Mettepigen85

Mærker i liv?

12 indlæg i dette emne

Hej Piger, vil lige høre jer om i er begyndt at mærke noget derinde. For mig som ikke har prøvet det før er det lidt svært at vide hvad man skal "mærke efter". Har hørt noget om bobler og guldfisk osv, men det er nu lidt svært at vide hvordan det lige skal mærkes??

Jeg synes dog jeg har mærket lidt mumlen rundt derinde og lidt småplop som ikke var mine tarme.. Men er stadig i tvivl om det.

Hvad er jeres erfaringer?

Jeg er 15+4 idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er begyndt at mærke lidt. Men det er meget lidt.

Aller-allerførste gang jegmærkede liv (altså i første graviditet 18-19+) var det som om en nerve sad i klemme lige under navlen. Lidt mere romantisk er det, hvis man forestiller sig en sommerfugl, der sidder og blafrer lige under maveskindet. Men altså.. følelsen af en nerve der er i klemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, at jeg ikke har mærket noget endnu. Men det er da vist også helt normalt, at der kan gå helt indtil uge 22 før det sker, hvis man er 1. gangsfødende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke liv. Først var det små bobler og en kildende fornemmelse under huden. Nuher er det mere tydeligt men fortsat i det små. Det er som om en prikker blidt til en inde fra men en finger :) Dette er min første graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som du skriver Miss Nygaard, så føles det faktisk præcis som du beskriver! At der er en der tapper med en finger på indersiden af maven.. Sjovt, jeg havde heller ikke forventet at kunne mærke noget så tidligt, da der står mange steder at det først er fra uge 20. Men er nu rimeligt sikker på at det er den lille purk derinde der rumsterer, glæder mig meget til det bliver mere tydeligere og oftere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Allesammen:)

Jeg er også førstgangsfødende lige som EmeraldAnna så jeg kan heller ikke mærke noget endnu, men glæder mig til at jeg kan:)

Tillykke til dem af jer som kan mærke liv :balloon

Glade hilsener

Stine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker liv - men er jo også lidt længere end jer andre (19+5).

Er også 1. gangsgravid.. Men har mærket bobler et par uger, og fik så i fredags det første rigtige spark.. Og i går fik jeg spark, som jeg også kunne mærke uden på maven :loveshower .. Så nu skal jeg bare have manden til at mærke det også - han er meget spændt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker liv - men er jo også lidt længere end jer andre (19+5).

Er også 1. gangsgravid.. Men har mærket bobler et par uger, og fik så i fredags det første rigtige spark.. Og i går fik jeg spark, som jeg også kunne mærke uden på maven :loveshower .. Så nu skal jeg bare have manden til at mærke det også - han er meget spændt

Hold da op - jeg er 19 + 4, så der er ikke sååååå stor forskel på os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii nu er jeg også ret sikker på, at jeg har mærket det lille pus rumstere derinde :yay

Jeg har kunne mærke det de sidste 3-4 dage. Jeg er førstegangsgravid i uge 18, så det er lidt tidligere end forventet, men hvor er det altså fantastisk :glad

Jeg synes det kan mærkes på 2 forskellige måder, enten som om man har guldfisk i maven, der lige strejfer maveskindet ind imellem, eller som en finger der prikker indefra. Men der er helt klart noget der bevæger sig i maven - hurraaa.

Det er også ekstra rart fordi da jeg var til jordemoder første gang, ville hun ikke høre efter hjertelyd, det var først næste gang sagde hun, og det er altså først i maj måned! Og fordi vi skal på ferie skal jeg først til misdannelsesscanning d. 15. marts, og så ville der være gået 2 måneder, fra jeg så det lille pus bevæge sig lystigt rundt til nakkefoldsscanningen, og til den næste scanning - det er altså længe at gå, uden at vide om den lille bebs er i live og har det godt!

Så hurraa igen for de små bevægelser jeg kan mærke. Nu glæder jeg mig bare til de bliver kraftigere så min kæreste også kan mærke det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker hende efterhånden også dagligt. :loveshower

Hun møffer en del specielt ml. 18 og 22 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket liv i et par uger (er i 20. uge, 3. graviditet). Endnu ikke så kraftigt, at det kan mærkes udenpå maven, men min mand venter spændt og sidder ofte længe og meget tålmodigt med hånden på min mave:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er efterhånden også ret sikker på, at jeg mærker noget, men jeg synes bare, det er MEGET langt nede på maven - nærmere ud for skambenet.

Og så har jeg fået nogle ORDENTLIGE los i blæren. Det er sgisme ikke ret behageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER