Marianne1983

Hvor meget underholdning?

5 indlæg i dette emne

J har en baby der er meget på, og føler hele tiden jeg skal underholde for ikke at svigte. Kender I det? Men vil høre hvor meget I synes man kan lade en 4 mdr baby underholde sig selv? Det er jo alt for opslidende konstant at underholde og baby har vel også brug for at være sig selv. Synes bare det er svært at vide behovet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er rigtig individuelt, hvor stort et behov hver baby har, så det kan man ikke rigtig sætte nogen præcise tal på. Istedet ville jeg forsøge at lytte mig frem til hvornår nok er nok. Baby må gerne brokker sig lidt og være utilfreds, men er h*n dybt ulykkelig ville jeg tage op/give opmærksomhed med det samme. Så jeg tænker at du må prøve dig lidt frem, evt. kort tid i starten og så forsøg at øge tiden, hvor baby ligger alene gradvist. Baby skal jo føle sig tryg og vide at du stadig er der og kommer hvis h*n har brug for dig, men samtidig tager de altså ikke skade af at give udtryk for deres utilfredshed ind imellem. De skal jo også finde motivationen til selv at ville forsøge at nå ting og komme fremad, og det får de bare ikke, hvis mor altid er der til at hjælpe eller række dem tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med tiden lærer du at kende forskel på lydene, om det er "brok brok" eller som Mette skriver ulykkeligt, savner kærtegn osv.

 

Her var vi igennem en fase med vores dreng, hvor vi hele tiden var på, hele hele hele tiden, og da var det også enormt svært at vide, om vi nu gjorde det rigtige ved at gå til ham og være om ham. Især som førstegangsmor synes jeg, der er så meget, jeg bliver i tvivl om!

 

Det er blevet langt bedre, efter han er begyndt at kunne bevæge sig rundt selv og være mere med, så har vi slet ikke de dér "Hmmm er det brok eller..." stunder mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak - og ja det er nemlig rigtig svært som førstegangsmor at vide hvordan man skal pleje baby bedst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det sååå godt, har en søn der ikke er glad for at underholde sig selv. Det er blevet noget bedre med tiden (han er nu straks 8 mdr), men han vil stadig helst lege/snakke med andre mennesker, fremfor sit legetøj. Vi har hele tiden forsøgt at træne hans evne til at lege selv, men er i tvivl om hvorvidt det hjælper.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER