Bolsin

Leje af designting

8 indlæg i dette emne

Vi skal sætte vores lejlighed til salg i juli (når vi er kommet hjem fra ferie), og i den anledning har vi besluttet at give den en make-over, så den tager sig bedst muligt ud :)

For at give et ekstra touch af lækkerhed, kunne jeg godt tænke mig at fylde nogle designting ind, men har ikke lige råd til at kaste 10-20.000 efter alverdens ting. Jeg syntes engang jeg hørte om et sted hvor man kunne leje, både møbler og brugskunst, netop til det formål, men har ikke været i stand til at finde det.

Er der nogle af jer, der kender et sted/har bedre google-evner end mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://www.in-boligstyling.dk ligefrem billigt er det nu ikke...

Det er nogen gennemgangshalløj, men der står, at de også udlejer grej til at få det til at bedre ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror i øvrigt, man kommer langt med en god sortering - rene linjer betyder meget - enkelte pæne ting istedet for en masse nips, der må ikke være overfaldt med møbler osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der bliver ryddet rigtig meget ud! Vi køber en ny sofa, fjerner store dele af vores tv-møbel samt et skab, maler hele lejligheden, sliber gulve og ellers laver det hyggeligt, men ikke alt for personligt.

Det meste af vores nips bliver fjernet. Men min tanke var lidt at leje nogle lækre vaser, og lysestager + evt. nogle figurer eller andet, som kunne sætte prikken over i'et. Vi regner med at bruge 10.-20.000 kr på at gøre den klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set de der "I hus til halsen", ellers ligger de sikkert på DRs hjemmeside. Deri mener jeg at kunne huske, at ham designeren nævner, hvor han lejer møbler mv. fra. Han giver i hvert fald masser af gode tips.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set de der "I hus til halsen", ellers ligger de sikkert på DRs hjemmeside. Deri mener jeg at kunne huske, at ham designeren nævner, hvor han lejer møbler mv. fra. Han giver i hvert fald masser af gode tips.

Ah... det kunne være jeg skulle prøve dem. Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kunne man overveje om der er en håndfuld mennesker man kender som kunne have lyst til at tage ud på en 'fremvisning' i lejligheden og helt ærligt fortælle hvad som virker, og hvad de kunne tænke ville gøre et salg lettere :-) man kan jo blive blind overfor fx et rodet rum eller stilforvirring osv

Personligt forstår jeg ikke at det betyder så meget som køber - det gjorde det slet ikke for os, udover at ting skal virke velholdte. Så jeg ville nok fokusere på ting som virker slidte / gamle :-)

Jeg har bla. snakket med min søster, som er ejendomsmægler, og dermed vant til at høre hvad folk ikke kan li' når de er ude og se bolig ;) Hun har givet sin (meget) ærlige mening om, hvad der vil være godt at gøre, såfremt vi er villige til at gå langt - og det er vi :)

 

Derudover er vores møbler fra før vi fik altan, og derfor blokerer sofaen næsten for altandøren, så det giver fuldstændigt sig selv at det ikke gør noget godt for salg.

 

Jeg har set en hel del boligprogrammer på det seneste, for at få en idé om hvad der generelt virker og ikke virker, så jeg tænker at bruge det. Men som Lise1979 siger, så er rene linjer og få pæne ting en god vej at gå. Og desuden sørge for at der ikke er for meget fylde.

 

Det handler vel i bund og grund, om at give køber en oplevelse af, at det er et sted de selv har lyst til at bo. Hvis det er rodet, overfyldt og beskidt er chancen for at de har lyst til at bo der, mindre end ved lækkert, lyst og rent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I til hus i halsen var det vist nok "klassisk moderne møbelkunst" de brugte. De ligger inde ved Nyhavn, men jeg ved ikke om de lejer ud til private.

Har du kigget på boligdesigneren.dk? Kender dem ikke, men det gør Google ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER