Ema

indføre putteritual

1 indlæg i dette emne

Vi er stille og roligt ved at forsøge at indføre putteritual herhjemme for at se om det kan gøre det lidt lettere for Freja at falde til ro om aftenen, men jeg mangler lidt tips til hvordan jeg helt praktisk griber det an i de situationer hvor hun ikke falder til ro.

 

Altså helt konkret så er Freja verdensmester i at falde i søvn for at vågne 5-10 minutter senere og være totalt frisk og klar på sjov og ballade.

Vi har forsøgt at lade hende ligge i sengen, men så ligger hun bare og pludrer og snakker med figurerne på hendes sengerand eller hendes hånd, hvis vi har dækket sengeranden (skøre unge :lol ) og det kan hun gøre LÆNGE hvis hun får lov.

 

Problemet kommer så når hun bliver træt igen for hun kan ikke rigtig finde ud af det her med at ligge stille og falde i søvn, så bliver hun urolig og ked af det i stedet.

Når hun bliver ked kommer hun selvfølgelig op, men hvad så? Bare vugge på armen eller starte forfra med putteritual?

 

Eller skal hun op og vugges i søvn igen allerede når hun vågner og ligger og snakker?

 

Eller skal hun op og have lov at snakke/hygge med os og så puttes igen eller noget helt fjerde?

 

hvad har I andre gjort?

 

Altså det er jo ikke fordi jeg forventer at hun bare skal falde i søvn på kommando når hun kun er 3 måneder, men vil bare gerne forsøge at indføre nogle gode vaner allerede nu, som forhåbentlig gør det lidt nemmere senere også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER