My love

Hvor lang tid gik der ved jer?

30 indlæg i dette emne

Ved vores den første havde jeg ikke taget ppiller i to år, så den var der i første forsøg.

Men kort tid efter jeg fødte hende røg jeg på ppiller og stoppede med dem i maj. Så havde taget dem i 1 år og 8 mdr. Nu er jeg stoppet og begge menstruationer er kommet efter 27 dage. Jeg har haft ægløsning.

Men der er så stadig ikke sket noget.

Så er lidt nysgerrig efter at høre hvor længe der gik ved jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første graviditet skete i første forsøg, men endte i en SA 7+4. Derefter tog det 10 mdr før der igen var gevinst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 forsøg er ingenting - det er helt normalt , også når alt er som det skal være ;)

Jeg tror nok statistikken siger, at 60% er gravide indenfor tre måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første graviditet skete i første forsøg, men endte i en SA 7+4. Derefter tog det 10 mdr før der igen var gevinst :)

Hvordan holdt du modet oppe i de ti måneder. Synes godt nok det er trist hver gang menstruation kommer. Også selv om det kun er sket to gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan holdt du modet oppe i de ti måneder. Synes godt nok det er trist hver gang menstruation kommer. Også selv om det kun er sket to gange

 

Det kunne jeg heller ikke altid. Men altså - der er jo ikke så meget at gøre ved det. Man må bare op på hesten igen - høhø :P Du er nok nødt til at fortælle dig selv at det er helt normalt det tager længere tid. Jeg ved ikke hvad gennemsnittet er, men mange prøver jo i 5-6 måneder før der sker noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 forsøg er ingenting - det er helt normalt , også når alt er som det skal være ;)

Jeg tror nok statistikken siger, at 60% er gravide indenfor tre måneder.

Åh jeg ved det godt. Men jeg har aldrig tænkt over man skulle vente med at blive gravid og det ikke bare kom når man ville ;) ved godt mange kæmpe men i min familie fødes der unger hele tiden så tog det som en selvfølgelig det kom med det samme ;)

Vi venter bare og ser, og så kan jeg på begynde min kur lidt strengere end hidtil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne jeg heller ikke altid. Men altså - der er jo ikke så meget at gøre ved det. Man må bare op på hesten igen - høhø :P Du er nok nødt til at fortælle dig selv at det er helt normalt det tager længere tid. Jeg ved ikke hvad gennemsnittet er, men mange prøver jo i 5-6 måneder før der sker noget.

Ja det er jo det og forhåbentlig sker det af sig selv.

Tror måske et eller andet sted jeg frygter det skal tage lang tid. Min søster havde prøvet i over to år med nr to. Hun var begyndt at blive undersøgt og skulle i behandling efter august. For 10 uger siden testede hun endelig positiv. Så frygten sidder nok lidt i en at man skal vente så længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 3 cyklus med begge børn.

Jeg havde også tanken om vi nu kunne igen og hvor lang tid der ville gå. Specielt ved 3 cyklus 2 gang. Jeg havde det lidt som skæringspunktet da det var der jeg blev gravid første gang. Jeg havde lidt svært ved at acceptere der kunne gå længere tid, men det gjorde der så ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 3 cyklus med begge børn.

Jeg havde også tanken om vi nu kunne igen og hvor lang tid der ville gå. Specielt ved 3 cyklus 2 gang. Jeg havde det lidt som skæringspunktet da det var der jeg blev gravid første gang. Jeg havde lidt svært ved at acceptere der kunne gå længere tid, men det gjorde der så ikke.

Ej hvor sjovt det lige ramte sådan ved begge børn :) det er der vist ikke mange der kan prale med.

Ja det er nok noget der er svært at acceptere og man håber jo nok rigtig meget at det vil være det samme som første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid 2. Cyklus efter P-pille stop. Vi var super heldige og ved vi er det at det gik så nemt. Jeg havde ellers troet det ville blive svært og tage lang tid, vi har flere vennepar som må kæmpe i 6-12 måneder og andre bekendte som har kæmpet i flere år og får hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med p-pillerne i slutningen af marts og nu er jeg ca 6 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid 2. Cyklus efter P-pille stop. Vi var super heldige og ved vi er det at det gik så nemt. Jeg havde ellers troet det ville blive svært og tage lang tid, vi har flere vennepar som må kæmpe i 6-12 måneder og andre bekendte som har kæmpet i flere år og får hjælp.

Hold da op ja det gik stærkt, men kan også høre virkelig sætter pris på det ( eller hvad man nu siger) håbet du forstår hvad jeg mener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med p-pillerne i slutningen af marts og nu er jeg ca 6 uger henne.

Så er det da også gået pænt stærkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første tog det 16 måneder, med nummer to tog det 3 måneder, og nu med nummer tre tog det godt et år. Ventetiden har været hård, især med den første, men det er jo helt normalt at der går lidt tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 2. Cyklus efter p-pille stop, det endte, dog med en MA, hvorefter der gik 8 måneder inden vi havde held med at blive gravide igen, denne gang endte det i en SA. Herefter blev jeg gravid med det samme. Så samlet set gik der et år inden vi havde en blivende graviditet.

2. Gang blev jeg gravid efter 2-3 måneders aktiv PB, havde dog fået fjernet spiralen 5 måneder inden jeg blev gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang blev jeg gravid i 2. cyklus efter 14 år på p-piller.

Anden gang i første forsøg, men det tabte jeg i uge 8, derefter havde jeg en menstruation og blev gravid igen.

2 af mine tætteste veninder har været i behandling i mange år, så derfor havde jeg en klar forventning om at det ville tage lang tid. Men vi var så åbenbart heldige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første graviditet kom i 3. Cyklus, Dog var vi ikke så aktive de to første, så jeg har tendens til at tænke den kom i første cyklus.

2. Graviditet kom i 7. cyklus og endte desværre i en MA.

3. Graviditet kom i første cyklus efter udskrabning, men den er desværre også gået til grunde. Nu venter jeg få lov til at gå i gang igen, og så skal 4. Graviditet meget gerne blive hængende!

Mine cyklusser er meget lange, så første gang tog det 5 måneder og vi har nu været i gang i 13 måneder med nummer to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den første tog det 16 måneder, med nummer to tog det 3 måneder, og nu med nummer tre tog det godt et år. Ventetiden har været hård, især med den første, men det er jo helt normalt at der går lidt tid

Ja det er det jo. Men man kan godt nok være utålmodig. Og ens krop sender en masse signaler ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i 2. Cyklus efter p-pille stop, det endte, dog med en MA, hvorefter der gik 8 måneder inden vi havde held med at blive gravide igen, denne gang endte det i en SA. Herefter blev jeg gravid med det samme. Så samlet set gik der et år inden vi havde en blivende graviditet.

2. Gang blev jeg gravid efter 2-3 måneders aktiv PB, havde dog fået fjernet spiralen 5 måneder inden jeg blev gravid.

Åh okay. Ja så havde den jo været ude af kroppen lidt. Havde du haft nogen form for prævention inden du blev gravid første gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang blev jeg gravid i 2. cyklus efter 14 år på p-piller.

Anden gang i første forsøg, men det tabte jeg i uge 8, derefter havde jeg en menstruation og blev gravid igen.

2 af mine tætteste veninder har været i behandling i mange år, så derfor havde jeg en klar forventning om at det ville tage lang tid. Men vi var så åbenbart heldige :)

Ja hold da op. Det,å man sige i var :) men det skal man da også være nogen gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første graviditet kom i 3. Cyklus, Dog var vi ikke så aktive de to første, så jeg har tendens til at tænke den kom i første cyklus.

2. Graviditet kom i 7. cyklus og endte desværre i en MA.

3. Graviditet kom i første cyklus efter udskrabning, men den er desværre også gået til grunde. Nu venter jeg få lov til at gå i gang igen, og så skal 4. Graviditet meget gerne blive hængende!

Mine cyklusser er meget lange, så første gang tog det 5 måneder og vi har nu været i gang i 13 måneder med nummer to.

Ej det er jeg da rigtig ked af at høre. Krydser alt hvad jeg kan for den bliver derinde næste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh okay. Ja så havde den jo været ude af kroppen lidt. Havde du haft nogen form for prævention inden du blev gravid første gang

Op til den første graviditet havde jeg været på p-piller gennem 10 år. Og op til 2. Graviditet havde jeg haft kobberspiral.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P-piller fra 1996-2010.

1. Graviditet 9 mdr. Efter P-piller stop, MA.

2. Graviditet 1 år- min datter :wub

P-piller fra oktober 2012- maj 2013.

1. Biokemisk graviditet 7 mdr. Efter.

2. Endnu en biokemisk graviditet 8 mdr. Efter.

3. Graviditet 11 mdr. Efter P-pille stop, venter spændt på en sund og rask jule/nytårsleverance :wub

Edit: Wow :blink det er godt nok mange alligevel! Godt dette er sidste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jah jeg har så kun prøvet at "prøve" en gang. Der blev jeg gravid i 3. cyklus efter jeg var stoppet med P-piller. Anden gang blev jeg gravid i en "sikker periode" en uge før jeg skulle ha haft mens. Tredie gang blev jeg gravid efter ikke at have brugt prævention i 6 mdr, men vi prøvede ikke som sådan at blive gravide, jeg troede af en eller anden grund bare ikke at det ville ske. Fjerde gang blev jeg gravid i en "sikker periode" 10 dage før jeg burde have haft ægløsning. Kan ikke konstatere andet end at sikre perioder ikke findes  :D Men altså jeg har heller aldrig taget chancen hvis ikke jeg vidste vi gerne ville ha barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang blev jeg gravid 3 cyklus efter pillestop, som så var 2. Cyklus uden anden beskyttelse ;) mistede 5+2, men var gravid igen inden mens, så anden graviditet (første barn) tog 1 forsøg :)

Da hun var 8 måneder stoppede jeg minipiller og vi lod naturen gå sin gang (ikke sådan direkte forsøg) det tog 8 måneder med en ret uregelmæssig cyklus, og så var lillebror i maven :)

Efter ham fik jeg kobberspiral, hvor min cyklus fint fandt sig selv uden hormoner, fik den ud i april og nåede 2 forsøg, for nu er jeg igen gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER