lhk

Færre amninger

5 indlæg i dette emne

Vi er gået noget ned på antal amninger pga. min søn nu får rigtig mad. 4-5 amninger i løbet af dagen/aftenen (ikke noget om natten).

Plus 3-4 rigtige måltider i løbet af dagen. Han er en stoooor dreng på 7 mdr og 11 kg:)

Mit spørgsmål er, hvor få amninger tror I jeg kan nøjes med dagligt, og stadig opretholde en tilstrækkelig produktion? Vil nødig skulle til at introducere flaske og mme, så hellere malke ud nogle gange dagligt for at simulere efterspørgsel:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er gået noget ned på antal amninger pga. min søn nu får rigtig mad. 4-5 amninger i løbet af dagen/aftenen (ikke noget om natten).

Plus 3-4 rigtige måltider i løbet af dagen. Han er en stoooor dreng på 7 mdr og 11 kg:)

Mit spørgsmål er, hvor få amninger tror I jeg kan nøjes med dagligt, og stadig opretholde en tilstrækkelig produktion? Vil nødig skulle til at introducere flaske og mme, så hellere malke ud nogle gange dagligt for at simulere efterspørgsel:)

Så længe han ammer nogle lunde regelmæssigt fordelt over dagen, vil jeg mene at du stadig kan opretholde produktionen.

Til sidst ammede jeg kun aften og tidlig morgen og det var ikke noget problem. Det tilpassede sig bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nøjes af og til med 1 amning om dagen (han er 14 måneder), men fx da han var syg fik han flere gange om dagen - det var intet problem.

Det skal nok fortsætte med at være der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, det beroliger:) Men måske skal jeg slet ikke være så bange for ikke at have helt fyldte babser til hver amning. Han spiser nemlig altid til der ikke er mere (måske derfor han er så stor...) og så er det jo klart at vægten stadigvæk stiger så eksplosivt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din baby supplerer maden fint med amning lyder det til.

Jeg ville ikke holde efterspørgslen kunstigt høj. Det gør det bare endnu sværere når amningen slutter (ofte i løbet af et par måneder ved at barnet selv siger fra)

Der skal nok være nok til ham.

Trods alt er det jo naturligt at der skal mindre til når barnet også får fast føde. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER