Evaha87

Jer med katte

19 indlæg i dette emne

Hvordan reagerede jeres katte på en lille ny?

Vi har 2 skønne indendørs katte, men jeg er lidt bange for hvordan de reagerer på vores lille skønhed...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores kat har altid været særligt glad for mig. Da vi kom hjem fra sygehuset efter 4 dage havde han virkelig savnet mig. Han var SÅ kæle og gnubbede sig op af mig, men da han hørte en lyd fra liften stoppede han med at spinde. Han kiggede ned i liften og så Lucas, og da jeg så ville ae ham igen undveg han, og løb ind under sengen. Det første lange stykke tid ville han overhovedet ikke snakke med mig, og hvis det var mig der gav ham mad rørte han det ikke - det var kun min kæreste der måtte give ham mad. Det var ret voldsomt synes jeg, men stille og roligt blev det bedre. Han har ALDRIG gjort Lucas noget, det var kun mig han reagerede overfor. Jeg kan faktisk ikk huske hvornår det gik over, men der gik altså nogen uger i hvert fald hvor han slet ikke ville snakke med mig, og endnu længere tid før alt var som det plejede. Men nu er han igen min dejlige kat, der sover hos mig om natten :)

 

Jeg havde egentlig frygtet at han ville gøre Lucas noget, jeg havde slet ikk regnet med at han ville reagere så kraftigt overfor mig. Men altså, hellere det, end at han fx gjorde Lucas noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok dejligt at den ikke har vist noget overfor Lucas i hvert fald. Det andet kommer jo igen så det kan man komme videre med... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også to katte som er både inde og ude. Den ene gider ikke Ronja og stikker altid af.

Den anden har altid været nysgerrig. Da Ronja var helt lille puttede den tit hos den der sad med hende. I dag (Ronja er næsten 3) sover katten tit sammen med Ronja i fodenden af sengen. Udover det beskytter den helt sikkert Ronja. Der er en anden kat der render rundt i kvarteret og når vores kat ved den er i nærheden og Ronja går ud går den foran og passet på hende :)

Der har aldrig været noget med de har lagt sig på hende eller noget. Engang imellem kan de finde på at lægge sig i eller på barnevognen men aldrig noget der har skadet.

Hvis Ronja er kommet for tæt på eller blevet irriterende har de kunne finde på at markere sig men ikke noget alvorligt. I starten var det uden klør, nu kan de godt finde på at give en enkelt klo men så er hun også gået langt over deres grænser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også to katte som er både inde og ude. Den ene gider ikke Ronja og stikker altid af.

Den anden har altid været nysgerrig. Da Ronja var helt lille puttede den tit hos den der sad med hende. I dag (Ronja er næsten 3) sover katten tit sammen med Ronja i fodenden af sengen. Udover det beskytter den helt sikkert Ronja. Der er en anden kat der render rundt i kvarteret og når vores kat ved den er i nærheden og Ronja går ud går den foran og passet på hende :)

Der har aldrig været noget med de har lagt sig på hende eller noget. Engang imellem kan de finde på at lægge sig i eller på barnevognen men aldrig noget der har skadet.

Hvis Ronja er kommet for tæt på eller blevet irriterende har de kunne finde på at markere sig men ikke noget alvorligt. I starten var det uden klør, nu kan de godt finde på at give en enkelt klo men så er hun også gået langt over deres grænser.

Ok, vores katte har også kun vist klør hvis man virkelig går over deres grænser og de er virkelig gode til vores nevøer der har været her...så jeg håber bare at de ikke finder på at lægge sig ovenpå baby...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg frygtede også at vores kat ville lægge sig oven på Lucas, men det har han aldrig gjort. Han har ligget i barnevogn, lift, seng osv, men kun når Lucas ikk har været der. Han er god til bare at gå sin vej, hvis Lucas er for nærgående :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg frygtede også at vores kat ville lægge sig oven på Lucas, men det har han aldrig gjort. Han har ligget i barnevogn, lift, seng osv, men kun når Lucas ikk har været der. Han er god til bare at gå sin vej, hvis Lucas er for nærgående :)

Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også 2 katte. Den ene er som den altid har været, men den anden er stort set flyttet ned til vores nabo. Han kan ikke lide Marius. Han kommer hjem en gang i mellem, men der Lan gå dage imellem til tider. Han er tit hjemme, når vi ikke er.

Vores katte har aldrig lagt sig på Marius, men har lagt i barnevogn, puslepude, kravlegård mv, men ikke når Msrius har lagt der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det meget det samme. Vores gamle kat, vi havde da Felix blev født kiggede nysgerrig ned i liften til Felix men hoppede ikke derned. Da jeg var dårlig med Hyperemesis boede katten nærmest inde ved mig men trak sig da Felix blev født. Det havde jeg det nu ok med da Fleix lagde ved siden af mig i en bed side crip (staveplade).

Vi fik kat igen få et halv års tid siden og Felix er meget hård ved den. Det har dog ikke skræmt den væk men den vil helst mig. Er spændt på hvordan han reagerer på et barn mere.

Herhjemme må katten ikke være i babys ting af sikkerhedsmæssige grunde og det kan den lige så godt lære fra start af. Den har dog fået en ordentlig flyvetur fra skråstolen, da den havde lagt sig i den og Felix testede fjedre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vores kat reagerede meget skidt.. Han angreb lillemanden kort tid efter vi var kommet hjem fra hospitalet. Han kom endda fra en familie med børn. :(

Han teede sig også underligt, normal var han i hvertfald ikke. Men ja, det var virkelig et stort chok! Jeg besluttede med det samme at der hverken var godt for den lille eller katten, så nu lever han hos min mor på landet og trives fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores to katte har egentlig været lidt ligeglade.

De var nysgerrige da vi kom hjem, men så snart Freja rørte sig, så gad de ikke snuse længre.

De kommer og snuser til hende engang i mellem, når hun ligger på sofaen, men ellers ignorerer de hende for det meste.

De er dog meget opsøgende overfor os andre, da de desværre ikke får helt så meget opmærksomhed som da jeg var sygemeldt og lå 3 måneder på sofaen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores to katte har egentlig været lidt ligeglade.

De var nysgerrige da vi kom hjem, men så snart Freja rørte sig, så gad de ikke snuse længre.

De kommer og snuser til hende engang i mellem, når hun ligger på sofaen, men ellers ignorerer de hende for det meste.

De er dog meget opsøgende overfor os andre, da de desværre ikke får helt så meget opmærksomhed som da jeg var sygemeldt og lå 3 måneder på sofaen

Stort set :ditto

Jeg har ALDRIG været nervøs på Mies vejne.

Da Mie var omkring 6 mdr begyndte den ene at putte med hende når hun lå og legede på gulvet. Mens den anden gik i en bue rundt om.

Nu er Mie så snart 2 år og den ene gider stadig ikke Mie og går sin vej, den anden finder sig IMO i for meget! Han ignorerer når hun er i nærheden og accepterer hendes tilnærmelser, men søger dem BESTEMT ikke selv. Den har 2 gange hvæst og 1 gang kradset men der gik Mie også LANGT over hans grænser og vi nåede ikke gribe ind. De putter ikke længere for han kan virkelig ikke lide når hun hviner :p og hun sidder jo ikke stille 2 min :p

Ellers lever de egentlig bare lidt i same hus og accepterer at dele omgivelser, ting og opmærksomhed med Mie. Da har altid et børnefrit sted at søge tilflugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi verdens sureste kat, der må lide den tort at dele hus med os! ;) Hun behandler Vitus (og os) med en blanding af foragt og ligegyldighed. Det er kun over for gæster hun er totalt kælen og indladende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi verdens sureste kat, der må lide den tort at dele hus med os! ;) Hun behandler Vitus (og os) med en blanding af foragt og ligegyldighed. Det er kun over for gæster hun er totalt kælen og indladende!

Haha hvor sjovt... før vi fik de katte vi har nu havde vi en som bare snakkede med os på hendes præmisser, og hvis vi ikke havde mad til hende på alle tidspunkter i døgnet så gad hun i hvert gald ikke være sammen med os... men vi savner hende sq alligevel fordi det jo efter alt var vores kat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 maincoon katte, som jeg også har mine bekymringer om, hvordan reagerer på en lille ny i huset. De er pt. indekatte, indtil vi flytter i hus når lillepigen er ca 1 mdr gammel. Jeg er også meget bekymret for alle de hår, som det bærer med sig med sådan 2 langhårede katte. Ikke at hun dør at lidt hår, men de er overalt trods støvsugning X flere dgl.

1 ting der så til gengæld bringer mit hormon-p*s i kog, er når folk (især dem uden kæledyr!!) skal gøre sig klog på de ting man skal være opmærksom på når man har spædbørn og dyr. Heri blandt at kattene lægger sig på de små, hårene osv. Tror den næste, som gør sig klog på det, sætter min fødsel igang ;D

Man kan jo ikke gøre andet end at se hvordan det går, bruge sin sunde fornuft når først den lille er ankommet. Jeg kan ikke bruge en masse bekymringer til noget, før hun overhovedet er kommet til verden. I ventetiden har vi været meget standhaftige med, at 'lære' kattene, at puslebordet, vuggen og barnevognen er NO GO. Vi bor pt. I en 1 værelses lejlighed, så vi har ikke mulighed for at lukke døren til vugge, puslebord osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 maincoon katte, som jeg også har mine bekymringer om, hvordan reagerer på en lille ny i huset. De er pt. indekatte, indtil vi flytter i hus når lillepigen er ca 1 mdr gammel. Jeg er også meget bekymret for alle de hår, som det bærer med sig med sådan 2 langhårede katte. Ikke at hun dør at lidt hår, men de er overalt trods støvsugning X flere dgl.

1 ting der så til gengæld bringer mit hormon-p*s i kog, er når folk (især dem uden kæledyr!!) skal gøre sig klog på de ting man skal være opmærksom på når man har spædbørn og dyr. Heri blandt at kattene lægger sig på de små, hårene osv. Tror den næste, som gør sig klog på det, sætter min fødsel igang ;D

Man kan jo ikke gøre andet end at se hvordan det går, bruge sin sunde fornuft når først den lille er ankommet. Jeg kan ikke bruge en masse bekymringer til noget, før hun overhovedet er kommet til verden. I ventetiden har vi været meget standhaftige med, at 'lære' kattene, at puslebordet, vuggen og barnevognen er NO GO. Vi bor pt. I en 1 værelses lejlighed, så vi har ikke mulighed for at lukke døren til vugge, puslebord osv.

Vi har fire katte hvor to af dem er langhåret og så har vi en hund og ja man kan ikke lave andet end at støvsuge - de to langhåret katte er dog blevet udekatte nu og det hjælper da lidt

Men vi kender i den grad også til alle meningerne om det med at have dyr og baby, men heldigvis mødte vi fra en helt uventet kant opbakning da vores praktiserende læge hørte om vores lille zoo - han mente bare at vi vores kommende får nogle sjove legekammerater og så er det nok bedre med lidt katte/hunde-hår end at leve i et rent helved hvor man aldrig bliver udsat for de påvirkninger

Men er da i den grad også spændt på hvordan zoo'en tager imod endnu en til flokken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fire katte hvor to af dem er langhåret og så har vi en hund og ja man kan ikke lave andet end at støvsuge - de to langhåret katte er dog blevet udekatte nu og det hjælper da lidt

Men vi kender i den grad også til alle meningerne om det med at have dyr og baby, men heldigvis mødte vi fra en helt uventet kant opbakning da vores praktiserende læge hørte om vores lille zoo - han mente bare at vi vores kommende får nogle sjove legekammerater og så er det nok bedre med lidt katte/hunde-hår end at leve i et rent helved hvor man aldrig bliver udsat for de påvirkninger

Men er da i den grad også spændt på hvordan zoo'en tager imod endnu en til flokken

Der sagde vores læge også :)

Jeg spurgte også ind til allergi fordi vi begge selv har diverse allergier og svigermor er efter os. Lægen sagde at der faktisk intet er bevist om at det skulle kunne fremprovokere allergier at have dyr og at det måske endda var godt pga det din læge også sagde :) lægen påpegede så at hvis der kom tegn på allergiske reaktioner overfor dyrene så skulle man selvfølgelig reagerer og det siger jo også sig selv at man skal ;)

Svigermor er så stadig efter os men hende ignorerer vi lidt på det punkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der sagde vores læge også :)

Jeg spurgte også ind til allergi fordi vi begge selv har diverse allergier og svigermor er efter os. Lægen sagde at der faktisk intet er bevist om at det skulle kunne fremprovokere allergier at have dyr og at det måske endda var godt pga det din læge også sagde :) lægen påpegede så at hvis der kom tegn på allergiske reaktioner overfor dyrene så skulle man selvfølgelig reagerer og det siger jo også sig selv at man skal ;)

Svigermor er så stadig efter os men hende ignorerer vi lidt på det punkt ;)

Selvfølgelig skal man reagere hvis der kommer tegn på allergi, men det behøves man jo ikke gøre inden eller fordi den bette nyser en gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal man reagere hvis der kommer tegn på allergi, men det behøves man jo ikke gøre inden eller fordi den bette nyser en gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER