Frk.Lind

Navne snak :)

26 indlæg i dette emne

Er der nogle der har besluttet navn eller hvad er jeres tanker med navn?

Jeg havde selv en lang liste med pigenavne, men den ka jeg ik bruge til så meget, da vi venter en dreng :) og synes drengenavne er sværere at komme på.

Lige nu har vi lidt snakket om Anton eller Victor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et pigenavn og et drengenavn, så det er jo perfekt :)

Det er da også nogle søde navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogle favoritter men der jo slet ikke sikkert at baby ligner en lille Silje eller en lille Xander..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores navne har faktisk været "bestemt" i lang tid, vi ønskede navne der kom fra nogle bedsteforældre som betød noget for os, da de ikke længere er her.

Nu venter vi jo en pige, og hun skal hedde Sigrid, efter min farmor.

Havde det været en dreng, skulle han have heddet Laurits, efter min mands farfar.

 

Men der findes jo så ufattelig mange flotte navne, så det kan være svært at vælge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pige er vi ikke i tvivl, der bliver det Lisa efter min farmor og mandens mormor. Drengenavnet er indtil videre Emil, da vi begge godt kan lide det navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke fine navne i andre også har :) også en sød tanke at opkalde efter forfædre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om et pigenavn fra nordisk mytologi, så hvis det bliver en pige, så bliver det forhåbentligt ikke noget problem, men drengenavne har vi svært ved at blive enige om. Min farfar hed Sofus (men brugte kun sit mellemnavn, Viggo, som min nevø har fået), og det kan jeg rigtigt godt lidt, så jeg kunne godt tænke mig, at det blev navnet, hvis vi fik en dreng, men min mand bliver ved med at sige, at det er et hundenavn, og det vil han ikke være med til :( De fleste af de alternativer, han har foreslået, har jeg ikke brudt mig om. Et jeg dog ikke har afvist helt er Magnus, så det er nok den mest sandsynlige kandidat til et drengenavn, hvis vi skulle få en dreng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om et pigenavn fra nordisk mytologi, så hvis det bliver en pige, så bliver det forhåbentligt ikke noget problem, men drengenavne har vi svært ved at blive enige om. Min farfar hed Sofus (men brugte kun sit mellemnavn, Viggo, som min nevø har fået), og det kan jeg rigtigt godt lidt, så jeg kunne godt tænke mig, at det blev navnet, hvis vi fik en dreng, men min mand bliver ved med at sige, at det er et hundenavn, og det vil han ikke være med til :( De fleste af de alternativer, han har foreslået, har jeg ikke brudt mig om. Et jeg dog ikke har afvist helt er Magnus, så det er nok den mest sandsynlige kandidat til et drengenavn, hvis vi skulle få en dreng...

Altså jeg arbejder sammen med en der hedder Sophus, så det kan man godt ;)

Nogen gange skal man nok bare vænne sig til det. Da vi fortalte min svoger at hun skal hedde Sigrid, sagde han; der kan man jo nå at lave om. Min svigerfar efter en lille pause, det er et familienavn? Og min anden svoger, det skal man nok lige vænne sig til.

Så måske han bare skal tygge lidt på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg arbejder sammen med en der hedder Sophus, så det kan man godt ;)

Nogen gange skal man nok bare vænne sig til det. Da vi fortalte min svoger at hun skal hedde Sigrid, sagde han; der kan man jo nå at lave om. Min svigerfar efter en lille pause, det er et familienavn? Og min anden svoger, det skal man nok lige vænne sig til.

Så måske han bare skal tygge lidt på det...

 

Jeg har med jævne mellemrum bragt det på banen de sidste 3 år, så jeg tror desværre, det er no go ;) Men jeg har efterhånden forliget mig med den tanke, og så må vi se, hvor det lander, hvis vi skal finde et drengenavn :) Jeg synes i øvrigt at Sigrid er pænt. Har haft en dygtig, sød elev, der hed det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi leger også lidt med tanken om nogle navne der er meget nordiske, evt fra nordisk mytologi :) 

Det er bare lidt svært, da jeg tænker at det kunne være fedt med et navn der også kan udtales på engelsk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det bliver en pige skal hun hedde amilia og hvis det bliver en dreng bliver det nok maximilian :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi leger også lidt med tanken om nogle navne der er meget nordiske, evt fra nordisk mytologi :)

Det er bare lidt svært, da jeg tænker at det kunne være fedt med et navn der også kan udtales på engelsk.

 

Ja, det har jeg også selv tænkt en del på. Det pigenavn vi hælder mest til er dog ikke helt umuligt at udtale nogenlunde for udlændinge men mit eget navn er UMULIGT for udlændinge, så der er jeg glad for mit mellemnavn, Emilie ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det har jeg også selv tænkt en del på. Det pigenavn vi hælder mest til er dog ikke helt umuligt at udtale nogenlunde for udlændinge men mit eget navn er UMULIGT for udlændinge, så der er jeg glad for mit mellemnavn, Emilie ;)

Gud ja - mellemnavne. Den idé havde slet ikke strejfet mig  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter os en lille pige og er ret sikre på, at hun skal hedde Karla. Farmands oldemor hed Karla. Synes også at det passer fint med storesøsters navn, Hannah og ja, så synes vi jo bare det er et dejligt navn..❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, her har vi så allerede droppet Emil igen, så godt der er lang tid til november

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket Anna, Emilie, Annemai, Sofia, Erika og Astrid :)

Anna er topfavorit lige nu. Mellemnavne har vi ikke snakket så meget om :)

Vi kommer til at have mit mellemnavn som efternavn når vi skal giftes til sommer, og det er et enstavelsesord, så babys navne skal helst være på to stavelser eller mere, det synes jeg lyder bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi skulle vælge navn til vores dreng. Snakkede vi om at han ikke skulle hedde et af de navne, som er på top 10 listen.

Men vi ville også gerne vente til han var kommet til verden. For sæt nu han ikke lignede en fx Viktor????

 

Da han så var kommet til verden, så faldt valget på ASBJØRN. Vi synes selv at han ikke kan hedde andet  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige skal hedde amilia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har overvejet Tilde, Liva, Vigga eller Asta som pigenavne.

Drengenavne er nok Herman eller Carl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  :gravid    

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu står vi en situation hvor vi ikke kender kønnet, så vi har fundet et pige navn og faktisk 3 drenge navne..

Navnene skal passe med Benjamin da det hedder vores søn..

Pigenavn: Silje

Drengenavne: Jonathan, Alexander, Victor

Nu er jeg kommer i tvivl om hvilket drenge navn som passer bedst til Benjamin, kan i hjælpe os??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu står vi en situation hvor vi ikke kender kønnet, så vi har fundet et pige navn og faktisk 3 drenge navne..

Navnene skal passe med Benjamin da det hedder vores søn..

Pigenavn: Silje

Drengenavne: Jonathan, Alexander, Victor

Nu er jeg kommer i tvivl om hvilket drenge navn som passer bedst til Benjamin, kan i hjælpe os??

Benjamin og Alexander lyder rigtig godt i mine øjne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin og Alexander lyder rigtig godt i mine øjne :)

  

Helt enig, de to navne er rigtig fine sammen.

Nu står vi en situation hvor vi ikke kender kønnet, så vi har fundet et pige navn og faktisk 3 drenge navne..

Navnene skal passe med Benjamin da det hedder vores søn..

Pigenavn: Silje

Drengenavne: Jonathan, Alexander, Victor

Nu er jeg kommer i tvivl om hvilket drenge navn som passer bedst til Benjamin, kan i hjælpe os??

Hvor er det bare fine navne. Vi ved at vores bliver en lille dreng, og lige nu er vi på Sylvester eller Valdemar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig, de to navne er rigtig fine sammen.

Hvor er det bare fine navne. Vi ved at vores bliver en lille dreng, og lige nu er vi på Sylvester eller Valdemar

Virkelig også nogle flotte navne.. Syntes det er svært her anden gang.. Tankerne flyver rundt om det nu også passer til Benjamin og om den lille også skal hedde noget langt, tænke, tænke, tænke.. Tror vi beslutter det når den lille kommer ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi i to uger passet nabokatten, Silke, og manden er flere gange kommet til at omtale vores baby som "Silke" i stedet for "Sif" ;) Han foreslog sågar, at vi skiftede hendes navn til Silke, meeeeen jeg tror nu nok, at vi holder fast i Sif :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER