Pada

Børnesikring

12 indlæg i dette emne

Okay, måske er det et underlig spørgsmål, men jeg har tænkt en del over det, så here goes :blush

Vi skal snart igang med at børnesikre herhjemme. Planen er at vi sikrer de ting som kan være farlige for Elliot eller som vi ville være rigtig kede af gik i stykker. Vi har ikke tænkt os at sikre samtlige skabe og skuffer.

Men jeg kom til at tænke på noget, og jeg kan ikke lige se den smarte løsning.. Har i gjort et eller andet i forhold til toiletbørsten? Og hvad har i gjort? Og hvad med skraldespand til bleer og hygiejnebind? :unsure

Er der andre ting i vil foreslå at børnesikre som man umiddelbart ikke tænker på når man ikke før har prøvet at have et barn der pludselig kan komme rundt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har kun sikret køkkenet. og løse ledninger på gulvet mht resten af lejligheden så har Simon fået mange nej'er og er blevet afledt mange gange. (der har været dage hvor vi ikke har lavet andet) men jeg synes nu at han relativt hurtigt lærte hvad der var ok og hvad der var no-go.

Simon har i øvrigt også et skab i køkkenet som han må åbne og rode i / tømme mens vi laver mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lukker døren ud til toilettet, så blev toiletbørsten først tilgængelig, da han kunne åbne døre, og der kunne vi nogenlunde forklare ham, at det var no go. Han øjner den dog stadig engang imellem :D Blespanden satte vi op på puslebordet, så stod den ikke og fristede på gulvet :)

Vi havde (har) også et skab og en skuffe i køkkenet, der er Valdemars :)

Det er svært at sige på forhånd, hvad de kan få fingre i, jeg synes de overrasker :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er desværre velsignet med en mand, der har en hukommelse som en guldfisk, så jeg ved ikke om det er nok at vi bare skal lukke døren til badeværelset.. Det glemmer han sgu! ;) Nå - det må vi se. Jeg havde håbet der var en eller anden fancy opfindelse til at børnesikre toiletbørsten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke børnesikret særlig meget. Vi har brugt lang tid på nej og tage væk fra tingene. Der var en periode hvor vi ikke bestilte andet, men det var heldigvis hurtigt overstået.

Dog er vores wc-rens sat højt op. Der gik ikke mange sekunder før Cassandra havde åbnet børnesikringen på den. Så den tør vi ikke have stående i hendes højde.

Vi har 6 trapper af varierende længde og havde regnet med at de skulle børnesikres. Så skulle vi have lavet køkken og blev nødt til at tage gitteret af, da vi skulle bære køkkenelenenter nedefra og op mm. Der havde vi haft børnesikringen på 1 uge.

I den tid den var af gik vi efter hende på trapperne og det klarede hun rigtig flot. Så vi besluttede at lære hende at bruge trapperne og så måtte vi gå efter hende en tid. Vi har så mange trapper og var bange for at vi en dag ville glemme at lukke et gitter og at hun så ville tage den ud over.

Hun lærte meget hurtigt at klare trapperne og hun har stor respekt for dem. Hun er 1 gang faldet 2 trin og det er det.

Så selvom jeg havde regnet med gitterlåger i store mængder herhjemme så valgte vi anderledes og det er jeg idag meget glad for.

Så desværre ikke mange råd om børnesikring :)

Toilet børsten står hvor den altid har stået, men efter nogle nej'er bliver den ikke rørt ved mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi børnesikrer skabe hvor indholdet er farligt, og ikke andet (måske fordi ting som vi ikke vil skal gå i stykker slet ikke er hvor han kan nå dem :lol). Jo, og så trappen... Vores lille bjergged synes at trapper er det BEDSTE i verden, men mor her er altså ikke tryg ved at han kravler op og ned uden der er en voksen med ham. 

 

Vores strategi er at hvis han ikke må få fingre i det, så står det i over en meters højde, godt og vel. Vores bøger stod ved gulvhøjde, og de er GODT nok blevet pillet ud mange gange... Men det har for os været brugt som en måde at lære ham på, at der er ting man ikke må lege med, og hvis han så gør det alligevel, så afleder vi, og sætter bøgerne på plads igen. 

 

Det er lige præcis vores tanke.. Bortset fra ting der er farlige for ham eller har stor værdi. De bliver fjernet :) men hvad har i så gjort med toiletbørsten? :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have sat gitter i døren ud til gangen. Vi har både kattebakke, toiletbørste, kattemad osv., som han helst ikke skal gå i, og det er alt sammen på den anden side af gitteret! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man sætte gitter på ud til badeværelset? Ej, det er også lidt voldsomt, er det ikke? 

Vi skal have døren til forgangen lukket altid, for der er trappen til ovenpå. Vi kommer kun til at have gitter ovenpå, for et gitter vil ikke hjælpe noget nedenunder, for man kan kravle ind på siden af trappen-agtigt.. Jeg må kravle mig en tur gennem huset og se hvad der skal flyttes. Vi har vist også nogle rengøringsmidler der skal flyttes lidt op. 

 

Har i sat sikring på skabet til skraldespand osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gitter til toiletdøren virker liiige voldsomt nok, hvis du spørger mig!! Men jeg har også en datter, der aldrig har været en pilfinger ;) 

 

Vorest toiletbørste står inde i hjørnet ved siden af toilettet og bagved toiletspanden, så det har aldrig været et problem. Toiletspanden har hun enkelte gange forsøgt at åbne, men den har aldrig været vildt interessant. Det eneste børnesikring vi har herhjemme er gitter for trappen ovenpå - vi har det ikke engang nedenunder.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sætter er trappegitter for døren (der er nemlig ingen dør at lukke.. ;)), synes det er lidt det samme som at putte ham i kravlegården når jeg skal i bad.. Og han er en ekstrem pilfinger! :blink Har inden for den sidste uge hevet ham væk fra utallige ledninger, bordhjørner, bordben, katten køkkenskabe osv., og reddet både computertaske (+computer) som Tim havde stillet på en stol, med remmen hængende ned OG en iPad der lå og ladede på tv-bordet.. Jeg bliver gammel før tid! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot er også en mega pilfinger.. Men god ide, Kami, at stille toiletbørsten bag spanden! :super 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagt nej, og taget den ud af hånden på ham, eller gået ud af badeværelset med ham

 

Okay.. Måske er jeg også lidt sart på det punkt - han må røre ved det meste, men den kan jeg simpelthen ikke lige forliges med at han overhovedet skal kunne røre ved :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER