AgnetheV

Dagplejetilbud længe efter behovsdato

8 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen i vildrede med det her dagplejehalløj til Theresa. Vi havde sat vores behovsdato til i dag, men i stedet har vi fået tilbudt en plads pr. 1/4 og en pr. 1/5 og så ellers ikke hørt noget fra pladsanvisningen før i sidste uge, hvor der kommer et brev ind i postkassen, at Theresa har fået tilbudt en plads pr. 1/8!!! Vi skal over og besøge mulig dp i morgen og vi er da spændte, men der er et stort problem ved dette.

 

Min barsel slutter d. 7/7 og derefter skal jeg meldes ledig igen. Men jeg er jo forpligtet til at have fundet pasning til mit barn, når jeg melder mig ledig og det har jeg jo ikke før d. 1/8, så hvordan pokker kringler jeg lige den??? Det skal lige siges, at min mand under ingen omstændigheder kan tage fri, da det er højsæson på hans arbejde, så den mulighed har vi ikke og pengene kan vi slet ikke undvære...

 

Jeg ville være super ked af at skulle bruge mine 3 ugers ferie allerede efter endt barsel, hvor jeg jo gerne vil have et arbejde plus jeg har ikke mere end små 2 måneder tilbage af min dagpengeperiode, så jeg har brug for tiden til at søge alt det arbejde, jeg kan komme i nærheden af.

 

Det irritere mig grænseløst, at dagplejerne ikke tager nye børn ind i juli måned, men det hænger jo sammen med, at der skal afholdes sommerferie og jeg kan virkelig godt se dilemmaet, men Theresa har været skrevet op siden hun var 3 måneder gammel, så mon ikke det havde været muligt at se, om der ville komme en plads til hende noget før... 

 

Er der andre, som står med håret i postkassen lige som mig og hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en møgsituation :kram Jeg tror, jeg ville besøge august dp som planlagt, og hvis I så kunne lide hende, så ville jeg ringe ind til kontoret og tale alt hvad jeg kunne for at at skulle starte allerede i juni. Såvidt jeg ved, er offentlige dp'er normalt normeret til at kunne have en ekstra (altså gæstedagpleje), så strengt taget burde hun vel kunne have T og så være "fredet" i forhold til at få gæstebarn. Der er måske også nogle af de andre børn, der holder ferie udenfor dps ferie, og så burde der vel være fint plads der. Og såvidt jeg ved, indebærer pasningsgarantien da, at man kan få en plads fra sin behovsdato :unsure

Alternativt kunne du høre, om T må komme i gæstehus indtil starten. Det vil jo så give to indkøringer, men jeg tænker at det må være muligt. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en møgsituation :kram Jeg tror, jeg ville besøge august dp som planlagt, og hvis I så kunne lide hende, så ville jeg ringe ind til kontoret og tale alt hvad jeg kunne for at at skulle starte allerede i juni. Såvidt jeg ved, er offentlige dp'er normalt normeret til at kunne have en ekstra (altså gæstedagpleje), så strengt taget burde hun vel kunne have T og så være "fredet" i forhold til at få gæstebarn. Der er måske også nogle af de andre børn, der holder ferie udenfor dps ferie, og så burde der vel være fint plads der. Og såvidt jeg ved, indebærer pasningsgarantien da, at man kan få en plads fra sin behovsdato :unsure

Alternativt kunne du høre, om T må komme i gæstehus indtil starten. Det vil jo så give to indkøringer, men jeg tænker at det må være muligt. :goodluck

 

Det er sjovt du siger det der med om hun kan starte tidligere, for det nævnte dp også og hun holder først ferie i uge 30-31, så det ville være perfekt hvis hun allerede var indkørt og vi så kunne have hende hjemme de 14 dage og så få evt. bedster til at tage over... Hmm det må jeg lige høre ad :)

Det var forresten et super godt besøg og jeg har en meget bedre fornemmelse af denne dagplejemor end jeg havde af Elias' første, så vi takker ja til pladsen og høre ad om hun ikke kan starte nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da rigtig godt :) Håber hun får lov at starte før :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Succes! Tusind tak Babamama  :loveshower

Man skal bare græde lidt for sin syge moster og så er de så søde på dagplejekontoret at ringe ud til kommede dagplejemor og høre om hun godt kan overkomme 5 børn frem til 1/8... Det kan hun godt og Theresa starter op på ONSDAG!!! :D

Jeg er SÅ glad! Det bliver dog ikke en fuldtidsplads, for som hun sagde inde på dagplejekontoret, så er det jo hårdt at have 5 børn ;) Men det passer fantastisk med at T kan aflevere efter han har droppet Elias af i børnehaven og så kan jeg hente hende inden vi så går op og henter ham - det er da win win :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt! :loveshower :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Succes! Tusind tak Babamama  :loveshower

Man skal bare græde lidt for sin syge moster og så er de så søde på dagplejekontoret at ringe ud til kommede dagplejemor og høre om hun godt kan overkomme 5 børn frem til 1/8... Det kan hun godt og Theresa starter op på ONSDAG!!! :D

Jeg er SÅ glad! Det bliver dog ikke en fuldtidsplads, for som hun sagde inde på dagplejekontoret, så er det jo hårdt at have 5 børn ;) Men det passer fantastisk med at T kan aflevere efter han har droppet Elias af i børnehaven og så kan jeg hente hende inden vi så går op og henter ham - det er da win win :D

 

Hvor dejligt! :yay :loveshower 

 

Og hvor er det altså vildt at T allerede skal starte i dp.. Hvor bliver tiden af?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt! :loveshower :yay :glad

 

Det er bare super dejligt! Vi får så en lidt ujævn start, pga lidt feriedage og kursus ugen efter og så skal vi på ferie den efterfølgende uge, men det er okay med sådan en lang indkøring, for så får vi gjort det ordentligt og skal ikke jage af sted med det, hvis hun ikke føler sig tryg... Ihh det bliver underligt!

 

Hvor dejligt! :yay :loveshower

 

Og hvor er det altså vildt at T allerede skal starte i dp.. Hvor bliver tiden af?!

 

Ja det må du nok sige... forstår det heller ikke selv men glæder mig alligevel lidt også på hendes vegne, for vi er ikke rigtig gode til at mødes i min mødregruppe, så hun får ikke rigtig anden babystimulering og det tror jeg snart hun har brug for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER