Tessa

Gravid og nervøs for at miste

8 indlæg i dette emne

Hejsa

 

Har så svært ved at nyde at være gravid, er nu 9 uger henne og mærker intet til det. Ingen kvalme, ingen smerter som i starten.

 

Er kun oppustet og lidt ømme bryster.

 

frygten for at komme til scanning og der ingen hjerteblink er, fylder alt for meget i de her dage.

 

Selvfølgelig ved jeg at det er pga. det har taget 4 år om at blive gravid og har stadig svært ved at tro det.

 

Men for den da.... der er laaaaaang tid til 12 uge til scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du evt mulighed for at købe dig til en tidlig tryghedsscanning? Dem kan man få for mellem 400 og 600kr...

Da jeg var gravid, var jeg SÅ bange for at miste.. Havde flere spontane aborter bag mig..

Barbamama herinde sagde til mig:(citeret fra hukommelsen her mere end 2 år efter)

Er der noget at være bange for? Eller er det "bare" fordi det ville være forfærdeligt og ubærligt hvis der var noget galt?

Og hun havde ret! Der var ingen ting der talte for der var noget galt! Men jeg var SÅ bange, netop så som du, fordi jeg vidste at hvis det forfærdelige skete, ville jeg gå helt ned!

Så prøv at luk øjnene, og nyd det! Træk vejret og tænk at så længe du ikke bløder og der ikke er noget der gør "mærkeligt" ond, så er der på ingen måde noget at frygte..

Og i øvrigt, kan du lige så godt nyde det.. Koldt sagt, kommer du til nf og der ikke er liv, så er det forfærdelig og ubærligt, ligemeget om du var nervøs inden, så ja.. Du kan lige så godt nyde det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have har betalt mig fra en scanning, da fandt hun ud af jeg var 6+4 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også sindssygt bange og nervøs pga tidligere abort.. Og fik samme gode sætning fra Barbamama. For ikke så længe siden snakkede jeg med en nygravid veninde om det, og jeg fortalte hende, at jeg faktisk er rigtig ærgelig over ikke at have nydt de første mange uger af min graviditet. De er overskygget af frygten, og jeg kan faktisk ikke huske særlig meget af de første 13-14 uger!  :unsure

 

Jeg ved godt at det er rigtig svært, men giv dig selv lov til at nyde at du er gravid. Hvis der, gud forbyde det, skulle være noget galt, så gør det ikke mindre ondt fordi du har gået og været bange.. 

 

Stort kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så begyndte jeg at slappe af og i dag var jeg ved lægen, blodprøver, urin prøve.. der er så fortsat blod i min urin. Jeg spurgte hende hvad det kunne betyde, hendes svar gjorde mig helt ude af den" i værste tilfælde kan du være ved at abortere! tyg på den og så cykle hjem.

Har en ny tid igen i morgen, urinprøve og gyn.undersøgelse.  er ikke i tip top humør nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din læge er en klaphat! 

 

Ja, en spontan abort er worst case scenario, men det kan også sagtens bare være et lille bitte blodkar der er bristet i din skede.. Helt ro på - giv dig selv en krammer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK :kuller

 

Har også sagt.... "du har bare at blive derinde lille ven"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender dig lige en masse tanker - og ønsker om at den bliver derinde...

Jeg ved godt det lyder hårdt, men lægen gjorde det rigtige (efter min mening) ved at fortælle dig sandheden... Når du spørger, er det bedste at hun svarer ærligt... Jeg har prøvet at lægen har holdt oplysninger tilbage - så jeg fik et chok da jeg fik at vide at den ene tvilling var gået til - det var heller ikke rart (når nu hun/lægen havde en fornemmelse af at noget var galt 5 uger forinden)...

Men selvfølgelig kan det være mange andre ting - og det må vi tro på det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER