Mulle

Strækvikle, fastvikle, bæresele... Er forvirret!

15 indlæg i dette emne

Hej søde BK tøser!

Jeg vil rigtig gerne have en vikle eller bæresele til vores lille datter, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad jeg skal vælge??

Jeg synes det er ret forvirrende med alle de forskellige, der er at vælge imellem, så jeg vil blive vildt glad, hvis i vil komme med jeres anbefalinger og meget gerne links til, hvor de købes :)

Jeg har kigget lidt på hjemmesiden koalabarn.dk, hvor der er både strækvikler og også en bæresele, der hedder ergobaby, som jeg tænker min mand måske ville føle sig mindre fimset med ;)

Det vigtigste er jo selvfølgelig at baby kommer til at sidde godt og ergonomisk korrekt!

HJÆLP mig lige, piger! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Jeg har en strækvikle og jeg æææææælsker den..

Brugte den da min søn var helt lille, hvor han sad på maven - nu er han 11 mdr og nyder at blive båret i viklen på ryggen..

Jeg har lillesøster i maven, så er sikker på den kommer på overarbejde..

Den er fra - Le porte mon babe - kan købes på www.strutshop .dk

Som du selv er inde på, er der måske nogle mænd, der ikke synes det er smadder mandigt at blive viklet ind i 5 meter stof.

Og jeg har hørt virkelig meget godt om ergobabys bæresele, netop fordi de sidder ergonomisk rigtigt, og den er nem at ha med at gøre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, den vil jeg lige kigge nærmere på :)

Tror også lige jeg skal have kigget lidt mere på den ergobaby...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ergobabyen er den bedste bæresele for barnets ergonomi, og egentlig også for din egen. (Jeg kender ikke så meget til vikler osv., kun ergobabyen:) )

Det kræver en lille smule øvelse at tage den på, men man bærer barnet SÅ godt og behageligt. Det er de bedste 900 vi har brugt på babyudstyr i hvert fald:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var rigtig glad for strækvikle mens Theodor var lille, og derefter bæresele. Vi har en beco gemini bæresele - den er fantastisk! :)

Ville ikke undværre nogen af delene, og så har min mand i øvrigt brugt begge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input, piger :)

Jeg tror jeg hælder til en ergobaby eller måske mest en Beco gemini bæresele, og dem kunne jeg også bedst forestille mig at manden ville gide at bære hende i :) uuuh, det er svært at vælge! :)

Jeg er dog også meeeget fristet af også at have en vikle :) kan godt forestille mig som Justme skriver, at man kommer lidt tættere på baby med den...

Må lige kigge lidt videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil har Ergo-baby selen og den er super fod og lækker! Vil har bare ikke brugt den så meget som ville ønske! Vil har ikke baby-indsatsen, så vi brugte den først fra ca. 5 mdr tror jeg ;)

Denne gang skal jeg SÅ meget prøve en vikle.... Aner bare heller ikke hvad jeg skal gå efter :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både haft strækvikle og Ergobaby :) strækviklen brugte vi meget i starten og ergobabyen bliver brugt en del nu hvor hun er noget større ;) jeg har været glad for begge dele, men syntes helt klart at ergobabyen sidder meget bedre ergonomisk korrekt på mig end viklen gjorde, og jeg kan holde til at have den på i lang tid af gangen, uden at få ondt i ryggen mm. Skulle jeg vælge ville jeg klart vælge bæreselen ! Min vikle var billig, købt på udsalg til 100,- mener jeg. ( kan ikke huske mærket, men den er ihvertfald prisvindende), og selen er købt brugt ( var ny) så måske du ikke behøver at gå på kompromis med om det skal være den ene eller anden. Min mand har desuden båret hende i begge dele, men viklen blev han først overtalt til efter jeg havde født og han blev lidt jaloux over jeg kunne bære hende så tæt haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror et eller andet sted at det vigtigste er at du vælger en 'rigtig' vikle... Har læst mig til, at det er ret svært at sy en vikle rigtigt selv, fordi det har noget med strækket i stoffet at gøre og sådan, men så længe du vælger en officielt vikle og ikke en hjemmesyet - så tror jeg det er smag og behag og op til pengepung. Mine billige vikler har fungeret upåklagelig... Min favorit er stræk-viklen fordi jeg synes den er lettere at binde så den støtter over det hele, og jeg synes også den er mere behagelig at have på. Men når man har en kæmpe-baby på 12 kg, så kan jeg godt mærke at fast-viklen er mere stabil til at holde på ham.

Har nu ikke haft ham i vikle i nogle måneder... Sidst var vel for en 5 mdr siden under en tur til IKEA.... Han vil hellere sidde i fx en kundevogn eller klapvognen og kigge, og ellers ned og gå.

Har også tænkt at jeg vil betale mig fra en "rigtig" vikle ;)

Skal ind og lure tror jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gad fpr straekvikle, da Noah var lille, siden fastvikle og vores(mandens) Beco Gemini. M bruger stadig gerne Becoen, men jeg er mest glad for min vikletai, som jeg har faaet syet af Lotte fra Tidsel.dk. Den er syet af en Girasol vikle og er rigtig skoen at baere i :)

 

Til en ny baby staar der straekvikle og enten Girasol fastvikle i kort str 3 eller 4, eller en mindre Mei tai. 

 

Med hensyn til baeresele, saa kig paa Ergo, Beco, Manduca, Boba... Ergo er vist ikke alletiders til petit damer som mig, Jeg gad godt proeve en Boba og en Manduka.

 

Vaelg ogsaa med hjertet, hvis det er en flot baeredims, saa faar man den ogsaa brugt langt mere... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://koalabarn.dk/5-slynger

Kigger lidt på disse strækvikler - Boba, Moby. og så kan jeg se, at ergobaby har lavet en hybridvikle, der skulle være en blanding af en stræk og en fastvikle.... Er der nogle af jer, der kender til de forskellige og evt kan anbefale én af dem? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boba er ogsaa hybrid. 

 

Den vil jeg raeddi gerne proeve at baere en nyfoedt i :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på ingen måde ekspert på vikler, men vil bare give det råd videre som jeg fik da jeg skulle have en til Freja og det er at starte med en strækvikle, da den er lidt mere tilgivende når man skal binde den, netop fordi stoffet kan give sig.

En fastvikle kræver lidt mere fornemmelse for hvor stramt man skal vikle osv.

 

Jeg startede med en Moby strækvikle, som jeg er superglad for, men blev anbefalet at skifte til fastvikle senest ved 7-8 kg, selvom producenten skriver de godt kan bære mere, simpelthen fordi det giver bedre støtte når der ikke længre er stræk i.

 

Jeg fandt så en brugt fastvikle herinde, som jeg købte og tog den allerede i brug ved ca 5 kg og kan tydelig mærke forskel på dem. Strækviklen bruger jeg stadig ind i mellem nu, men jeg er nødt til at binde den om hver gang fordi den ellers har givet sig så meget at jeg ikke synes den støtter nok.

 

Har aldrig prøvet en bæresele (selvom vi har en brugt babybjörn liggende, som vi har fået foræret), men æææælsker mine vikler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camillat: Jeg tror også det ender med en Boba - og prisen er jo slet ikk så slem heller :)

Bæreselerne skal jeg lige have læst lidt mere om, inden jeg beslutter mig :)

Vi er blevet tilbudt en brugt babybjörn bæresele, men kan bare ikke lide at tage imod den, når nu man hører så meget skidt om den :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har æææææææælsket mine strækvikler (mama's life og je porte mon bebe), og er nu så glad for mine (lånte) bæredimser (mei-tai fra tidsel.dk og bæresele fra Beco). Jeg har lige båret junior i vuggestue i Becoen, og vi havde den hyggeligste tur:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER