190987

Hvem har den BEDSTE "mælkebombe" opskrift SOM DUR

23 indlæg i dette emne

Overskriften siger lidt sig selv..:)

Hvem har den BEDSTE "mælkebombe" opskrift SOM DUR???

Jeg synes nemlig ikke min mælke produktion er så stor mere og vores søn er kun små 3 uger gammel så har virkelig brug for råd nuuuuu???

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spis masser af nødder, avokado og få nogle sunde olier indenbords..

Og slap af - få sovet så meget du kan og evt sammen med den lille..

Jeg gjorde ovennævnte + at jeg ind imellem tog en dag i sengen, hvor jeg lagde Liam til alt det han overhovedet orkede!!

Det var bare SÅ hyggeligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Appetitspring ligger ved 3 uger, 6 uger, 3 maaneder og 6 maaneder. Hos nogle ogsaa 4 og 10 mdr. Saa jeg tror du er ramlet ind i, at din baby har appetitspring og aftager mere. Derfor foeles det som om du ikke har ret meget maelk, men det, du kan goere, er at amme loes, specielt om natten, hvor maelkeporduktionen oeges mest effektivt. Fri maelkebar i et doegn eller to, saa er den klaret og din produktion er oeget. Det gaar efter efterspoergsel, saa du har rigeligt med maelk. 

 

Husk at drikke rigeligt vand og hvile, det er de to vigtigste andre faktorer. Tro paa din maelk og taenk: "Hallo, hvad goer en ko?" Sorry, citerer min svigerinde og synes hun har saa evigt ret. De gange, jeg har taenkt for meget over min amning, der er det foerst blevet kompliceret ;) 

 

Jeg lavede maelkebombe med alskens froe(sesam, graeskar, solsikke), hakkede mandler og andre noedder, saa lidt honning og kokosolie som fedtstof. Nogle faar for meget maelk af maelkebomben, saa giv agt :) Der er abdre igen, der drikker hvidtoel, men det kan jeg ikke lide... Jeg drak vist et glas alnindeligt oel paa et tidspunkt.... Om det havde effekt, ved jeg ikke? Men et par spiseskefulde maelkebombe paa en fed yogurt var slet ikke daarligt! 

 

Tillykke med din baby  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke nødder tænker i er bedst? Der skal bare sættes gang i produktionen NU.. Tusind tak for jeres råd indtil videre :)

Skal det slet ikke i ovnen eller noget den mælkebombe??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg troede heller ikke jeg havde mælk nok i starten. Indtil han blev vejet og havde taget et kilo på i løbet af 16 dage... Men am så ofte du har overskud, også selv om brystet ikke føles helt fyldt. Det er mit bedste råd! (Plus hvile og vand)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du kan også drikke hvidtøl, samt købe en ammete, det virker rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare ikke drikke for meget ammethe, da det KAN give din baby lidt mavekneb. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber man ammete og hvad er det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matas/helsekost, vil jeg tro. 

 

Det er vist i hvert fald fennikel og anis... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at gå i panik, jeg har bare ikke mere mælk nu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at gå i panik, jeg har bare ikke mere mælk nu :(

Du blir nødt til at prøve at slappe af - det smitter af på produktionen at du går i panik. Jeg ved at det er svært, men oftest tager det 6-8 uger (efte fødslen) før man siger at produktionen er veletableret.

Din dreng tilpasser sikkert produktionen pt i og med at han er omkring 3 uger nu og det tager gerne et par dage.

Men det vigtigste er at slappe af, am så ofte som muligt. Meget hud til hud kontakt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen inat blev var han så ked af det og det har jo helt sikkert været fordi han ikke var mæt også er jeg vel nødt til at gi ham noget extra?? Åår jeg er ked af det lige nu.. Sidder her og tuder og føler mig magtes løs foran min Hvidt øl mens han sover.. :( jeg er på randen til at opgive amningen selvom jeg helst ikke vil :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens supplerer lidt mens du prøver at få produktionen op og stå igen.

Min søn fik mme i kop(snapse-glas) de første uger. Det var oftest om aften og nat, når jeg ikke havde mere.

Der blev brugt kop efter anbefaling fra fødegangen for ikke at ødelægge amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen inat blev var han så ked af det og det har jo helt sikkert været fordi han ikke var mæt også er jeg vel nødt til at gi ham noget extra?? Åår jeg er ked af det lige nu.. Sidder her og tuder og føler mig magtes løs foran min Hvidt øl mens han sover.. :( jeg er på randen til at opgive amningen selvom jeg helst ikke vil :(

Få fat på en ammerådgiver fra forældre og fødsel, de er rigtig søde, at snakke med! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er så hårdt, når amningen volder bekymringer! Har været igennem lidt af hvert med amningen her.

 

Tro på, at det nok skal lykkes!

 

Babyer græder af så mange årsager, lig ham til og nus med ham, alt det I kan, og giv intet tilskud i flaske, med mindre hans vægt tager en forkert drejning :)

 

Rigtig meget held og lykke! Søvn gør underværker, også for dit humør, så håber, at du kan få sovet lidt ligeså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du blir nødt til at prøve at slappe af - det smitter af på produktionen at du går i panik. Jeg ved at det er svært, men oftest tager det 6-8 uger (efte fødslen) før man siger at produktionen er veletableret.

Din dreng tilpasser sikkert produktionen pt i og med at han er omkring 3 uger nu og det tager gerne et par dage.

Men det vigtigste er at slappe af, am så ofte som muligt. Meget hud til hud kontakt.

 

Jeg er meget, meget enig - bare tanken kan jo flytte bjerge, saa det er bare med at faa stablet lidt ammeselvtillid paa benene hurtigst muligt  :kiss

 

Som Lilleprinsessen siger, er ammeraadgiverne paa Foraeldre & Foedsel meget soede! Ring til en paa listen og fat mod, er hun ikke lige disponibel, saa ring du bare videre. Faa evt en til at ringe for dig, hvis det virker uoverskueligt. Det er nok nemmest at faa fat i en omrking kl. 16-17 stykker og igen ved 20-tiden, vil jeg skyde paa. FAT MOD! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at lægge ham så ofte til som du kan, det fik jeg at vide af min sundhedsplejerske da jeg i en periode var stresset og mælken derfor var sat ned. Jeg blander selv ammete som består af fennikel og kommen for netop ikke risikere at den lille får ondt i maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lagde ham til igen og igen og igen, drak en halv Hvidt øl og spiste en masse "mælkebombe" og NU har jeg mælk igen (7-9-13)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

You just rock as mamma  :loveshower  :hophop  :yay

 

Skidegodt! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du fandt ud af det :)

Meld dig eventuelt ind i gruppen "Ammenet" på facebook. Der er to ammerådgivere tilknyttet, og ud over det en masse søde kvinder med en masse erfaring som gerne vil hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER