TiaK

Hårvask kun med vand

107 indlæg i dette emne

Jeg læste lige denne artikel, og jeg må indrømme jeg er fristet!

 

http://www.jyllands-posten.dk/premium/viva/ECE6767273/kvinderne-der-ikke-ville-vaske-deres-har/

 

Jeg kunne godt finde på at undersøge det nærmere - specielt under en graviditet synes jeg det lyder som en god ide.

 

Andre, der kender til det - eller måske allerede er stoppet med at bruge shampoo?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvet deri et par måneder og nej det er ikke noget for mig... Jeg har tyndt hår og det blev helt forfærdeligt af det: min søns tykke manke vasker vi dog efter no poo metoden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker hår hver 5. dag. Efter jeg er begyndt på det, er det ikke fedtet og nogle gange går der 6-7 dage før jeg vasker med shampoo, fordi jeg simpelthen glemmer det..

Oftest går jeg bare i bad med kroppen kun og gør kun håret vådt, når det er "shampoo dag" eller hvis jeg har trænet - så skyller jeg det bare uden shampoo :)

Har dog aldrig overvejet slet ik at gøre det faktisk.. Men interessant artikel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant! Hvis du prøver det, så meld lige tilbage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde har det smukkeste hår! Det vasker hun kun med shampoo en gang ugentligt.

Jeg vasker hår med shampoo hver 3.-4.dag ca, og jeg havde en periode med fedtet hår lige i starten, men nu er det super. (Ellers er tørshampoo et hit :) , altså hvis man ser bort fra at denne tråd er i øko-emnet :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke åbnet linket :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke åbnet linket :(

Jeg skulle vælge aktivt at åbne i en ny fane, så virkede det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget interessant artikel. Jeg vasker kun hår hver 2.-3. uge og har indimellem overvejet helt at lade være. Jeg har dog ikke så gode erfaringer med at skylle mit hår uden at vaske det. Men det kan da være man skal forsøge at give det lidt tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke åbnet linket :(

Jeg var også nødt til at kopiere linket over i browseren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nogen gange undladt hårvask 3-4 dage hvis jeg er syg eller bare går hjemme og holder ferie, og det bliver så fedtet at jeg faktisk ikke synes jeg kan tillade mig fx at gå på arbejde med det. Det ser meget usoigneret ud. jeg ka slet ikke forestille mig ikke at vaske hår hver 2-3 dag.

Jer der vasker en gang om ugen, bliver det seriøst ikke fedtet og usoigneret at se på?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende! Jeg har i lang tid følt at mit hår allerede var fedtet om aftenen selvom det blev vasket om morgen, men her i den sidste specialetid, hvor jeg bare sad foran computeren, vaskede jeg måske hår hver 3.-4. dag og det føles virkelig som om at håret har haft gavn af det! :yay Men jeg synes stadig at det så grimt og usoigneret ud på 3. dagen, medmindre jeg havde det i en meget stram hestehale, og det synes jeg ikke er så godt til mig :chin:

Jeg kunne godt overveje at eksperimentere med at undvære shampoo i en uge eller to, når jeg er færdiguddannet, hvis jeg ikke får job. Men hvis man ikke vasker håret med sæbe, så er tørshampoo og andre produkter vel også no go? Eller hvad? Og skyller man det på en bestemt måde for at vaske det, eller skyller man bare grundigt? Eller slet ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nogen gange undladt hårvask 3-4 dage hvis jeg er syg eller bare går hjemme og holder ferie, og det bliver så fedtet at jeg faktisk ikke synes jeg kan tillade mig fx at gå på arbejde med det. Det ser meget usoigneret ud. jeg ka slet ikke forestille mig ikke at vaske hår hver 2-3 dag.

Jer der vasker en gang om ugen, bliver det seriøst ikke fedtet og usoigneret at se på?? :)

Før jeg begyndte at vaske hver 5. dag var mit hår seriøst fedtet så snart det var tørt!

Jeg havde så nogle dage, hvor jeg ik som sådan skulle noget "vigtigt", så jeg begyndte at strække den med hårvasken og brugte i starten meget tørshampoo ;) Men det er sjældent nødvendigt mere.. Måske på 5. eller 6. dagen, hvis jeg først har tid til at vaske det om aftenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg begyndte at vaske hver 5. dag var mit hår seriøst fedtet så snart det var tørt!

Jeg havde så nogle dage, hvor jeg ik som sådan skulle noget "vigtigt", så jeg begyndte at strække den med hårvasken og brugte i starten meget tørshampoo ;) Men det er sjældent nødvendigt mere.. Måske på 5. eller 6. dagen, hvis jeg først har tid til at vaske det om aftenen...

Og du har fileme et lækkert hår, det kan jeg huske, at jeg tænkte, da jeg så dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nogen gange undladt hårvask 3-4 dage hvis jeg er syg eller bare går hjemme og holder ferie, og det bliver så fedtet at jeg faktisk ikke synes jeg kan tillade mig fx at gå på arbejde med det. Det ser meget usoigneret ud. jeg ka slet ikke forestille mig ikke at vaske hår hver 2-3 dag.

Jer der vasker en gang om ugen, bliver det seriøst ikke fedtet og usoigneret at se på?? :)

Men meningen er vel ikke at undlade at vaske håret i mange dage, men blot at undlade shampooen og kun bruge vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og du har fileme et lækkert hår, det kan jeg huske, at jeg tænkte, da jeg så dig :D

Hahaha, tak, hvor er du sød :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet deri et par måneder og nej det er ikke noget for mig... Jeg har tyndt hår og det blev helt forfærdeligt af det: min søns tykke manke vasker vi dog efter no poo metoden

 

Hvordan forfærdeligt? Fedtet? Eller mangel på fylde? Eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker hår hver 5. dag. Efter jeg er begyndt på det, er det ikke fedtet og nogle gange går der 6-7 dage før jeg vasker med shampoo, fordi jeg simpelthen glemmer det..

Oftest går jeg bare i bad med kroppen kun og gør kun håret vådt, når det er "shampoo dag" eller hvis jeg har trænet - så skyller jeg det bare uden shampoo :)

Har dog aldrig overvejet slet ik at gøre det faktisk.. Men interessant artikel :)

 

Det lyder til man godt kan lave en nedtrapning. Jeg vasker hår hver 2-3. dage, men det bliver også kun vådt de dage. Jeg har nemlig altid tænkt, at jeg ikke gad have mit lange tykke hår gjort vådt "for ingenting" (ingen sæbe).

Men jeg tror jeg vil prøve kun at skylle det hveranden gang som en start. Det lyder som om det virker for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget interessant artikel. Jeg vasker kun hår hver 2.-3. uge og har indimellem overvejet helt at lade være. Jeg har dog ikke så gode erfaringer med at skylle mit hår uden at vaske det. Men det kan da være man skal forsøge at give det lidt tid.

 

Hvorfor ikke gode erfaringer med kun at skylle det? Gør du så slet ingenting i de to-tre uger? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I når I har trænet? Skyller I så kun håret? Og hvad med svømmehallen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende! Jeg har i lang tid følt at mit hår allerede var fedtet om aftenen selvom det blev vasket om morgen, men her i den sidste specialetid, hvor jeg bare sad foran computeren, vaskede jeg måske hår hver 3.-4. dag og det føles virkelig som om at håret har haft gavn af det! :yay Men jeg synes stadig at det så grimt og usoigneret ud på 3. dagen, medmindre jeg havde det i en meget stram hestehale, og det synes jeg ikke er så godt til mig :chin:

Jeg kunne godt overveje at eksperimentere med at undvære shampoo i en uge eller to, når jeg er færdiguddannet, hvis jeg ikke får job. Men hvis man ikke vasker håret med sæbe, så er tørshampoo og andre produkter vel også no go? Eller hvad? Og skyller man det på en bestemt måde for at vaske det, eller skyller man bare grundigt? Eller slet ikke?

 

Jeg tænker det bare skal skylles grundigt, men jeg ved det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg begyndte at vaske hver 5. dag var mit hår seriøst fedtet så snart det var tørt!

Jeg havde så nogle dage, hvor jeg ik som sådan skulle noget "vigtigt", så jeg begyndte at strække den med hårvasken og brugte i starten meget tørshampoo ;) Men det er sjældent nødvendigt mere.. Måske på 5. eller 6. dagen, hvis jeg først har tid til at vaske det om aftenen...

 

Ja, jeg tænker også at jeg vil prøve at trappe ned så hovedbunden lige så stiller vænner sig til ikke at blive forstyrret at shampoo og dermed finder et naturligt leje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I når I har trænet? Skyller I så kun håret? Og hvad med svømmehallen?

Jeg skyller det kun efter træning, hvis det ik passer med en vaske dag :) Jeg svømmer yderst sjældent, men ville i så fald prøve enten at strække den med hårvasken eller vaske "for tidligt" ind imellem. Vil nok ik nøjes med at skylle efter klor vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til man godt kan lave en nedtrapning. Jeg vasker hår hver 2-3. dage, men det bliver også kun vådt de dage. Jeg har nemlig altid tænkt, at jeg ikke gad have mit lange tykke hår gjort vådt "for ingenting" (ingen sæbe).

Men jeg tror jeg vil prøve kun at skylle det hveranden gang som en start. Det lyder som om det virker for dig :)

Præcis det samme jeg tænker. Jeg har ret tykt og langt hår, så det er virkelig besværligt, når det er vådt sådan "uden grund" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo ret fornuftigt. Karla har det fineste lækre bløde hår, og vi bruger stort set aldrig shampoo til hende - kun når hun smører håret ind i et eller andet. Og selv om det er ret langt (nok længere end mit eget i virkeligheden) virker det aldrig beskidt eller fedtet. Så til en vis udstrækning må det vel også gælde voksne. 

 

Kan man egentlig lave en mellemvej, hvor man i starten trapper ned, og så vidt muligt kun vasker håret og ikke kommer ind til hovedbunden? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede lige at google det, og jeg synes det ser ud til at mange bruger bagepulver og æble cider eddike istedet/i starten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER