Marmik

Glidecreme og sædkvalitet

8 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Jeg skrev forleden om temperaturmåling og ÆL og det går super. :)

Vi sexer jævnligt, men bruger sjældent glidecreme, dog gjorde vi igår. Jeg kom til at huske at have læst og hørt at noget glidecreme dræber sædkvaliteten o.lign.

Så vil bare høre om nogle af jer ved noget om Protex glidecreme som er vandbaseret, skal jeg være bange for at bruge det?

Jeg kan ikke rigtig finde noget om det på nettet og der står ikke noget på tuben. Er det så godt nok?

Vi vil jo gerne have snart der sker noget :-) men nytter jo ikke hvis vi "gør noget skidt"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slet ingen der ved noget? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke noget, men jeg ville starte med at kigge ingredienslisten eller spørge på apoteket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der burde ikke være noget problem, hvis den er vandbaseret, og det skal vist også stå på, hvis der er sæddræbende middel i, hvis den er solgt i DK....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger altid glidecreme og den vi har er købt på apoteket ved ikke lige hvad den hedder...men er da gravid idag så den dræber ihvertfald ikke sæden ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tusind tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også kigge på indgredienslisten, men den findes ikke på tuben :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i bogen "Sådan bliver du hurtig gravid" læst følgende om at undgå glidecreme:

Det er et omdiskuteret emne, og flere producenter hævder, at lige netop deres glidemiddel sagtens kan anvendes af par, der gerne vil være gravide. Men flere eksperter på området er enige om, at glidemiddel i værste fald kan ændre pH-værdien i skeden, og det kan være skadeligt for sæden. Så vi anbefaler, at I dropper glidcremen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER