Måske-nr.3?

Andre der har prøvet det?

9 indlæg i dette emne

De sidste 2 år på mini piller har jeg ikke haft mens... kun lidt pletblødning her og der. I.flg. min app "Womanlog" havde jeg ægl i periode
3 - 10 juni. hvilket passede. Vi sexede den 7 og 9. men det var kun den 7. vi fuldførte hyggen :) 

Jeg skal forvente mens fra på lørdag (d.21.) Men i går og i dag Har jeg haft mens lignede følelse, jeg har også kunne tørret blod på papir når jeg har været på wc. I starten tænkt jeg det nok bare var pletblødning men det blev mere guli/brunlig/slim blod... Hvad sker der for min krop? :unsure

Er det mon mens? og kan mens nu også kom før forventet?? Det er bare utroligt vigtigt at kende cyklus inden vi rigtig går i gang med PB i slut juli/start august... :huh

Det skal siges at jeg stadig er på mini piller og den sidste bliver indtaget på søndag og dermed pille stop...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt? Hvis du stadig er på minipiller får du da ikke æl? Og hvis du ikke plejer at få mens på pillerne kan du ikke forvente det før efter stoppet?

Desuden kan cyklus svinge meget når du så stopper.... Og womanlog er jo ikke synsk ;) den kan kun fortælle dig hvor æl ville ligge hvis du har en stabil cyklus på 28 dage.... Først efter et par cyklusser begynder den at kende dig :)

Vil du vide helt præcis hvornår mens skal/ikke skal forventes når i starter, må du bruge æl teste, men ellers må du bare væbne dig med tålmodighed og vente ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke helt? Hvis du stadig er på minipiller får du da ikke æl? Og hvis du ikke plejer at få mens på pillerne kan du ikke forvente det før efter stoppet?

Desuden kan cyklus svinge meget når du så stopper.... Og womanlog er jo ikke synsk ;) den kan kun fortælle dig hvor æl ville ligge hvis du har en stabil cyklus på 28 dage.... Først efter et par cyklusser begynder den at kende dig :)

Vil du vide helt præcis hvornår mens skal/ikke skal forventes når i starter, må du bruge æl teste, men ellers må du bare væbne dig med tålmodighed og vente ;)

Tak for tilbagemelding og råd L-mor :)

 

Nu bruger jeg Mini-pe, som er en af mini-pille typer hvor man stadig har sin ægløsning. Jeg har haft naturlig ægløsning lige siden jeg startede på det. Dog ikke menstruation, kun pletblødninger, hvilket ikke er unormalt på mini-piller.

Af det jeg kan forstå når jeg læser om det så skal det nok passe at Mini-pe ikke hæmmer ægløsningen pga. et meget lavt indhold af gestagen, i modsætning til Cerazette, f.eks.

Jeg kan også forstå udfra mange andres erfaringer at man kan blive gravid på mini-piller :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja :) undskyld... Du har ret... :) men tænker stadig at du ikke kan regne med mens før du stopper helt ;)

Men ja minipiller er jo ikke 100% sikre, så det kan jo ske ;) men kun en test kan svare dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja :) undskyld... Du har ret... :) men tænker stadig at du ikke kan regne med mens før du stopper helt ;)

Men ja minipiller er jo ikke 100% sikre, så det kan jo ske ;) men kun en test kan svare dig

Ja, testen er jeg nød til at tage... er dog nervøs. Min krop opfører sig underligt og sender nogle mærkelige symptomer på måske graviditet... f.eks murende følelse i underliv og den fortsat pletblødning/brun/slimet udflod.... Jeg ved ikke hvad jeg skal tro, ved ikke om det er psyken der driller og vil helst ikke teste før lørdag morgen tidligt inden vi kører på ferie... For der er det præcis 14 dage siden vi sexede. Jeg er ret nervøs :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Psyken kan drille rigtig meget :/ hvad håber du på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber selfølgelig på graviditet, da man ikke altid kan planlægge det 100% og selvom det bestemt ikke ville gøre noget at det først sker om halvanden eller 2 mdr. Også fordi så ville det se bedre ud i forhold til planen om at skulle gå fra og på barsel når jeg når at være på mit nuværende arbejdsplads i 1 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre så ;) de lader sig sjældent planlægge de små banditter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre så ;) de lader sig sjældent planlægge de små banditter ;)

He he :D Og tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER