Hvorforikke

Børn og tandlægeskræk

7 indlæg i dette emne

Hejsa...

Har virkelig brug for hjælp her..

Har en pige på 6 år, sød, fornuftig og til at tale med. Med alle disse evner stopper når vi åbner døren til tandlægen. Hun har en tand der skal hives ud og en fortand der skal laves. Men det er næsten håbløst.. Hendes far har været afsted med hende 2 gange og idag skulle jeg...

Hun fik boret tanden og bedøvet den anden så det værste var overstået men hun blev bange da hun så endnu en nål ( som ikke skulle bruges til at stikke) og så kortsluttede hun.

Endte i hjørnet med tåre piskede ud af øjnene og efter 15 min på den måde sagde jeg stop :-(

Jeg ved ik hvad jeg skal stille op mere

Laves det BØR ( skal) de men hvordan ?

Har i alle børn der bare tager det i stiv arm ?

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv oplevet det med Ida. Men jeg havde selv tandlægeskræk som barn, jeg fik lattergas for at de kunne få lov til af lave noget i min mund.

Den eneste grund til at det ikke er sådan mere skyldes nok at min voksen tandlæge er en ung fyr, der ikke ser helt ringe ud :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom i narkose, fordi jeg var så rædselsslagen da jeg var lille :( har hun haft en dårlig oplevelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes tandlægen er sød men hun er hård :-(

Bestemt og det er fint til en vis grad men jeg var nød til at sige stop idag...

Er så ked af det på hendes vejne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er godt at du sagde stop.

Jeg har altid haft tandlægeskræk, men mit blev værre af en dårlig oplevelse og flere sadistiske tandlæger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min MGs store dreng (på 4 år) lider også af frygtelig skræk! Han var på besøg hos tandlægen 3 gange - altså bare for sjov - og fik lov til at låne ting med hjem og "øve".. På den måde lykkedes det til sidst. Havde det ikke lykkes, skulle han være i narkose!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Babyklar forum piger. 
Jeg ved ikke meget om tandlægeskræk og børn. men på denne side er der en masse gode løsninger omkring hvordan man kan slippe af med tandlægeskræk. 

http://stoptandlægeskræk.dk/loesninger.php

Mvh. Louisse 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER