123baby

Lavt blodsukker?

5 indlæg i dette emne

Jeg tror, at mine symptomer skyldes lavt blodsukker, og vil meget gerne høre erfaringer hermed.

Når jeg vågner om morgenen, skal der helst ikke gå for lang tid, før jeg skal have mad, da jeg ellers bliver rigtig dårlig: utilpashed, svimmel, prikker for øjnene og i et tilfælde besvimelse. Det samme kan ske i løbet af dagen, uden at jeg dog synes, at jeg har behov for mad. Det kan fx være hvis jeg er ude og handle og står lige lidt for længe i kø, så kommer symptomerne snigende og jeg kan mærke, at nu skal jeg bare ud og have noget luft og mad.

Hvad kan jeg gøre udover de ting, jeg allerede gør nu med fx spise druesukker, have mellemmåltider i tasken, mv.

Det er virkelig ubehageligt og jeg begynder at blive angst for at få det dårligt i situationer, hvor det ikke er så passende. Det er næsten en ond cirkel, hvor angsten overtager på en måde. Giver det mening for bare en enkelt af jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, at mine symptomer skyldes lavt blodsukker, og vil meget gerne høre erfaringer hermed.

Når jeg vågner om morgenen, skal der helst ikke gå for lang tid, før jeg skal have mad, da jeg ellers bliver rigtig dårlig: utilpashed, svimmel, prikker for øjnene og i et tilfælde besvimelse. Det samme kan ske i løbet af dagen, uden at jeg dog synes, at jeg har behov for mad. Det kan fx være hvis jeg er ude og handle og står lige lidt for længe i kø, så kommer symptomerne snigende og jeg kan mærke, at nu skal jeg bare ud og have noget luft og mad.

Hvad kan jeg gøre udover de ting, jeg allerede gør nu med fx spise druesukker, have mellemmåltider i tasken, mv.

Det er virkelig ubehageligt og jeg begynder at blive angst for at få det dårligt i situationer, hvor det ikke er så passende. Det er næsten en ond cirkel, hvor angsten overtager på en måde. Giver det mening for bare en enkelt af jer?

Jeg kan sagtens genkende det du skriver. - oplever det også en del pga varmen. Hvis jeg sidder ude og bliver "for varm"

Jeg har altid vand og frugt i tasken, så jeg kan få noget at spise/frugtsukker uanset hvor jeg er.

Jeg bliver typisk skidt tilpas af at stå stille for længe, fx i kø..

Jeg havde i slutningen af min sidste graviditet også chokolade i tasken, fordi det virkede hurtigt.

De dage hvor jeg husker at få masser vand, og får gode måltider ofte, mærker jeg somregel ikke noget til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville synes du bør snakke med din læge om det. Det er muligt det skyldes lavt blodsukker, men måske der er andre årsager, som du ville kunne behandles for, og derved undgå at gennemgå en hel graviditet med angst. Det giver fuldt ud mening med den selvforstærkende effekt af angsten.

Måske alene det, at få bekræftet/afkræftet ved din læge at det skyldes lavt blodsukker, kan give en ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager du gra vitamin og jern piller?

Ja:-)

Tak for svar. Jeg vil sørge for hele tiden at have bananer og chokolade i tasken, så jeg ikke går kold. Jeg har fået tjekket urinen idag, der blev sendt videre til dyrkning.

Nu må vi se:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER