somummy

Er ikke interessret i/knyttet til sine bamser

11 indlæg i dette emne

Vores dreng på snart 2 har haft en kort periode hvor han gerne ville have en bamse med i seng for at sove. Men det siger ham SLET ikke noget mere, og han er helt ligeglad med sine bamser. De samler bare støv.

Er det er problem at han ikke kan finde tryghed i en bamse og ikke føler den tilknytning? De indgår heller aldrig i hans lege, han giver dem aldrig mad eller noget i den stil.

Vi kender ikke andre børn som ikke har en yndlingsbamse, som kan bruges ved feks trøst og er selvfølgelig bekymrede (læs: mor er bekymret :) )

Nogen erfaringer piger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Erica er på samme måde. Hun har aldrig brugt sut, nusseklud eller haft en bamse hun har fundet tryghed ved.

Jeg er ikke bekymret - hun trives og kan godt falde i søvn selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø, der er 13 dage yngre end Anna, har altid været fløjtende ligeglad med bamser. Det ville jeg slet ikke være bekymret over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg ikke se noget problem i. :kram2

En bamse kan være en fin måde at øve empati og roller, men det kan mor/far/venner/andre jo også. Og det kan være en fin trøst, men det kan fx en sut også. Så hvis han generelt trives, så tænker jeg overhovedet ikke, at en bamse er et must :)

Såvidt jeg ved, er min søde skønne nevø (på 3,5 år) heller ikke til bamser. Moderen fortalte i hvert fald en dag, at hvis han skulle have noget med i seng, så skulle det være en bog eller en traktor :D

Min dreng er MEGET knyttet til én bamse og ret glad for én dukke. Men hans andre bamser rager ham en høstblomst. Så måske vil din dreng pludselig en dag "forelske" sig i en helt bestemt bamse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama: det var lige præsis ift empati og rolleleg jeg var bekymret, men det er nok rigtig, han bruger os rigtig meget når han leger (nogle gange for meget til forældrenes smag ;) )

Og når jeg tænker over det, så elsker han jo nok bare sin brio togbane og traktorer lige så højt som andre børn elsker deres bamser :)

I har ret, jeg slår koldt vand i blodet igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama: det var lige præsis ift empati og rolleleg jeg var bekymret, men det er nok rigtig, han bruger os rigtig meget når han leger (nogle gange for meget til forældrenes smag ;) )

Og når jeg tænker over det, så elsker han jo nok bare sin brio togbane og traktorer lige så højt som andre børn elsker deres bamser :)

I har ret, jeg slår koldt vand i blodet igen :)

Du har lige beskrevet David fuldstændigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama: det var lige præsis ift empati og rolleleg jeg var bekymret, men det er nok rigtig, han bruger os rigtig meget når han leger (nogle gange for meget til forældrenes smag ;) )

Og når jeg tænker over det, så elsker han jo nok bare sin brio togbane og traktorer lige så højt som andre børn elsker deres bamser :)

I har ret, jeg slår koldt vand i blodet igen :)

Du skal i hvert fald ikke være bekymret.

Mie fik først øjnene op for dukker og bamser da jeg legede med dem og "viste" hvordan man putter og giver mad - nu kan alt så bruges. LEGO mænd skal have kram, schleich dyrene får godnat kys og mad med ske og traktoren bliver puttet :blink :D Tilgengæld er der mange andre ting hun INGEN interesse har for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leger i med bamsen? Lader den kramme ham og snakke med ham?

Ellers bliver børn generelt mindre knyttet til bamserne, hvis de ikke er "levende".

Men altså, hvis han finder trøst og tryghed på anden vis er det joo gså fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har heller aldrig været interesseret i bamser. Han har til gengæld et helt særligt forhold til betrækket fra hans babydyne ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har heller aldrig været interesseret i bamser. Han har til gengæld et helt særligt forhold til betrækket fra hans babydyne ^_^

Åh ja, :ditto

Silke Elia går sjældent nogen steder uden et bestemt dynebetræk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly begyndte også først at interessere sig for dukker og bamser efter vi begyndte at lege med dem sammen. Så jeg viste hende hvordan bamsen/dukken skal visses og nusses, og siden har hun egentlig været glad for dem - men det er ikke sådan nogen man trøster med, der dur kun kram, sut og dyne. Hun prøver at gi dem mad med ske og kop, hun visser dem og mysser dem og putter dem ned under et tæppe på eget initiativ nu. Men for et par mdr siden var det kun når vi legede sammen med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER