Myyynte

Middagslure som 6 mdr.

10 indlæg i dette emne

Hej piger

 

skal til at tilmelde min datter og jeg noget motorik/rytmik/sanse-hold og holdstart er når hun er 6 mdr.. der er tre holdstarttider:

kl. 9.30, 10.30 eller 11.30, hvilket en tror I er bedst i forhold til søvn.. eller er det total forskelligt hvornår/og hvor ofte de sover på det tidspunkt. lige nu har hun ofte en god lang lur om formiddagen og så igen om eftermiddagen eller kun små lure ( hun er to mdr. nu), men det ændrer sig jo.. så hvilket tidspunkt ville I vælge?

Hvis det var nu, ville jeg vælge det kl. 11.30, men det passer måske ikke bedst til den tid :chin:

 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, det med søvn er meget forskelligt. Da Vega var 5-8 mdr gik vi til tumlastik fra 11.10-12.40. Så havde hun taget en lur inden, fik grød i pausen til gymnastik (var en blanding mellem gymnastik for mødre og babyer) og så blev hun ammet til sidst og sov på den lange gåtur hjem :)

På det tidspunkt var hun vågen 1,5-2 timer af gangen (Vega sov 3 lure indtil hun blev 9 mdr :) )

Men igen, det er meget forskelligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os vil enten 10.30 eller 11.30 passe bedst (7 mdr. gammel) mht. sovetider.

Men tiden 11.30 vil på nuværende tidspunkt karambolere med frokosten, så mit endelige svar vil være 10.30:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge den tidlige tid, her sov O omkring kl. 10 og fik frokost kl. 11.30-12

Og jeg syntes det var bøvlet med mad ude, både fordi der skulle pakkes en del og fordi de mange steder ikke havde babystole, mikroovne mm. Men det kommer jo også meget an på hvordan hun spiser til den tid. For det er noget nemmere at tage en rugbrødsmad med end at skulle give grød som sviner overalt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde grød med, og synes det var super nemt. Jeg havde lavet det hjemme fra, og så pakket det godt ind, så det stadig var lunt. Vega har altid spist pænt, så der var ikke grød overalt. For os passede det fint med at hun sov på gåturen derop og gåturen hjem igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde grød med, og synes det var super nemt. Jeg havde lavet det hjemme fra, og så pakket det godt ind, så det stadig var lunt. Vega har altid spist pænt, så der var ikke grød overalt. For os passede det fint med at hun sov på gåturen derop og gåturen hjem igen :)

haha ja det gjorde O jo så ikke :D Det var overalt! Og så kunne hun slet ikke koncentrere sig om det når vi var ude.  Men det er jo netop bare så forskelligt hvad der passer en bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja det gjorde O jo så ikke :D Det var overalt! Og så kunne hun slet ikke koncentrere sig om det når vi var ude. Men det er jo netop bare så forskelligt hvad der passer en bedst :)

Hahaha :D ja, børn er forskellige, både med mad og søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar :kiss kan godt se det er super svært at vide hvilket tidpunkt vil være det bedste.. hmm... :blink for ja, jeg ved jo ikke, om hun allerede spiser mad på det tidspunkt, men ellers starter hun jo nok på der omkring.

Vi skal starte på et hold der går fra hun er 4-6 mdr. og der er det fra 12.40-13.25, så må jeg se hvordan det går.. :D forhåbentlig kan hun få en lille lur i barnevognen på vej derhen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja præcis.. Og det værste der kan ske, ef at hun sover fra det hele :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga sov formiddagslur og eftermiddagslur da hun var 6 mdr. Det skiftede lige der. Før sov hun 3, men så læste jeg i Helens bog at de fleste børn skiftede til kun 2 lure der og den var vigga med på :D dog var det ret kaotisk omkring spisetid lige da hun var de 6 mdr fordi det hele var så nyt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER