Ema

baby og ny hund

13 indlæg i dette emne

Vi var desværre nødt til at lade vores dejlige lille dværgschnauzer sove ind i forgårs og nu går snakken herhjemme så på, hvor hensigtsmæssigt det lige er at skaffe ny hund mens Freja er så lille som hun er.

 

Så vil egentlig bare høre om der er nogen, der har erfaringer med at skaffe hund, mens I har været på barsel og hvad I synes der var af for-og bagdele.

Vi er lidt delt på spørgsmålet herhjemme lige pt nemlig, så ville være rart at høre fra nogen med erfaring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv, at den måtte herfra :(

Jeg læser også lige med her mhs til andres erfaringer...

Vi har en hund på 2 år og baby på vej. Vi overvejer, at få en lille hvalp mere, mens jeg er på barsel.

Men vi er i tvivl, om det er for meget arbejde på en gang ... Tror dog umiddelbart godt at hvalp og baby ville kunne gå fint sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig gøre det. Vi har en hund på 6 år nu - og har talt om, at hvis hun skal herfra mens vi har små børn, så ville vil vælge at vente til den mindste er sikkert oppe og gå og i en højde, hvor ansigtet er væk fra "hundehotellet-højde"...

Hvalpe kræver mere end man husker - og fokus med en baby er bare et helt andet sted. Derudover er hvalpe vilde, har meget skarpe tænder og bider i alting...

Det er genialt med en voksen, rolig hund og babyer - eller en sød hvalp og børn der er så store at man kan fortælle dem hvordan de skal agere. Men en lille kravler og en hvalp med sylespidse tænder ville jeg ikke kaste mig ud i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig gøre det. Vi har en hund på 6 år nu - og har talt om, at hvis hun skal herfra mens vi har små børn, så ville vil vælge at vente til den mindste er sikkert oppe og gå og i en højde, hvor ansigtet er væk fra "hundehotellet-højde"...

Hvalpe kræver mere end man husker - og fokus med en baby er bare et helt andet sted. Derudover er hvalpe vilde, har meget skarpe tænder og bider i alting...

Det er genialt med en voksen, rolig hund og babyer - eller en sød hvalp og børn der er så store at man kan fortælle dem hvordan de skal agere. Men en lille kravler og en hvalp med sylespidse tænder ville jeg ikke kaste mig ud i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig gøre det. Vi har en hund på 6 år nu - og har talt om, at hvis hun skal herfra mens vi har små børn, så ville vil vælge at vente til den mindste er sikkert oppe og gå og i en højde, hvor ansigtet er væk fra "hundehotellet-højde"...

Hvalpe kræver mere end man husker - og fokus med en baby er bare et helt andet sted. Derudover er hvalpe vilde, har meget skarpe tænder og bider i alting...

Det er genialt med en voksen, rolig hund og babyer - eller en sød hvalp og børn der er så store at man kan fortælle dem hvordan de skal agere. Men en lille kravler og en hvalp med sylespidse tænder ville jeg ikke kaste mig ud i...

 

Det er lidt samme tanker jeg har.

 

Men når du skriver med en rolig voksen hund, mener du så at du ville overveje det hvis det var en ny voksen hund?

Altså hvis nu man kunne finde en sød omplaceringshund?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have haft en vaps nu her omkring termin (slut sept.) men kennel,or har lige skrevet at hundemor var gået tom, så der er ingen hvalpe til mig (os) :cry jeg har før været alene med 2 hvalpe og min datter på omkr. 4 år, så har en idé om at vi nok skal klare en voksen hund på 6 og en lille vaps, men sådan bliver det ikke i denne omgang, for os. I mit hoved var det ellers perfekt med hvalp i min barsel, men ved eer også ryger mange omplaceringer på den bekostning, da mange tænker det bare er ren hygge og god tid med hvalp og baby på samme tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lidt samme tanker jeg har.

Men når du skriver med en rolig voksen hund, mener du så at du ville overveje det hvis det var en ny voksen hund?

Altså hvis nu man kunne finde en sød omplaceringshund?

Ja - hvis man kunne finde en omplaceringshund, der var voksen og vant til børn og man samtidigt syntes man havde overskuddet til at hjælpe den med at falde til... Jeg ville nok ikke gøre det lige umiddelbart før fødslen og nok heller ikke de første par måneder efter (husker at man faktisk var ganske drænet for energi) - men ellers kunne jeg sagtens finde på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand fik en hund, hun skal bruges til jagt, så hun er en springer spaniel, da vores datter var 8 mdr. Jeg gør det ALDRIG igen! Det var total kaotisk og svært at styre en forholdsvis stor hvalp og en kommende tumling :blink Manden endte med at kapitulere og lod mig få kravlegården op, for der var ikke frirum til min datter og hunden der skulle gøres renlig! KÆÆÆFT mand.. Nogle dage truede jeg faktisk også med skilsmisse, hvis ikke den hund kom væk :whistling :rolleyes

Hvorom alting er, så er hun her STADIGVÆK, hun er god nok :) Men stor når man er vant til små hunde ;)

I februar rykkede så en ny hund ind i huset, en lille hund, M. Er i mellemtiden blevet halvandet og det er noget helt andet- eller var noget helt andet ;) Stadig kaotisk nogle dage, men meget lettere for hun kunne stå herinde og kigge når jeg er gået ud for at lufte hund, særligt mens vi kørte renlighedstræning. Ellers har min datter været med ude og lufte hund :) Sidste år kunne jeg ikke sådan bare smutte udenfor, og skulle hun klædes på osv. Så havde hunden for længst gjort det indenfor ;) Så ja.. Vent hellere, selvom det er hårdt at savne sin bedste ven :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik ny hvalp (+ den gamle hund, som vi stadig havde på det tidspunkt), mens jeg var gravid. Det passede med at han var 10 måneder gammel, da Lise blev født. Det gik rigtig fint og uden nogle problemer overhovedet, men jeg er glad for han lige nåede at blive lidt stor inden hun kom. Hvis vi havde haft hende, mens han stadig var helt lille hvalp, ville det have været noget hårdt. Det var på nogle punkter lidt ligesom at have en baby, da jeg måtte op om natten for at få ham ud at tisse - og hvis jeg så også samtidig skulle op for at amme baby også, så ville det ikke være blevet til meget søvn!

Men ellers tror jeg nu nok det kan gå, man skal bare være forberedt på at det altså er MEGET arbejde - men jo kun i en periode. Det med at en hvalp har sylespidse tænder og er lidt vild, det kan man jo løse vha en kravlegård eller afskærmning for hunden i form af låger, så den ikke er sammen med baby, når denne er nede på gulvet. Og det er jo også kun en kortere periode, de vokser jo hurtigt sådan nogle hvalpe, så man kan lære dem lidt manerer, ikke at hoppe op, bide osv.

 

Så jeg synes enten i skal få en hvalp nu, mens Freja er så lille, så hunden kan nå at få en hvis størrelse og vokse sig fra "bide/legealderen" inden hun begynder at rende rundt for meget og mens hun er nemmere at holde styr på, eller også synes jeg i skulle vente til hun er noget større og kan forstå mere (måske 2-3 års alderen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så gerne have haft hvalp inden jeg fødte - men nu er jeg godt nok glad for, at jeg ikke fik det! Har rigeligt at se til med min dreng uden hvalp! Og rart "kun" at skulle opfylde hans behov, og ikke en evt. hvalps lige nu.

 

Og så glæder jeg mig til han bliver større, og selv ønsker sig en hund, hvor vi kan give den til ham sådan Lady & Vagabonden-style! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en hund på 1 1/2 år, da vi fik vores datter, og vi endte med at måtte finde nye ejere til ham. Han havde ikke noget problem med større børn, og da vores datter var helt lille og bare lå eller var hos os, var det ikke noget problem. Men da hun begyndte at kravle blev han utryg ved hende, særligt da hun begyndte at kravle efter ham eller hans legetøj. Vi kunne ikke forklare en 9-10 måneder gammel baby, at hun skulle lade hundens legetøj være, eller at hun ikke måtte hive ham i skægget eller at hun skulle lade ham være, når han sov. Selv om vi gjorde hvad vi kunne for at forbedre situationen, blev han mere og mere utryg ved hende, og til sidst knurrede han af hende hver gang hun kom i nærheden. Da han 2 gange havde bidt efter hende måtte vi sige stop. 

 

Så jeg ville enten vente til den lille var stor nok til at forstå at en hund også har brug for ro, eller få en hund, der var vant til helt små børn. (Fra et organiseret sted, hvor du ved at fagfolk har vurderet hundens temperament etc. ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville synes at enten hvalpen eller babyen ikke fik den nødvendige opmærksomhed. Her er vores hund lige fyldt 4, så jeg synes det passer fint med baby, men tidligere kunne også gøre det. Men jeg ville nok sige at hunden skulle være omkring 2 år alt efter hvor længe den opfører som hvalp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres indput.

Som det nok skinner igennem i mine tidligere indlæg, så er det mig der hænger i bremsen med projekt ny hund, da jeg har lidt svært ved at overskue det sammen med Freja.

Min mand derimod kan ikke rigtig se problemet, men nu vil jeg vise ham jeres svar, så han kan se jeg ikke er den eneste, der synes det er et dårligt tidspunkt at få hund på.

 

Og bare lige for en sikkerheds skyld: Jeg vil helt vildt gerne have hund igen og jeg savner vores gamle helt vildt, men synes bare ikke lige jeg har tiden til både ny hund og baby og i og med det er mig der går hjemme på barsel pt, ja så vil det jo blive mig, der skal stå for det meste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER