Susanne79

inspiration til drengeværelse

4 indlæg i dette emne

Min dejlige søn Asbjørn er nu blevet 14 måneder og vi vil igang med at få indrettet hans værelse - sådan rigtigt!!!!

 

Siden han lå i min mave og indtil nu, er hans værelse faktisk bare et opbevaringsrum for ham. 

Han sover der, pusleplads, reol med lidt legetøj og gulvplads.

Men nu synes jeg altså ikke, at det kan gå længere. Hans værelse skal altså indrettes så han også synes det er rart at være.

 

Mine planer er bl.a. et hygge hjørne med madras / puder o.l.

 

Har i nogen fif til hvad vi ellers kan gøre, for at gøre det hyggeligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes Sebras wallstickers med Skovens Dyr er rigtig fine. Det kræver dog glatte vægge før de sidder rigtig fast.

Kære Børn har også en fin lampekæde, hvor man selv kan sammensætte farverne. De ser også rigtig fine ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Carl Emil på et tidspunkt skal have sit værelse fint skal det være en kombi af nat og dag. Ved hans seng skal være måne og stjerner og i den anden ende sol og skyer. Der skal være flyvere, helikoptere og luftballoner i luften og forskellige køretøjer på "jorden" ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også du kommer langt hvis du beslutter dig for et tema :) om det er farve tema, dyr, brandmænd, bondegård, maskiner, biler eller what ever er sådan set underordnet, men det giver en retning at kigge i.

Jeg har købt en masse små kasser i søstrene grene til Mies legehjørne i stuen som jeg vil male "bagvæggen" i grøn (så det passer til stuen som har lidt grønne nuancer sammen med træ, sort og hvid), der kan hendes dyr stå så de ikke forsvinder ned i kassen med legetøj. Jeg ville ønske der var plads til en tallerken hylde til bøger, syntes det er funktionelt og smart på den praktiske måde hvis Mie kunne få et overblik over bøgerne.

Noget tumle venligt ville jeg også ønske at have plads til.

Mie har et lege køkken, som jeg tror de fleste børn elsker.

Mie har fået en mini udklædnings kasse med solbriller, masker, smykker m.m. Ting hun nu kan bruge. Hvis hun kunne bruge sit værelse til leg (værelset ligger på en helt anden etage) ville jeg lave et udklædnings hjørne med spejle m.m. Det kunne man jo godt til drenge også, måske bare med (superhelte) kapper, brandmands tøj, ridder kostumer, masker, sixpence, jakkesæt/slips m.m. Min erfaring fra børnehave er at drenge ynder udklædning lige så meget som piger hvis det rigtige udklædning er der.

Nå det var lige mine ideer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER