Sunshine

Rømer babysafe sleeper

11 indlæg i dette emne

Nogen der har erfaring med den? Som supplement til alm. autostol eller erstatning for alm. autostol.

Jeg synes den er virkelig snart, fordi vi tit skal køre et par timer ad gangen, men vil gerne høre jeres erfaringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte en da vores datter var knap 3 måneder. (Inden da havde vi lejet en autostol lift i babysam, som vi ikke var særlig glade for) men den er helt genial! Da hun var helt lille var der god plads til hun kunne sove i den, og det var så nemt at tage hende med ind og ud af bilen, hvis vi var på besøg om aftenen og hun faldt i søvn på vej hjem, så kunne vi bare lade hende sove videre i den hjemme. Til sidst gad hun ikke rigtig ligge i den, der ville hun kunne se noget. Vi tager den i brug til lillesøster og det glæder vi os til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har den og jeg synes den er genial :) Jeg har så også købt den Rømer klapvogn hvor man kan sætte den på, så jeg slipper for at slæbe rundt på liften eller flytte Lea over i barnevognen, hvis hun sover. Den er ret tung og uhandy hvis man skal gå mere end mellem bil og hus med den. Til gengæld kører den super på klapvognsstellet :)

 

Vi kører også jævnligt længere ture og så er det skønt at vi ikke skal holde pauser hele tiden når ryggen skal ud af autostolen.

 

Eneste minus er at den fyldre meget i bilen. Jeg havde fået at vide at den fylder to pladser, så der godt kunne være et andet barnesæde ved siden af, men det gælder altså ikke for vores bil, hvor storebror sidder i en rømer kidfix (mener jeg det er). Så hvis vi skal afsted alle fire bliver det med far og søn foran og så mig bagi ved siden af liften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Det er afgjort - sådan en, må vi altså have.

Tror jeg vil kigge på en klapvogn fra Rømer. Vi har overvejet at købe en kombivogn (som vi kan bruge, når vi er på tur) og en barnevogn, vi kan bruge herhjemme. Men måske er det smartere bare at købe en rømer klapvogn og en barnevogn, når nu baby sleeperen kan klikkes på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan bliver deres hoved beskyttet ved uheld?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan bliver deres hoved beskyttet ved uheld?

 

Man kan købe sådan en babyindsats-pude der holder hovedet lidt på plads. vi har den dog ikke, jeg ruller en stofble sammen og lægger ved hovedet, men de vil nok rulle i hele kroppen, hvis uheldet er ude, når de nu ligger ned på tværs af kørselsretningen, så det vigtigste tror jeg, er at de er spændt ordentligt fast nede i liften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Det er afgjort - sådan en, må vi altså have.

Tror jeg vil kigge på en klapvogn fra Rømer. Vi har overvejet at købe en kombivogn (som vi kan bruge, når vi er på tur) og en barnevogn, vi kan bruge herhjemme. Men måske er det smartere bare at købe en rømer klapvogn og en barnevogn, når nu baby sleeperen kan klikkes på.

 

Vi har Britax B-smart 3 (den 3 hjulede model) Synes fint den kan udfylde samme funktion som en kombivogn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan købe sådan en babyindsats-pude der holder hovedet lidt på plads. vi har den dog ikke, jeg ruller en stofble sammen og lægger ved hovedet, men de vil nok rulle i hele kroppen, hvis uheldet er ude, når de nu ligger ned på tværs af kørselsretningen, så det vigtigste tror jeg, er at de er spændt ordentligt fast nede i liften.

Får deres nakke så ikke et kæmpe ryk?

Vi overvejer nemlig at leje en når vi skal på ferie med mine forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får deres nakke så ikke et kæmpe ryk?

Vi overvejer nemlig at leje en når vi skal på ferie med mine forældre.

 

Jeg må tilstå jeg ikke har undersøgt det nærmere. Men den er fuldt sikkerhedsgodkendt, så den må jo være sikker nok. Jeg tænker at selvom den måske er mindre sikker end autostolen, så er risikoen for et uheld jo forhåbentligt meget lille ifht hvor uhensigtsmæssigt det er for en lille baby at sidde for længe i autostolen og hvor "besværligt" det er på længere ture, hvis vi hele tiden skal holde pauser så hun kan komme ud af stolen og hvile ryggen.

 

Tror diskussionen lift/ikke lift kan sidestilles lidt med fremad/bagudvendt autostol til de lidt større børn. Vi er enige om at bagudvendt er sikrest, men det er bare ikke alle den løsning fungerer for, så de vælger fremadvendt, hvilket jo også er fuldt forsvarligt og ikke noget man skal have det dårligt over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber en når vi nærmer os, også med stel, som den kan klikkes på og bruges som vogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER