Barbamama

At starte pb som nyuddannet?

52 indlæg i dette emne

Nå, jeg har gået og tænkt lidt. Og som Pada så klogt sagde til mig en dag, så er det vel tid til pb-start, når lysten til pb trumfer følelsen af, at det er vigtigt at få job først/frygten for ikke at få job. Og der er jeg faktisk ikke endnu.

Så vi venter indtil videre med pb, også selvom det betyder, at hvis vi pludselig ikke kan vente længere, så bliver jobbet udsat endnu længere tid. Den risiko tager jeg så. Og så er der dømt hardcore jobsøgning nu :box

 

:super :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er bioanalytiker og startede direkte efter uddannelsen med at tage ud og rejse et halvt år og så direkte hjem på barsel ;)

Jeg fik selvfølgelig dagpenge under barslen :)

Synes det er rarere at søge job mens man er på barsel... Så man ikke bliver pisket sådan igang af jobcentre ;) og som en anden nævner ser barsel bare pænere ud end ledighed ;)

Her søgte vi dagpleje til min datter fra hun var 8 måneder, og da havde jeg et job, så far overtog det sidste barsel og sørgede for indkøring :) det har givet dem rigtig meget at have den tid :)

Hvis du springer ud i det (og jeg siger gogogo ;) ) så sæt dig en grænse for hvornår du vil begynde at søge jobs.. Evt de sidste 2-3 måneder af barslen... Vent ikke til du ryger ud i ægte arbejdsløshed igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER