF i fredags, og alt så smadder fint ud. Livlig baby der lå og kastede rundt med armene, og tallene var rigtig gode på 1:6467. Blev desuden rykket lidt frem i termin, så er sat til 16 februar nu, og altså 13+5 idag. Er helt rart at være ude over de der famøse tre måneder. Var også rigtig glad for at kunne fortælle det på jobbet, da man godt kan se det på min mave nu. Nok mest fordi jeg ikke kan holde ud af have noget siddende og stramme oppe på maven, så er nødt til at sætte bukserne under dellen i ved :o) Må snart ud og ha nogle graviditets bukser :o)

Så er det jordmoder om knap 14 dage, og så glæder vi os til næste scanning i uge 20. Syns det var helt fantastisk at se det lille væsen inden i mavsen, så det glæder jeg mig SÅ meget til at vi skal igen.

Allehånde: Går i videre med flere tests hvis ikke tallet blir bedre efter blodprøven så? Krydser fingre og håber på det allerbedste for jer :o)

Hej og tillykke med den fine scanning. Vi endte med et tal på 1:31, så har idag været inde og få lavet moderkagebiopsi. Vi får først svar om en uge, så synes der er længe til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har vi også været til nakkefold og blev flyttet 1 dag i forhold til min beregning, og til samme dag som vores læge sagde, så det nu hedder d. 25. februar. 

 

Vores lille mikro var ikke glad for at få målt nakken idet at han/hun blev ved med at tage armene op til ansigtet:P Men selv med den dårligste måling jordmoderen fik blev vores risikoberegning 1:1388 :)

 

post-2591-0-17848400-1408433699_thumb.pn

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik intet tal at vide, bare lav risiko...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik intet tal at vide, bare lav risiko...

 

Er vel sådan set også ligegyldigt med tallet, bare at risikoen er lav :) De skrev mit tal ind i min vandrejournal på side 2 ved "Odds for DS udmeldt til kvinden"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Allehånde: Puha, det var godt nok længe at skulle vente på svar, i stakler! Håber på det allerbedste for jer i hvert fald :o) Har i besluttet hvad i gør hvis odds forbliver store for Down Syndrom?

 

@Carcasonne: Tillykke med den fine scanning, og det fine billede :o) Tror det må være en "ting" i disse dage, vores blev også ved at tage armene op hi hi :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu også været til NF og terminsdatoen blev den samme som lægen havde spået, nemlig 25.feb. Sidste gang (med min datter) blev jeg rykket 3 uger tilbage!! Så det er skønt. Jeg skal denne gang ha kejsersnit, så selve datoen bliver jo lidt før.

Vi fik lav risiko 1:2576

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Allehånde: Puha, det var godt nok længe at skulle vente på svar, i stakler! Håber på det allerbedste for jer i hvert fald :o) Har i besluttet hvad i gør hvis odds forbliver store for Down Syndrom?

@Carcasonne: Tillykke med den fine scanning, og det fine billede :o) Tror det må være en "ting" i disse dage, vores blev også ved at tage armene op hi hi :o)

Vi har snakket om at få abort hvis der er Downs syndrom, men det bliver jo sværere og sværere at tage den beslutning, jo senere vi kommer hen. Når vi først har svaret fra biopsien er der ikke længere tale om odds, så ved vi 100% om den har Downs eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi også været til nakkefold og blev flyttet 1 dag i forhold til min beregning, og til samme dag som vores læge sagde, så det nu hedder d. 25. februar.

Vores lille mikro var ikke glad for at få målt nakken idet at han/hun blev ved med at tage armene op til ansigtet:P Men selv med den dårligste måling jordmoderen fik blev vores risikoberegning 1:1388 :)

Jeg læser lidt med på sidelinjen, og kan ikke lade være at bemærke, at dit fulde navn samt cpr.nr. er nogeret på det fine billede - tænker du bør sløre det til?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser lidt med på sidelinjen, og kan ikke lade være at bemærke, at dit fulde navn samt cpr.nr. er nogeret på det fine billede - tænker du bør sløre det til? :)

Tvivler på at det skader :) Men du har selvfølgelig ret:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke kunne sige det, personligt vil jeg bare ikke udstille navn og cpr.nr. på nettet hvor alle kan se det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lå brevet der, og kromosomerne er heldigvis normale, så vi er meget lettede. Desuden er de kommende storebrødre glade, for de får deres ønske om en lillebror opfyldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lå brevet der, og kromosomerne er heldigvis normale, så vi er meget lettede. Desuden er de kommende storebrødre glade, for de får deres ønske om en lillebror opfyldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor dejligt!!!! KÆMPE tillykke med det :-) Hvor er det dejligt for jer, og det må virkelig være skønt at have fået svar på det :-) Syns det er vildt at tallet kan være så lavt, og det så alligevel viser sig at der ik er noget galt. Men heldigvis for det da :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lå brevet der, og kromosomerne er heldigvis normale, så vi er meget lettede. Desuden er de kommende storebrødre glade, for de får deres ønske om en lillebror opfyldt

 

Hvor dejligt for jer:) Så kan i slappe lidt mere af og glæde jer:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor dejligt!!!! KÆMPE tillykke med det :-) Hvor er det dejligt for jer, og det må virkelig være skønt at have fået svar på det :-) Syns det er vildt at tallet kan være så lavt, og det så alligevel viser sig at der ik er noget galt. Men heldigvis for det da :-)

Mange tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt for jer:) Så kan i slappe lidt mere af og glæde jer:).

Mange tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER