Marianne1983

Afhængig af barnevogn

10 indlæg i dette emne

Jeg har en baby der kun kan falde i søvn i en kørende barnevogn.

Det er ret krævende så vil gerne afvænne den fra det.

Nogle der kender problemet og ved hvordan man kan afvænne? Vil så gerne jeg bare kunne lægge ham i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde samme problem med Noah, og til sidst gjorde vi det helt automatisk. For en måneds tid siden blev vi enige om han skulle vænnes fra det, da det jo ikke rigtig dur når han skal i vuggestue...

Vi puttede ham som normalt og stillede Barnevognen ud hvor han plejer at sove og trillede den lidt frem om tilbage. Sagde sov godt og gik. De første par dage småsnakkede han lidt inden han faldt i søvn og sov heller ikke så længe.

Men i løbet af få dage kunne vi bare putte ham i BV og gå :yay og nu kan vi så også ligge ham i sengen og sove hvis det er dårligt vejr eller lign. Han sover dog stadig bedst i Barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en baby der kun kan falde i søvn i en kørende barnevogn.

Det er ret krævende så vil gerne afvænne den fra det.

Nogle der kender problemet og ved hvordan man kan afvænne? Vil så gerne jeg bare kunne lægge ham i seng.

Det har krævet en del træning (læs: gråd) at lære min dreng at falde i søvn selv. Tricket har været at finde det rigtige tidspunkt at putte på, og så bare forsøge sig frem. Jeg har desværre ikke så mange generelle råd at give, for det er så forskelligt hvad der virker. Hvor gammel er din baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft det samme her. Men nu falder hun også selv i søvn :)

Vi gør det at vi putter hende, og så går vi frem og tilbage hver 3.minut ca. (Hun sparker dynen af, fødder op til hovedet osv osv osv...) jeg har selv virkelig kæmpet med ikke at blive sur på hende, for hvis hun mærker at jeg er irriteret, så er det svært at falde i søvn..

Til sidst, hvor jeg kan fornemme at nu er hun virkelig træt, så går jeg ud og lægger min hånd på dynen og så falder hun til ro... Og så går jeg fra hende og hun falder i søvn.

Vi bruger samme metode til om aftenen. Det tager ca 15 min :)

Tag kampen nu - det lønner sig, selvom det er hårdt! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg vil også sige, tag kampen nu...! Nogle gange skal der ikke mere end et par dage til:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har krævet en del træning (læs: gråd) at lære min dreng at falde i søvn selv. Tricket har været at finde det rigtige tidspunkt at putte på, og så bare forsøge sig frem. Jeg har desværre ikke så mange generelle råd at give, for det er så forskelligt hvad der virker. Hvor gammel er din baby?

4 måneder...

Tak for dit svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar.

Må tage kampen Op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod og kørte barnevognen frem og tilbage over et lille bump (dørtrin, flisekant eller lign). Hvis hun begyndte at græde kørte jeg den frem og tilbage, og hvis hun blev stille forsøgte jeg meget forsigtigt at køre den langsommere og langsommere frem og tilbage indtil den til sidst stod stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var jeres babyer da Iavede afvænningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah var 8 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER