Tessa

Tidlig scanning, indvendig eller udvendig?

20 indlæg i dette emne

Skal til scanning i morgen og vil høre om i ved det....

 

Er 7+6 uger i morgen og er en klinik og ikke det offentlige....

 

??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er højst sandsynligt indvendigt. Tror først man begynder udvendig scanning når man er et godt stykke over uge 10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forvent en indvendig. Nogle klinikker scanner dog udvendig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ret sikkert indvendigt. Tror ikke de kan se noget udefra så tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indvendig højst sandsynligt :)

Jeg fik foretaget både da jeg var 5+3 og igen da jeg var 6+3, det var ved gynækolog og indvendigt begge gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en scanning, du selv betaler for ? :) For så vil jeg sige, at det er udvendig scanning ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en tidlig scanning i første graviditet. Der blev jeg scannet udvendigt og fik at vide graviditeten formentligt var gået til da de intet foster kunne se kun blommesæk.

Jeg følte mig ikke overbevist da jeg kom hjem og fik læst om det. Jeg kom til en scanning et andet sted. Jeg fik en indvendig scanning som viste et fint foster.

Jeg endte med at klage og fik en gratis 3D scanning da de erkendte at havde fejlet og burde have givet en indvendig scanning.

Så med min lange historie vil jeg egentligt bare sige at jeg vil anbefale en indvendig scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en udvendig scanning i uge 5-6 stykker, hvor lægen var i tvivl om der var noget foster.. En uges tid senere scannede han mig indvendigt, og der kunne han sagtens se noget. I 7+? blev jeg scannet indvendigt på privat klinik. 

Fordi jeg er overvægtig scannede de faktisk også indvendigt noget af tiden til NF-scanning, da hun ikke kunne se alt helt tydeligt. Så jeg tror du skal forvente en indvendig scanning. De har svært ved at se noget ved en udvendig scanning når det er så tidligt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet udvendigt begge i graviditer i uge 6/7/8, men det har været på privat klinik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Det er noget vi selv betaler os fra , på en scanningsklinik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en scanning, du selv betaler for ? :) For så vil jeg sige, at det er udvendig scanning ...

Det er ikke rigtigt. Jeg blev scannet privat i 8. uge og det var indvendig. Tror størstedelen af klinikker scanner indvendigt til 10. uge. Men det er ikke slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik at vide til tryghedsscanning da jeg var 9+2 at det afhænger af hvor dyrt og godt udstyr de har til at scanne med...troede de ville scanne indvendig ligesom gyn. havde gjort tidligere men de scannede så udvendig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet på sygehuset da jeg var 8+0 og der var det udvendigt men jeg har også prøver at bliver scannet indvendigt da jeg var 11+3 - tror det kommer helt an på hvad og hvor meget de vil se efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet 6+0 på en privat scanningsklinik, og det foregik udvendigt. Så mit bud er, at de kan se det ved en udvendig scanning, og hvis ikke det kan lykkes, scanner de dig indvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja må se hvad de gør, er i hvert fald spændt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg scannet og var en udvending. istedet for de 7+6 udregnet fra sidate mens. er det 6+4 uger. Fin hjerteblink og ligger godt:o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, hvor skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet på klinik både 5+2 og 6+4 de var begge udvendige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg scannet og var en udvending. istedet for de 7+6 udregnet fra sidate mens. er det 6+4 uger. Fin hjerteblink og ligger godt:o)

Tillykke :)

Må jeg spørge til pris og hvorfor du ville scannes så tidligt i forløbet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Vi har prøvet i CA 4 år, så vi begge havde brug for at se er den der virkelig plus jeg har meget svingende cyklus, så ville gerne vide hvor langt jeg var i forhold til blodprøven, til nk scanningen. Det koster 400 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER