TiaK

Hårvask kun med vand

107 indlæg i dette emne

Jeg prøvede lige at google det, og jeg synes det ser ud til at mange bruger bagepulver og æble cider eddike istedet/i starten?

Det står der også i artiklen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i øvrigt besluttet at prøve det af. :) Altså det med at droppe shampoo. Sidst jeg brugte shampoo var i onsdags og målet er at vente indtil minimum onsdag med at vaske det igen. Jeg har dog brugt tørshampoo både igår og idag, men jeg regner med at holde op fra imorgen af. Er lidt spændt på det :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det står der også i artiklen :)

Ja det gør det da også! :oops :D

Nå, jeg regner nu med at prøve uden noget (fra og med imorgen) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør det da også! :oops :D

Nå, jeg regner nu med at prøve uden noget (fra og med imorgen) :goodluck

;)

Glæder mig til at høre om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

;)

Glæder mig til at høre om det :)

Jeg skal nok give en melding, er selv lidt spændt på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt Barbamama!! Jeg havde også besluttet mig for at prøve det, men vanens magt er stærk - så kom først i tanke om det EFTER jeg havde puttet sæbe i, i morges :)

Jeg tror jeg vil prøve at trappe lige så stille ned. Så hveranden/tredje hårvaske kun er med band, og så strække det så langt som muligt inden jeg vasker håret med sæbe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tørshampoo er da også fyldt med kemikalier? Er det ikke pointen med at lade være med vaske med sæbe at undgå dem?

Jeg prøvede for nogle år siden at kun vaske hver 5. Dag med shampoo pga massiv hårtab og allergisk reaktion (på lusemiddel)

Det er mit tynde tynde hår godt nok ikke glad for. At kun skylle det duer bare ikke. Det ser fedtet ud meget oftere end når jeg vasker hver 2. Dag. Men nu bruger jeg kun hvad der svarer til en tsk shampoo.

Jeg ved ikke om det med at håret fedter hurtigere til hænger sammen med hudtype, men det nævnte min frisør dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tørshampoo indeholder også kemikalier og det er helt sikkert min plan at trappe ud af den også :) Men såvidt jeg kan forstå (og fornemme på mit eget hår) så forstyrrer tørshampoo ikke fedtbalancen i hovedbunden nær så meget som alm shampoo. Så derfor bruger jeg det som en slags overgangshjælp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hår blev klasket og sad i kager. Det var kun pænt når det sad stramt i en hestehale. Og direkte pænt var det faktisk ikke, mere sådan tåleligt. Dog vil jeg sige at det nok er rigtigt at det var mere sådan voks-fedtet end oliefedtet... Men stadig var det altså IKKE som i en shampooreklame (hehe)

Mit hår er så også meget glat og tyndt. Jeg prøvede også med både bagepulver og æblecidereddike.

Egentlig kommer jeg i tanke om at der jeg var gravid blev mit hår meget mindre fedtet, der vaskede jeg det kun en gang ugentligt uden det blev grimt. Det må også være hormonelt betinget? Som sagt vasker vi ikke min 20 mdr gamle søns hår i sæbe og måske kunne hans har også undvære...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på vej i Fårup Sommerland, hvor jeg skal have lavet årskort = have taget billede.

Det er faktisk liiiiidt grænseoverskridende, når det er over tre dage siden jeg sidst fik vasket hår :D Men synes faktisk ikke at mit hår ser så tosset ud :) Det er kommet i en sidefletning, som jeg har rykket lidt i, så det har nærmest lidt boheme agtigt over sig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tørshampoo indeholder også kemikalier og det er helt sikkert min plan at trappe ud af den også :) Men såvidt jeg kan forstå (og fornemme på mit eget hår) så forstyrrer tørshampoo ikke fedtbalancen i hovedbunden nær så meget som alm shampoo. Så derfor bruger jeg det som en slags overgangshjælp :)

Jeg gjorde ligesom dig og brugte en del tørshampoo i starten, nu bruger jeg det sjældent! Jeg har dog ingen planer om at stoppe helt med shampoo, det er mit hår for ustyrligt til. Ka næsten ik børste det, hvis jeg kun skyller uden balsam...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på vej i Fårup Sommerland, hvor jeg skal have lavet årskort = have taget billede.

Det er faktisk liiiiidt grænseoverskridende, når det er over tre dage siden jeg sidst fik vasket hår :D Men synes faktisk ikke at mit hår ser så tosset ud :) Det er kommet i en sidefletning, som jeg har rykket lidt i, så det har nærmest lidt boheme agtigt over sig :P

Billede!:-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billede!:-D

På billede ligner det bare hår :P - man kan godt se, at det ligger lidt "fladt" øverst på hovedet, men jeg synes hverken det ser særlig fedtet eller særlig fint ud... Det ligner bare mit normale hår. Men I må da gerne se det. Det bliver godt nok et billede fra rafting bådene, for man kan nærmest ikke se håret på årskortbilledet (og det her billede er også meget dejligere :biglove)

jP3y2mU.jpg

Edit: Arh, når jeg kigger billedet igen, kan jeg faktisk godt se, at fletningen fylder mere, end jeg normalt kan få den til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu på 5. dag uden hårvask. Jeg tror, det er første gang, det er sket i mit voksne liv :D Men jeg kan mærke, at det er ved at "vende" og at mit hår faktisk føles helt ok :yay

Det føles ikke nyvasket! Lidt voks-agtigt. Og det er lidt tørt i spidserne (overvejer at give dem lidt kokosolie eller æblecidereddike?). Men det føles ikke olie-fedtet, jeg synes heller ikke at det klasker (ret meget), og jeg kunne sagtens forestille mig at tage ud uden at føle mig usoigneret. :)

Jeg skyllede det igår, men har ikke brugt tørshampoo siden i fredags. Tror faktisk sagtens, at jeg kan vente med at vaske det til onsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På billede ligner det bare hår :P - man kan godt se, at det ligger lidt "fladt" øverst på hovedet, men jeg synes hverken det ser særlig fedtet eller særlig fint ud... Det ligner bare mit normale hår. Men I må da gerne se det. Det bliver godt nok et billede fra rafting bådene, for man kan nærmest ikke se håret på årskortbilledet (og det her billede er også meget dejligere :biglove)jP3y2mU.jpg

Edit: Arh, når jeg kigger billedet igen, kan jeg faktisk godt se, at fletningen fylder mere, end jeg normalt kan få den til :)

Dejligt billede:-)))) og jeg synes, at du ser fin ud - intet sært ved håret:-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt billede:-)))) og jeg synes, at du ser fin ud - intet sært ved håret:-))

Tak :) Synes også at håret ser helt ok ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehehehe...

0vqiUYA.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende Barbamama :P

Jeg har selv overvejet at prøve dette af, men jeg har sådan et fint tyndt hår, der nemt kommer til at se fedtet ud. Så jeg har ikke turde endnu, mens jeg stadig går på arbejde :D Er lidt bange for at se usoigneret ud overfor mine elever osv.

Så planen er at prøve det om 2 uger, når jeg går på sommerferie :P så kan jeg gå og være grim derhjemme!

 

Men jeg vasker heller aldrig Lises hår med shampoo (kun hvis hun smører det ind i et eller andet ulækkert), og hendes hår er bare så fint og lækkert og ser aldrig fedtet ud! Så tænker det bare må være en tilvænningsperiode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede hår igår ;) Jeg overvejede ellers at lade være, for havde vænnet mig lidt til, hvordan håret var, men nu blev det så igår. Det var egentlig også meget rart. :)

Brian syntes ikke, at der var vildt stor forskel i udseendet på håret, men det er noget mere blødt, glat og "flyvsk" efter at være blevet vasket. Og det føles fuldstændig nyvasket idag, hvilket mit hår overhovedet ikke plejer, hvis det ikke er vasket fra morgenstunden af.

Har ikke lige besluttet, hvornår jeg vasker igen, men jeg tror ikke, at det bliver i den her uge. Omvendt tror jeg heller ikke, at jeg holder HELT op (endnu).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke vasket med shampoo siden i Mandags. Mit hår føles tykkere, men for pokker hvor jeg har svært ved det.

Det er fedtet og jeg føler mig bare slet ikke ren :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig også svært ved at give slip mens jeg er på arbejde. Jeg vaskede hår fredag morgen og så først igen mandag aften, det dr det længste jeg har strukket det. Vaskede så også onsdag aften, selvom det egentlig havde været smartere at vente til torsdag morgen, så natten fulgte med. Nu ved jeg ikke hvornår jeg skal vaske det igen... Jeg tænker at jeg skyller det lørdag morgen, og er det ikke ok, så bliver det vasket lørdag eftermiddag inden vi skal til fest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede hår igår ;) Jeg overvejede ellers at lade være, for havde vænnet mig lidt til, hvordan håret var, men nu blev det så igår. Det var egentlig også meget rart. :)

Brian syntes ikke, at der var vildt stor forskel i udseendet på håret, men det er noget mere blødt, glat og "flyvsk" efter at være blevet vasket. Og det føles fuldstændig nyvasket idag, hvilket mit hår overhovedet ikke plejer, hvis det ikke er vasket fra morgenstunden af.

Har ikke lige besluttet, hvornår jeg vasker igen, men jeg tror ikke, at det bliver i den her uge. Omvendt tror jeg heller ikke, at jeg holder HELT op (endnu).

Du er sej Mette! Jeg ville ønske vi ikke skulle så meget, så ville jeg have nemmere ved det, men vores weekender er proppede med aftaler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vaskede lørdag og har så skyllet et par gange efterfølgende og brugt tørshampoo.

I morges blev det vasket, da jeg skulle på arbejde. 5 dage uden hårvask, det er det længste jeg har prøvet! Og det så ikke sååå fedtet ud. Skal dog vænne mig til at hovedbunden føles anderledes...

Her til aften virker det slet ikke så fedtet som det normalt vil gøre om aftenen. Normalt vasker jeg det hver dag hvis jeg skal på job eller andet. Kan måske strække det til hver anden, men så kræver det en hestehale og jeg føler mig ikke godt tilpas alligevel...

Er spændt på hvordan det føles i morgen tidlig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej Mette! Jeg ville ønske vi ikke skulle så meget, så ville jeg have nemmere ved det, men vores weekender er proppede med aftaler.

Det er også nemt for mig, når jeg bare går hjemme og har læseferie :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj hvor jeg drømmer om af afvænne mit hår fra at blive vasket hele tiden. Lige nu bliver det total fedtet efter max 1 døgn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER