Sunshine

Barsel

20 indlæg i dette emne

Jeg er virkelig i tvivl om, hvor lang barsel, jeg skal tage. Tænker umiddelbart seks måneder til mig og tre måneder til manden.

Hvor meget barsel tog du? Og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog 6, min mand tog 4 1/2. Jeg elsker mit arbejde, og syntes også, at min mand skulle have lov at komme til.

Jeg synes dog, at junior var noget lille til at skifte primær omsorgsperson ved de 6 måneder, da det kom til stykket, og gemalen syntes vist også, at det blev lidt langt, så næste gang tænker jeg, at jeg tager 7-7 1/2 stykker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 7 måneder og havde derefter lidt ferie. Manden havde 10 uger. Noah startede i VS da han var 9 måneder.

Jeg er glad for mit job, og savnede det under barslen, så jeg var glad for jeg ikke tog længere barsel. Så ville jeg være kommet for langt væk synes jeg.

De sidste uger jeg har tilbage bruger jeg på at være på deltid i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 6 måneder og så delte manden og jeg yderligere 4,5 måned, hvor vi begge var på deltid og hjemme med junior hver anden dag...

Det fungerede rigtig godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 14 måneder fordi det var det, der passede med mit studie. Jeg har svært ved at forestille mig at stoppe min barsel før tidligst når baby er 10-11 måneder, men jeg har også en fornemmelse af, at jeg kommer til at blive rigtig glad for mit job (når jeg får et ;)), så jeg ved ikke lige, hvad jeg gør næste gang :unsure Tror dog, det ender med, at jeg tager så meget barsel som muligt (min mand kan ikke rigtig tage noget, da han vil være på uddannelse til den tid og derfor er nødt til at følge semestrene).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog et år ca - sådan at det passede med to semestre på mit studie.

 

Næste gang skal jeg på barsel lige når min uddannelse slutter og skal helt klart have så meget som overhovedet muligt på barselsdagpenge (har ikke præcist sat mig ind i længden endnu). Barsel er virkelig vigtigt for mig og en fantastisk tid! Min mand er ikke synderligt interesseret i at gå hjemme og jeg vil virkelig gerne have al barslen, så sådan bliver det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ammer kan det være et problem at starte arbejde for tidligt, for så er du nødt til at introducere flaske, og enten malke ud eller bruge erstatning. Min søn er 7,5 mdr. og han får stadig en tår amning om eftermiddagen, ca. kl. 14. Det ville ikke kunne lade sig gøre hvis jeg arbejdede (han gider ikke flaske, men jeg har heller ikke forsøgt ihærdigt overhovedet)

Og så kan det være hårdt at gå på arbejde hvis de stadig vågner mange gange om natten. Men her er alder ikke en garanti for at de sover igennem:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et års barsel (inkl 10 ugers ferie), når min barsel så er slut, holder min mand 4 uger. Så vi har i alt gået hjemme med hende i 13 mdr. Det har været det helt rigtige valg for os.

Ja, jeg savner mit arbejde og glæder mig til at komme tilbage. Men siden januar (hvor min datter var 5 mdr), har jeg arbejdet for en faglig forening og siden marts for et museum. (Frivilligt!) så når min datter sover lur, så holder jeg mit hoved i gang ved at arbejde. Det synes jeg er skønt!

Når min datter så er vågen, ja så hygger vi os med gymnastik, svømning, legeplads osv osv. Det er klart, at de sidste par måneder har været "ensomme", fordi min MG er slut, men jeg synes jeg har været god til at få tiden til at gå med hende (er alene med hende 11-13 timer hver dag).

Min fatter starter i vs lige efter hendes 1 års fødselsdag, og det er så min mand, der står for indkøring. Han er hjemme de efterfølgende 4 uger, så hun får en blid indkøring. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde omkring 10 mdr barsel med min søn. Hans far tog 2 uger, men var hjemme omkring 4 uger da der var juleferie kort tid efter Sebastian blev født.

Jeg havde ikke haft noget imod længere tid, men det var hvad der var barsel til.

Min datter har jeg gået hjemme med til hun var 2 år. Ikke på barsel, men som hjemmegående.

Jeg er sådan indrettet at jeg på ingen måde savner mit arbejde og nyder hjemmelivet. Hovedet kan jeg godt få brugt.

Så for mit vedkommende har jeg gerne ville have så meget tid som muligt, men det kommer jo helt an på hvordan man fungerer med at være hjemme elller om man trives bedre på arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft to hold venner hvor moderen var retur på arbejde efter 6 måneder. Det fungerende for dem. Regner selv med at gøre det samme hvis/når det lykkes for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal tilbage når Storm er lige over 10 mdr., men skal have ferie i to uger til at starte med for at køre Storm ind i VS.. Jeg tog det hele, min mand er selvstændig og sikker på at firmaet går konkurs i det sekund han ikke er der... :lol Han tog de 14 dage da Storm blev født, men ellers ikke noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er startet på job idag og Anna er Ca 13,5 måneder. Og så havde jeg 8 uger inden hun kom til verden. Hu startede i vuggestue som 11,5 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her hjemme regner vi med at jeg tager det meste og manden tager så de 14 dage + et par uger på deltid senere. Han er selvstændig, så han kan ikke bare smutte fra virksomheden, hvorimod jeg afslutter uddannelse inden barslen og så skal vente et år før den næste starter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdet 6,5 måned og min mand 14 dage.

C var 7 måneder da hun startede i DP.

Jeg var bundet af at skulle starte i nyt job. Jeg var lidt nervøs for om det fungerede, men det gjorde det C udviklede sig super meget af at komme i dagpleje og det har bare været perfekt for os.

Næste gang holder jeg nok lidt længere, måske 10 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde 10 måneders barsel. Men er arbejdsløs så har gået hjemme hele hendes liv faktisk.

Hendes far er studerende og hun er født i starten af juli, og han startede først i september igen, så det var to måneder hjemme :) det var dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at have 11 måneder (jeg forlængede min barsel 8 uger, som man kan som ledig. Min mand havde 7 uger sammen med mig fra da Silke Elia var 3,5 mdr) og blev så sygemeldt derefter, så vi (blandt andet) havde længere tid til at køre Silke Elia ind i dp.

Jeg dag-ammede Silke Elia til hun var 11,5 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang tog jeg alt man kan + ferie og var hjemme 1 år.

Her anden gang har jeg taget alt hvad man kan + forlænget med de 14 uger man max kan forlænge med :) Så Bella Gry er næsten 14 måneder, når min barsel er slut (derefter er jeg selvvalgt hjemmegående til hun er mindst 3 år :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig i tvivl om, hvor lang barsel, jeg skal tage. Tænker umiddelbart seks måneder til mig og tre måneder til manden.

Hvor meget barsel tog du? Og hvorfor?

Jeg havde faktisk et helt år. Men det var fordi jeg skulle starte nyt job op efter barsel og det var først nogle måneder senere. Jeg ville ønske alle barsler var så lange og gerne længere. Synes det var så givende at være hjemme med min datter og se den kæmpe udvikling hun gennemgik, savner i dag der er nogen ting jeg oplever som nr to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 14 måneder og min mand havde de første ti uger sammen med mig og lige nu er han hjemme på barsel to uger (drengene er syv måneder) også sammen med mig. Det er skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede på job hjemmefra et par timer om dagen, da Laurits var 4 måneder. Jeg startede fast på arbejde, da han var 5 måneder og 20 dage. Farmand har nu tre måneder. Laurits starter indkøring i privat dagpleje om 1 måned (så er han 8 måneder - 8,5 når farmand starter på arbejde).

 

Det har været rigtig fint for os - men det skal så også siges, at Laurits var fravænnet som 4,5 måneders og derefter kun fik flaske og grød/mos m.v. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER