mille1981

Hvor længe skolder I flasker?

14 indlæg i dette emne

Jeg havde min mødregruppe på besøg i mandags, og der var en af dem der var stoppet med at skolde flasker, og blot puttede dem i opvaskemaskinen. Hvor gamle skal de være før man kan det?

 

Alt andet de spiser af er jo ikke skoldet, så behøver flaskerne være det? Han er 9,5 måned nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det ikke kun til 6 måneder. Samtidig med at de må få postevand direkte fra hanen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke kun til 6 måneder. Samtidig med at de må få postevand direkte fra hanen.

 

det er vel fra 4 mdr de må det?

 

Nå, men vi skolder i hvert fald stadig. Jeg tænker, at det er pga bakterier i mælken? Ej, jeg ved det ikke, men jeg synes ikke det gør den store forskel, for vores kan steriliseres i mikroovnen.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammede, så junior har først fået flaske fra 8-månedersalderen. Hans flasker bliver af praktiske grunde typisk vasket op i hånden, men de bliver kun periodisk skoldet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er vel fra 4 mdr de må det?

Nå, men vi skolder i hvert fald stadig. Jeg tænker, at det er pga bakterier i mælken? Ej, jeg ved det ikke, men jeg synes ikke det gør den store forskel, for vores kan steriliseres i mikroovnen..

Det kan godt være, at det er 4 måneder - tænkte på det, kom i tvivl, og tænkte, at fra 6 må de i hvert fald;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være, at det er 4 måneder - tænkte på det, kom i tvivl, og tænkte, at fra 6 må de i hvert fald;-)

 

Høhøh.. jeg blev da også helt i tvivl! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger også 4 mdr. til det med postevand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skoldede flasker og kogte vand til de var 4 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er vel fra 4 mdr de må det?

Nå, men vi skolder i hvert fald stadig. Jeg tænker, at det er pga bakterier i mælken? Ej, jeg ved det ikke, men jeg synes ikke det gør den store forskel, for vores kan steriliseres i mikroovnen..

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på 4-måneders-holdet med postevand :lol

 

Men det lyder da til vi godt kan stille sterilisatoren væk... Jeg har nemlig ikke skænket det en tanke at det var nok med at vaske dem op, netop på grund af mælkebakterierne... Men hvis de får en skolde-tur ind i mellem, så går det vel nok efterhånden :)

 

Er helt enig i der er en verden til forskel når de kun får 2 flasker! Det er jo den rene luksus i forhold til de 8 han fik på et tidspunkt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke huske hvornår vi stoppede med det.. Men det var sådan gradvist tror jeg.. Men vi smed dem i opvaskeren, på højeste antal grader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi stoppede ved 4 mdr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min mødregruppe på besøg i mandags, og der var en af dem der var stoppet med at skolde flasker, og blot puttede dem i opvaskemaskinen. Hvor gamle skal de være før man kan det?

 

Alt andet de spiser af er jo ikke skoldet, så behøver flaskerne være det? Han er 9,5 måned nu...

Mener det er omkring 6 mdr. Men jeg har en datter på 2 der stadig bruger sutter og vand til tider mælk i flasken. Og jeg skolder stadigvæk. Er nok lidt hysterisk med sådan noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt noget om det på nettet, hvor der står at flasker skal skoldes/steriliseres og vandet til MME'en skal koges indtil 4 mdr, derefter er alm. opvask og hanevand fint :) Sutedutterne til flaskerne skal dog gnubbes i salt inden de vaskes op, for at fjerne mælkerester og evt bakterier - også efter de 4 mdr.

 

Sidst fortsatte jeg nu med at sterilisere flaskerne ligeså længe som Sebastian fik flaske - da han var nede på en flaske dagligt, lavede jeg så bare 6 flasker ad gangen og havde så til 6 dage i stedet for, som nu, hvor lillesøster bruger 6-8 flasker i døgnet, og de helst heller ikke må stå mere end 24 timer efter sterilisering inden de bruges - så synes mikroen kører konstant :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER