Susanne79

En lidt manglende interesse - mødregruppe

6 indlæg i dette emne

I min mødregruppe har vi nu i et år været sammen, og vi har det faktisk hyggeligt og snakker alle godt sammen.

 

Men i de sidste par måneder har det været MEGET svært at finde en dag, hvor vi alle kan mødes. 

 

Jeg vil så gerne mødes med de piger og deres børn, men synes ikke at der er den samme interesse i at vi alle gør hvad vi kan, så vi i det mindste kan mødes 1 gang om måneden.

Vi har en privat gruppe inde på facebook, hvor vi kan finde ud af hvor og hvornår vi skal mødes. Men det er som regel altid mig, som skal tage et interiativ til at vi kan finde en dag. 

 

Har i nogen foreslag til hvad jeg kan gøre for at få lidt mere gang i gruppen?

Og evt. erfaringer.

På forhånd tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender selv problematikken med at have veninder som jeg inderligt og oprigtigt meget gerne vil se, men at jeg har svært ved at finde tiden. Min løsning plejer at være, at vi aftaler en dag laaaaaangt ud i fremtiden - der hvor kalenderen begynder at være tom. Fordi så får man trods alt set hinanden. Skulle der så dukke en ledig dag op inden, så kan man jo ringes ved og se om det fungerer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det langt hen ad vejen handler om travlhed og ikke modvilje.

Gør som bbm skriver - planlæg langt ude i fremtiden. Især her i sommerperioden.

Jeg så sidst min mødregruppe i slutningen af april, og vi har først fundet tid til at mødes igen midt i august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været ekstremt glad for min MG. Vi har mødtes en gang om ugen, men nu er det jo så småt ved at være slut, fordi vi drypvis starter på arbejde. Men vi har da helt klart en ambition om at holde sammen! Vi har snakket lidt om, at lægge nogle faste dage ind - f.eks. den første søndag hver anden måned og så en sommerfest, julefrokost, evt. påskefrokost... Indtil videre har vi ikke lagt os fast på noget, men måske kunne det være vejen frem for jer? Den første et eller andet om måneden-agtig - fremfor at sætte konkrete datoer på. Så ved folk det, og kan prioritere at komme. Der vil altid være nogen, som kan blive nødt til at melde fra, men det er vel også ok. Hvis der er nogle, der så alligevel ønsker at prioritere anderledes, kan man ikke gøre andet end at respektere det, selvom det godt kan føles lidt ærgerligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min Mødregruppe er det en fast aftale at dem der kan, mødes sidste søndag hver md og langt de fleste kommer. Men der vil altid være nogen der melder fra pga andre prioteringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom Lily er 2,5 år mødes vi stadig i mødregruppen.

 

Vi mødes fast til SOS (Spis Og Skrid) 1 gang om måneden. Konceptet er, at man kommer om eftermiddagen og så leger ungerne og de voksne snakker lidt. Der er aftensmad kl. 17.30 og når man har spist går man hjem igen  :). Det er en hverdagsaften vi mødes og det er ganske almindelig hverdagsmad der bliver serveret, så det er MEGET afslappet og ret kaotisk med 5 unger, men det er også altid super hyggeligt.

 

Vi plejer at planlægge det i god tid vha. en doodle og så sender vi en sms til de andre med menuen, når det er vores tur til at lægge hus til. Der kommer naturligvis en sms retur med, hvor mange der kommer :).

 

Jeg er utrolig glad for min mødregruppe og heldigvis kommer mændene også fint ud af det med hinanden¨, så det er dejligt at alle prioriterer at kunne mødes.

 

Jeg tror det vigtigste er, at man planlægger i god tid og at man skruer niveauet ned, så det er nemt at mødes.

 

Håber det gav lidt inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER