Havbaek

Min krop tog fusen på mig....

14 indlæg i dette emne

Min krop har taget fusen på mig!!

Har været til eksamier midt maj som Fjernkursist. Så det gav lige et hotelophold og gåtur ned til en skole. Og en ned til skolen der lå lige ned til vandet/havnen. Omgivelserne ved hotellet klagede jeg bestemt ikke over når der er udsigt til flot natur og fjordudsigt.

Selvom jeg var lettere svimmel fordi min appetit drillede og hovedpinen heller ikke ville slippe taget. Havde eksame kuller og var drøn nervøs. Derfor tænkte jeg ikke videre over tingene.

Hjemme lå min søn med MØ og en farmand der passede godt på. Så mine tanker var også til dem derhjemme.

Hjemme igen minder manden mig pludselig om datoen på tavlen,ude i køkkenet. Han havde opdaget den da han skulle have et papir derfra.

Sidste mens d. 24/4.

Tænkte ikke videre over det da min cyklus alle dage har været uregelmæssig.

Men ja min krop tog fusen på mig. Den kvalme under eksamierne var ikke helt uden grund.

For jeg er gravid.

D. 1/7 på en lidt presset tid skal der laves VJ.

Der skulle jeg cirka være 9 uger hende.

Præcis 27 måneder og 2 dage siden stod vi sammen sted dengang bettefisen første gang blev opdaget.

Går alt vel bliver det et slut januar eller start februar barn/termin. Hvis vi altså har regnet rigtig vel og mærket.

T vil på det tidspunkt være 2 år og nogle måneder. Giver allerede lidt bekymringer. Og fordi min fødsel med T var så hurtigt. Vestorm og uden smertestillende så skal jeg have godt fat i JM så denne her gang forhåbentlig bliver bedre og under mere psykisk kontrol. Og specielt fordi det her hvis spiren bliver hvor den er,er sidste graviditet her i huset. Jeg mangler stadigvæk at få bearbejdet ting fra fødslen med T og ønsker brændende at denne her gang udvikler sig bedre.

Gør mig lidt nervøs.

Vil derfor også lige spørge jer der har været gravid 2/3/4 gang hvordan føltes det for jer?

Hvordan reagere kroppen?

Synes allerede jeg kan kende tegnene selvom jeg endnu ikke er så langt hende.

Hvornår kan man se man er gravid anden gang. Vokser maven hurtigere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min krop har taget fusen på mig!!

Har været til eksamier midt maj som Fjernkursist. Så det gav lige et hotelophold og gåtur ned til en skole. Og en ned til skolen der lå lige ned til vandet/havnen. Omgivelserne ved hotellet klagede jeg bestemt ikke over når der er udsigt til flot natur og fjordudsigt.

Selvom jeg var lettere svimmel fordi min appetit drillede og hovedpinen heller ikke ville slippe taget. Havde eksame kuller og var drøn nervøs. Derfor tænkte jeg ikke videre over tingene.

Hjemme lå min søn med MØ og en farmand der passede godt på. Så mine tanker var også til dem derhjemme.

Hjemme igen minder manden mig pludselig om datoen på tavlen,ude i køkkenet. Han havde opdaget den da han skulle have et papir derfra.

Sidste mens d. 24/4.

Tænkte ikke videre over det da min cyklus alle dage har været uregelmæssig.

Men ja min krop tog fusen på mig. Den kvalme under eksamierne var ikke helt uden grund.

For jeg er gravid.

D. 1/7 på en lidt presset tid skal der laves VJ.

Der skulle jeg cirka være 9 uger hende.

Præcis 27 måneder og 2 dage siden stod vi sammen sted dengang bettefisen første gang blev opdaget.

Går alt vel bliver det et slut januar eller start februar barn/termin. Hvis vi altså har regnet rigtig vel og mærket.

T vil på det tidspunkt være 2 år og nogle måneder. Giver allerede lidt bekymringer. Og fordi min fødsel med T var så hurtigt. Vestorm og uden smertestillende så skal jeg have godt fat i JM så denne her gang forhåbentlig bliver bedre og under mere psykisk kontrol. Og specielt fordi det her hvis spiren bliver hvor den er,er sidste graviditet her i huset. Jeg mangler stadigvæk at få bearbejdet ting fra fødslen med T og ønsker brændende at denne her gang udvikler sig bedre.

Gør mig lidt nervøs.

Vil derfor også lige spørge jer der har været gravid 2/3/4 gang hvordan føltes det for jer?

Hvordan reagere kroppen?

Synes allerede jeg kan kende tegnene selvom jeg endnu ikke er så langt hende.

Hvornår kan man se man er gravid anden gang. Vokser maven hurtigere?

Tillykke med graviditeten! :yay :kram

Kan godt forstå dine bekymringer, når nu du havde sådan en voldsom oplevelse første gang. Man siger dog at man generelt har en meget bedre oplevelse anden gang, fordi man har prøvet det før og derfor bedre kan arbejde med veerne osv - og så går udvidelsesfasen noget nemmere, fordi du jo har været udvidet før.

Mine 2 graviditeter minder utroligt meget om hinanden. Jeg synes min krop har reageret ens i form af kvalme i starten, diverse ligamentsmerter, ømhed på tværs af maven senere hen, besvær med at finde gode stillinger at sove i osv. Jeg tror dog at jeg var hurtigere denne gang til at genkende de forskellige tegn på graviditet og havde en god fornemmelse af at jeg var gravid inden jeg testede (hvilket jeg slet ikke havde første gang!).

Min mave er ikke vokset voldsomt meget hurtigere her anden gang, men alligevel en smule. Du kan evt. se mavebilleder i min tråd fra begge graviditeter.

 

Min hovedbekymring ved denne graviditet er hastigheden på fødslen. Min første fødsel tog kun 3 timer fra første ve, så jeg er lidt bange for at jeg ikke når på hospitalet inden jeg føder denne gang - og hvad nu hvis jeg er alene hjemme og manden på arbejde, når jeg får veer. Er bange for at føde på en parkeringsplads eller i en bil på vejen et sted.

Men jeg er blevet enig med mig selv om at jeg må ringe efter en ambulance hvis det er og så skal det nok gå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke!

Jeg tror bekymringerne er helt almindelige, men man har jo gudskelov nogle måneder til at forberede sig såvel fysisk som psykisk.

Mht. 2 gang så er jeg meget mere træt og har haft mange flere ligimentsmerter, og om aftenen ligner jeg en der er halvvejs selvom jeg kun er 9 uger henne, så jeg ville i hvertfald ikke kunne have holdt det skjult til efter nf denne gang.

Stort tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Allerførst kæmpestort tillykke!! :loveshower

 

- Jeg er gravid for 4. gang, og tendensen har for mig været at det bliver nemmere og nemmere at være gravid. Måske er det en psygisk ting, eller måske er det fordi jeg er ældre og mere erfaren og afslappet for hver gang. Who knows... :)
Men jeg synes i alle tilfælde at nervøsiteten over om der er noget galt, om baby lever og har det godt osv. osv. er faldet en del. Sef. betyder det noget for en, og jeg havde liidt nerver på inden NF, men mest af alt synes jeg hverdagen bare går sin rolige gang, uden at tankerne konstant kredser om baby, sådan som de gjorde første gang. Jeg glæder mig mere, faktisk. Glæder mig til at mærke liv. glæder mig til at fødslen er overstået og jeg bare skal være i min lille lykkebobel med babyduft og amning og min lækre lillebitte nyfødte som jeg kan overøse med omsorg og kærlighed :wub - første gang anede jeg jo ikke hvad jeg gik ind til :)
En anden ting som jeg også synes bliver bedre er fødslen. Første gang tror jeg de fleste ender med at blive lidt småbange midt i det hele, og er enormt overvældede over hvor ondt det faktisk gør og personalet på sygehuset tager sig mere af en, og holder mere øje.  - 2. gang var meget mere afslappet, for jeg vidste hvad der skulle ske. jeg vidste hvordan det føltedes når jeg var tæt på (så tidsperspektivet var der, i modsætning til første gang hvor man ikke aner hvor længe man skal ligge der og have ondt)- og mentalt var jeg helt med fra starten. Forsvandt bare ind i mig selv- og havde faktisk en ret fantastisk vandfødsel der kun tog 2 timer. Jeg følte på intet tidspunkt at jeg ikke kunne holde det ud. Det var ret fantastisk- sammenlignet med første gang :)
 

Så alt ialt har jeg taget alting mere med ro. hvilet mere i mig selv. Været mere forberedt og mentalt klædt på til at blive mor igen.

Jeg synes det er en fantastisk oplevelse at være gravid og føde sit lille barn  :7himmel 

Ifht. om maven vokser hurtigere.. næh, det synes jeg faktisk ikke - men jeg mærkede liv hurtigere :) Allerede fra uge 14/15 stykker, mod uge 17 første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre mistet :( så overskud har der ikke været meget af. Har ramt bunden følelsesmæssigt. Og er først nu ved at vende lige så stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre mistet :( så overskud har der ikke været meget af. Har ramt bunden følelsesmæssigt. Og er først nu ved at vende lige så stille.

:kram

Det er jeg virkelig ked af at høre!

Håber at i snart står med de 2 II igen.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre mistet :( så overskud har der ikke været meget af. Har ramt bunden følelsesmæssigt. Og er først nu ved at vende lige så stille.

Kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre mistet :( så overskud har der ikke været meget af. Har ramt bunden følelsesmæssigt. Og er først nu ved at vende lige så stille.

Åh nej :( Det er jeg rigtig ked af at høre! :kram2 :kram2 håber for jer at I snart står med en positiv test igen så!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor trist! :( Det er jeg virkelig ked af på dine vejne.... Jeg håber du har et godt netværk du kan læne dig lidt opad :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fødselsdag på lørdag (d. 28 juni) så forsøger at tænke positivt. Men savner det lille liv :(

Ingen udover min kæreste i det virkelige liv væk fra skærmen, vidste jeg var gravid. Jo lægen. Ingen vidste vi prøvede igen.

Tak for jeres tanker. Det varmer trods de triste omstændigheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER