Louisea

Hvad tøj føder i i?

30 indlæg i dette emne

Hej ladies.

 

Når i skal ind og føde, hvad har i tænkt jer at tage på/ med??

 

Jeg har lige læst at Skejby har sparet deres tøj væk og tænker nu at jeg måske skal ud at investere i noget??

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en lang strop bluse på sidste gang. Og nat bukser de første mange timer :)

Nu skal jeg jo føde inden for den næste måned, så regner med det er varmt og jeg har en strop bluse på igen. Jeg tog den først af lige inden hun kom ud.

Jeg tager løse bukser med, amme venlige bluser, amme bh og store trusser med til bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har begge gange født i en af mandens gamle skjorter og det var fantastisk :)

 

Edit: Men jeg har heller ikke haft det specielt varmt under fødslen ellers ville jeg nok have noget andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en stor hospitalsskjorte på. Ved faktisk ikke, hvad jeg skulle have haft på af mit eget :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke været på stuen ret længe før jeg kom i kar, og så var det jo af med tøjet. Da jeg ikke kunne være i karet længere kom jeg op, men der var mit fokus et helt(!) andet sted og tøj var på ingen måde en prioritet. Havde dog en sød mand med, der spurgte efter et tæppe, da der begyndte at være mange mennesker på stuen :D og jeg er ellers mega blufærdig :p

Jeg havde dog til at starte med en stor nederdel på, som nemt kunne løftes op, og dækkede nok til at jeg kunne hive den ned efter behov. Den var rar i starten, hvor jeg mest bare skulle undersøges. Så kunne jordemoderen nemt komme til, og jeg følte stadig, at jeg havde tøj på. Jeg havde også en løs bluse på, der var rar fordi den var nem at løfte op, når de skulle trykke og måle på maven.

Men lad være med at tage noget på i holde af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vej på hospitalet havde jeg en kjole på... Men så snart jeg kom på fødestuen var jeg nærmest nøgen fra start til slut. Og ellers havde jeg en af deres skjorter på, men jeg havde det bedst med bar at være nøgen... Til trods for jeg havde afleveret en seddel ved ankomsten om at jeg var ret blufærdig og helst først ville af min kjole til aller sidst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke noget ;) bliver åbenbart nudist når jeg føder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også bare, at jeg føder nøgen næste gang. Det var jm der gav mig skjorten på, jeg selv var kamp ligeglad. Og jeg havde det varmt og det med blufærdighed var vist ligegyldigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom meget hurtig i hospitalstøj da vandet gik da jeg stod i p-huset. Det var fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke komme ud af tøjet hurtigt nok, da jeg ankom til fødestuen, men der var jeg så og fuldt åben og klar til at presse ;) Derhjemme havde jeg bare trusser og en t-shirt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en almindelig t-shirt på og et par løse capribukser (M. Er født 19. Juli ;)) Bukserne røg

Ret hurtigt, da jeg var i aktiv fødsel ved ankomst kl. 8.30 (5 cm åben), havde så fortsat t-shirt og underbukser på. Det røg ved 11-tiden, hvor jeg fik en af deres skjorter på- der begyndte det også at tage til for alvor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hospitalsskjorten er sparet væk, så tror jeg at sådan en oversize, blød skjorte vil være det bedste man kan ha med. Den er nem at få af og på efter hvor varmt man har det. Jeg er også nudist-føder  :D mest fordi jeg har det virkelig varmt, det er hårdt fysisk arbejde at ha veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan ikke huske hvad jeg havde på ved ankomsten. Men fik hurtigt en hospitals skjorte på og kæmpe trusser med et mega-bind. Intet på i kar, men fik vist en åben skjorte på igen da jeg kom op for at presse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var glad for hospitals-skjorten - det var egentlig jordemoderen der insisterede på, at jeg tog min egen bluse af og fik skjorten på, fordi den kunne åbnes foran - og så kunne min dreng hurtigt ligges hud mod hud på mit bryst.

 

Ih, husker stadig, da hun begyndte at knappe den op - der kan jeg huske, at jeg tænkte "Wow, nu kommer han snart ud til os!" :loveshower (Midt i al lattergasen og multi-veerne!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også vælge en stor, blød skjorte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det noget nyt med Skejby..? For min svigerinde fødte der for to måneder siden, og hun havde hospitalstøj på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også købt nogle billige mormortrusser i bilka, der var et par størrelser for store. De var guld værd lige efter fødslen, god plads til de store bind, og jeg skulle ikke tænke 1 sekund over at smide dem ud, hvis der kom noget på dem. 

Joggingbukser kunne jeg også leve i. Graviditetsbukserne var dog også gode det første stykke tid, hvor maven endnu ikke var helt på plads. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også en stor hositals-skjorte og deres yderst yndige kæmpe-trusser på... Efter fødslen var bløde jogging-bukser min ven i de første 3 uger hvis ikke mere... Jeg levede i strop-toppe, jogging-bukser og en cardigan tæt på... 3 mdr efter fødslen (I marts)... Så kom der flere og flere dage med 'rigtig' tøj, men toppene og cardigans var i ca 3 mdr indtil jeg var nødt til at opgive amningen helt. 

 

Næste gang skal jeg 100 % have nogle jogging-bukser med, en håndfuld amme-toppe fra H&M og en bunke cardigans. Det fungerede bare SÅ godt! Og hvis hospitals-tøjet var sparet væk, så ville det være noge store oversize trusser og en alt for stor blød skjorte. 

 

Ha ha, jeg har født i marts og sidder lige nu i, yea you guessed it, tanktop og joggingbukser :lol

Og hvis du bytter cardigans ud med hættetrøje så har du min påklædning.  Men det er altså bare nemt med der der toppe, når man skal amme

Har dog spiced garderoben op med et par shorts nu hvor det har været varmt

 

Til fødslen havde jeg hospitals skjorte på da jeg var indlagt, men den stod faktisk åben det meste af tiden fordi jeg bare havde det SÅ varmt.

Så jeg vil helt sikkert sige at noget oversize skjorte halløj vil være det mest praktiske, hvis man skal have eget tøj på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal vist også invistere i nogle mormortrusser, jeg har første gang født med hospitalsskjorte og den var jeg egentlig glad for! Behagelig, luftig og nem at åbne når baby kom.

Anden gang nåede jeg ikke at tage tøj af overhovedet da jeg var fuldt åben og to JMødre måtte kæmpe mig ud af tøjet - hvilket de lige nåede :D

 

Så ville da ønske jeg kunne hoppe i sådan en, men ifølge medierne er det vist ikke muligt.

 

Min kæreste har slet ikke nogle skjorter jeg tør tilsvine haha  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg selv skal medbringe tøj eller andet når jeg skal føde i Aalborg, men mht dem som skriver om store trusser så har Bilka denne uge tilbud på mama trusser til kun 50 kr (der er også tilbud på amme-bh'er, men der synes jeg det er lidt sværere at vide på forhånd hvilken størrelse der skal til?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg selv skal medbringe tøj eller andet når jeg skal føde i Aalborg, men mht dem som skriver om store trusser så har Bilka denne uge tilbud på mama trusser til kun 50 kr (der er også tilbud på amme-bh'er, men der synes jeg det er lidt sværere at vide på forhånd hvilken størrelse der skal til?)

 

Jeg var glad for ikke-faste ammebh'er i starten. De var i størrelse medium, large etc. så jeg skulle ikke tænke over hvor meget mine bryster kom til at fylde. Så kan man altid købe de mere sexede, når man begynder at føle sig lidt mere som et fungerende menneske igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var glad for ikke-faste ammebh'er i starten. De var i størrelse medium, large etc. så jeg skulle ikke tænke over hvor meget mine bryster kom til at fylde. Så kan man altid købe de mere sexede, når man begynder at føle sig lidt mere som et fungerende menneske igen :D

Dem har jeg faktisk kigget på og overvejet - må heller få købt et par stykker af dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke sådan et eller andet pyjamas sæt ville fungere godt? Løse bukser og blød skjorte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke sådan et eller andet pyjamas sæt ville fungere godt? Løse bukser og blød skjorte?

Det tror jeg helt sikkert, at det kunne fungere. Det er rart at det kan åbnes fortil, både når du får det for varmt og når baby skal op på brystet.

 

Det eneste jeg havde på under fødslen, var en af hospitalets skjorter, som bare stod helt åben fortil. Under udvidelsesfasen havde jeg lukket skjorten, imens jeg gik op og ned af hospitalsgangene med veer. Den var så lang at den gik ned og dækkede over min numse, og så havde jeg bare hospitalets netunderbukser med en stor ble på indenunder :D Enormt sexet, men med alt det fostervand der løb ud af mig, var en ble nødvendig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en stropkjole på i starten - det var den, jeg havde haft på hele dagen og tænkte ikke lige på at skifte, fordi vi skulle afsted. Da jeg kom i kar, røg det hele jo af, og jeg lå helt bar længe efter. Både M og JM opfordrede mig vist på et tidspunkt til at få hospitalsskjorte på, fordi det så koldt ud (WTF? :blink ), men jeg fik vist aldrig lukket den, så jeg var pæn og ærbar over armene, men splitterbar over resten af kroppen... og meget ligeglad!

Til dagene på hospitalet havde jeg bare nogle løse bukser og leggings med, og resten lånte jeg mig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER