MBillen

Til jer i uge 28 og deromkring. Vægt!

13 indlæg i dette emne

Ladies!

Jeg er nu i uge 28 og har stadig ikke taget noget på, tværtimod bare tabt mig!

Hvor meget har/havde i taget på omkring denne uge?

Jeg skal til kikkertundersøgelse i tarmen fordi jeg i længere tid har haft kraftig blødning fra tarmen, og tænker om det måske er derfor jeg ikke tager på?

Lillepigen i maven har det jo godt og vejer og vokser det hun skal, og pga. Min bekymring går jeg til ekstra scanninger privat.

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer?

Sommermøs herfra! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er i uge 29+1 og har taget 3 kg på jeg er så også en del overvægtigt så jeg må gerne tabe mig men alt er fint og godt her hos mig hun vokser som hun skal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i 33+1 og har taget 6 kilo på.

Håber alt er som det skal være, det lyder ikke super rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er snart uge 30 og har pt. taget ca 6kg på, det sidder dog kun på maven. Startede ud med at tabe mig også, men de 6kg er udover min normalvægt.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i uge 28 havde jeg taget 12,5 kilo på :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal lige siges at jeg ikke er overvægtig, startede på 65 kg. Og vejer nu 72..? Jeg er 170 høj..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 31 og har taget 8,5kg på. Hvad siger din egen læge/jordemoder til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Hvad siger din egen læge/jordemoder til det?

 

Det var også min tanke. :kram det må ikke være sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, lyder ikke rart med blødning fra tarmen. Håber at kikkertundersøgelsen viser, at det er harmløst :-*

Jeg er 28+6 og har taget 8,4 kg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jordemoder og læge siger at jeg bør øge vægten i takt med graviditeten men at hvis der er noget galt med tarmen kan den måske ikke optage næring fra maden - men så tænker jeg at det burde vel også gå ud over lillepigen så?? :| jeg syns bare det svenske lægesysystem er så forvirrende og slet ikke så informerende som jeg godt kunne tænke mig! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jordemoder og læge siger at jeg bør øge vægten i takt med graviditeten men at hvis der er noget galt med tarmen kan den måske ikke optage næring fra maden - men så tænker jeg at det burde vel også gå ud over lillepigen så?? :| jeg syns bare det svenske lægesysystem er så forvirrende og slet ikke så informerende som jeg godt kunne tænke mig! :(

Hvis du mærker lillepigen med fin aktivitet og du ellers har det godt, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om hende..

Baby tager først - og selvom du muligvis ikke optager den rette mængde næring, så stjæler hun bare fra dine depoter.

Det er dig det går ud over, hun skal nok ta hvad hun skal bruge..

Men hvis du startede på 65 og nu er på 72 så øger du jo også din vægt fint???

Sørg for at spise sundt og næringsrigt og ta de anbefaldede vitaminer..

- er det noget med at i skulle flytte, eller var det en anden ?

Sørg for at fortælle at du føler dig dårligt informeret, og hvis du har brug for det, ville jeg nok prøve at kontakte en jordmoder i DK og høre om holdningen er den samme.. (Hvis i skal flytte til DK, så kontakt den fødeafdeling, hvor det er meningen du skal føde)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jordemoder og læge siger at jeg bør øge vægten i takt med graviditeten men at hvis der er noget galt med tarmen kan den måske ikke optage næring fra maden - men så tænker jeg at det burde vel også gå ud over lillepigen så?? :| jeg syns bare det svenske lægesysystem er så forvirrende og slet ikke så informerende som jeg godt kunne tænke mig! :(

Jeg kan godt forstå din bekymring. De sidste par uger har jeg nærmest intet kunne spise pga sygdom og opkast, og det er bare super hårdt for jeg har intet energi. Så jeg ringede til min JM igår, som sagde det intet problem var for baby, så længe jeg mærker fint liv.

Meget 'opmuntrende' fortalte JM at kvinder i fangelejre med minimalt mad indtag føder børn i almindelig størrelse, da baby altid vil få først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i uge 28 havde jeg taget 12,5 kilo på :-/

 

Jeg havde i uge 25 taget 15 kg på. Til gengæld har jeg så fra uge 32 til nu her uge 36 taget 500 gram på. Det er meget genetisk betinget, hvordan man vokser. Men jeg havde det virkelig skidt med selvværdet i uge 25, frygtede jeg ville ende med en vægtforøgelse på 45 kg, hvilket jeg slet ikke kunne forstå, for har så absolut hverken spist i voldsomt større mængder eller mere fedtholdigt/sukkerholdigt i min graviditet. 

Men det ser ud til min krop har skabt det lager den synes den skulle, selvom den godt kunne have gjort det i et roligere tempo så min hjerne kunne følge med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER