Carcassonne

Hvilken bil og barnevogn

22 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Vi har talt om at vi skal have købt en bil når den lille kommer, men spørgsmålet er hvilken.

 

 

Så hvilken bil og hvilken barnevogn har I? 

Hvordan passer barnevognen i bilen?:) 

 

(også gerne lige nævn hvis I har flere børn) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde en emmaljunga barnevogn.

Da vi brugte barnevogn havde vi hyundai sonata. Barnevognen kunne godt være der, men dækkene skulle tages af. Det blev dog hurtigt bare en del af rutinen.

Vi har nu byttet den ene sonata ud med en BMW 320 stationcar. I den er jeg ret sikker på, at vi skulle stable i højden for at få plads.

Vi har 2 børn, men med 4 år imellem så de har ikke brugt klapvogn/ barnevogn samtidig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en emmaljunga barnevogn.

Da vi brugte barnevogn havde vi hyundai sonata. Barnevognen kunne godt være der, men dækkene skulle tages af. Det blev dog hurtigt bare en del af rutinen.

Vi har nu byttet den ene sonata ud med en BMW 320 stationcar. I den er jeg ret sikker på, at vi skulle stable i højden for at få plads.

Vi har 2 børn, men med 4 år imellem så de har ikke brugt klapvogn/ barnevogn samtidig.

 

Er vidst biler som er ret dyre i DK (Sonataen ser ihvertfald dyr ud) men vi skal i det mindste også kun have plads til en barnevogn af gangen :) Håber på 3-5 år i mellem vores børn :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vidst biler som er ret dyre i DK (Sonataen ser ihvertfald dyr ud) men vi skal i det mindste også kun have plads til en barnevogn af gangen :) Håber på 3-5 år i mellem vores børn :).

Bmw er dyrt i DK, men hyundai er ikke specielt dyrt. Sonataen er en stor bil og derfor selvfølgelig dyre end en lille bil. Hyundai er dog absolut konkurrence dygtige på prisen, det er et asiatisk bilmærke og de er lidt billigere end mange europæiske. Vi har været glade for dem og jeg er sikker på det også er en god bil ved deres andre modeller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Skoda Fabia Combi og en Emmaljunga Big star supreme.

Barnevognen kan uden problemer være i bagagerummet hvis man sætter underdelen ind (stadig med hjul på!) og sætter kassen ind ovenpå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Skoda Fabia Combi og en Emmaljunga Big star supreme.

Barnevognen kan uden problemer være i bagagerummet hvis man sætter underdelen ind (stadig med hjul på!) og sætter kassen ind ovenpå :)

Den ønsker jeg mig, suk :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Skoda Fabia Combi og en Emmaljunga Big star supreme.

Barnevognen kan uden problemer være i bagagerummet hvis man sætter underdelen ind (stadig med hjul på!) og sætter kassen ind ovenpå :)

 

Også den vi har kigget mest på, men min farmor har en skoda fabia, og den er begyndt at ruste i overfladen så gør vi lige overvejer lidt alternativer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også den vi har kigget mest på, men min farmor har en skoda fabia, og den er begyndt at ruste i overfladen så gør vi lige overvejer lidt alternativer :)

Hvor gammel er den? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5-6 år tror jeg.... er den gamle model.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Land Rover Discovery 3, og en stor Odder barnevogn. Vi har masser af plads i bilen, der kan være 2 barnevogne (eller 1 barnevogn og 1 klapvogn) plus vores hundebur :)

Selv om vores barnevogn er ret stor, kan den pakkes meget sammen, og kan også være i vores nr 2 bil, som er en lille Mitsubishi Colt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde iøvrigt engang en Skoda Octavia, og der var virkelig meget plads i den selv om det ikke var stationcar, og så kørte den super godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil har en Nissan Qasqai og en stor Brio vogn. Den kan akkurat være der, når stellet er slået sammen og kassen er sat fast igen. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder barnevogn, og 2 biler, en skoda Octavia stationcar og en Audi 80.

I skoda er der god plads til barnevognen, i audi'en er det mere besværlig, da hjulene skal pilles af stellet, og det skal ligge på en bestemt måde for at det kan være der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Odder på X-Dream stel

I vores Ford Fiesta kunne den være i bagagerummet hvis den var helt klappet sammen.

I Ford Focus stationcar kan den være uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder på x-Dream stel og en Hyundai i20. Barnevognen kan sagtens være der - vi klikker hjulene af, lægger dem nederst, så stellet klappet sammen ovenpå og så kassen. Så kan der heller ikke være meget mere, men hvis vi fc har været på ferie, har vi lagt taskerne ned i barnevognskassen.

Barnevognen kan være i langt de fleste biler - endda i mine forældres mikrolille Suzuki swift (stellet kan stå mellem førersædet og bagsædet skulle det gå helt galt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljunga Big City og en Opel Meriva fra '03. Det passer super. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Odder på x-Dream stel og en Kia ceed stationcar og det fungere fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga Big Star suprême og en vw Passat stationcar.

Vi kan sætte barnevognen ind uden at sku tag hjulene af og så kassen ovenpå.

Vi har i mellem tiden også fået en Ford Mondeo st., men der har vi ikk afprøvet med barnevognen endnu. Der kan dog være to klapvogne fra emmaljunga uden problemer ved siden af hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en ford focus st.car.. Og en Brio sense barnevogn. Den skal bare lige klappes sammen, så kan den sættes ind med både hjul og kasse på. SÅ nemt! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører Berlingo- og har en emmaljunga Big Star suprême.

Den stilles bare direkte ind, uden at skulle klappes sammen eller noget. Fantastisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5-6 år tror jeg.... er den gamle model.

 

Min søster og svoger har en der er 10-12 år gammel og ingen rust, så det kan godt lade sig gøre.

 

Vi har selv en Renault megane st, der synes jeg man får masser af bil for pengene.

Vi har den nye nu, men har også haft modellen før, og har været/er  super glad for begge.

Vi har ikke prøvet så meget endnu med barnevogn, men dog afprøvet at den kan være der, og ved der også kan være hundebur og barnevognskasse, så må stellet udenpå når hele familien skal afsted ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga Big Star supreme og en renualt clio station car. Og barnevognene kan være der inde hvis vi stiller stellet op, piller to hjul af og lægger kassen ind på siden. Lyder avanceret mene r hurtig at gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER