ChaosCat

nogen der er kok/cater eller ved at uddanne sig

10 indlæg i dette emne

hej

 

længe siden jeg har skrevet eller været herinde .. .

 

men jeg vil vildt gerne høre om der er nogen herinde der arbejder som kok eller catere eller er ved at uddanne sig til det.. det jeg gerne vil høre er hvordan i arbjeder altså jeres arbejdstider og hvor tit i arbejder weeekend osv.. måske lige hvor i arbejder henne ikke nødvendigvis navn osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke kok. Men min mand er køkkenchef på restaurant lilleheden i Hirtshals.

Han arbejder som regel fra 12-21 og har som regel fri onsdag og torsdag. Så arbejder han weekender og helligdage. Han har fri hver tredje weekend.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er kok og arbejder 7-14:30 i hverdage, dog bliver den ofte 15:00 inden han kommer derfra. Han har fri hver anden fredag (arbejder kun 32 timer). Har har måske 1 lang dag om måneden hvor de har et aftensarrangement.

Han arbejder på et kursuscenter.

Det er fysisk hårdt arbejde og han vil ikke anbefale nogen at bevæge sig ind i den branche.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er kok og arbejder 7-14:30 i hverdage, dog bliver den ofte 15:00 inden han kommer derfra. Han har fri hver anden fredag (arbejder kun 32 timer). Har har måske 1 lang dag om måneden hvor de har et aftensarrangement.

Han arbejder på et kursuscenter.

Det er fysisk hårdt arbejde og han vil ikke anbefale nogen at bevæge sig ind i den branche.

Ellers nogle ret gode arbejdstider for en kok :o

Men trist at læse at han ikke vil anbefale nogen det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers nogle ret gode arbejdstider for en kok :o

Men trist at læse at han ikke vil anbefale nogen det :unsure

Ja, indenfor branchen har han et drømmejob. Og han er glad for sit arbejde.

Men har er kun midt i 30'erne og han er ved at være slidt op både i knæ og ryg og lønnen stinker. Samt det psykisk også er et hårdt miljø.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, indenfor branchen har han et drømmejob. Og han er glad for sit arbejde.

Men har er kun midt i 30'erne og han er ved at være slidt op både i knæ og ryg og lønnen stinker. Samt det psykisk også er et hårdt miljø.

:(

Det lyder ikke som om at han kan fortsætte til han er 65 så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er kok og arbejder 7-14:30 i hverdage, dog bliver den ofte 15:00 inden han kommer derfra. Han har fri hver anden fredag (arbejder kun 32 timer). Har har måske 1 lang dag om måneden hvor de har et aftensarrangement.

Han arbejder på et kursuscenter.

Det er fysisk hårdt arbejde og han vil ikke anbefale nogen at bevæge sig ind i den branche.

Det er også sådan et arbejde min mand han drømmer om.. Men dem er der bare ikke ret mange af heroppe i Nordjylland.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:(

Det lyder ikke som om at han kan fortsætte til han er 65 så?

Nej, det kan han sikkert ikke. Han vil rigtig gerne være chef (som jo ikke er lige så fysisk hårdt) og han er rigtig god til at håndtere mennesker, men desværre er økonomi/tal ikke hans stærke side, så det bliver svært at finde en lederstilling som kun omhandler personaleansvar.

Vi har også snakket meget om omskoling, men han ved ikke hvad han ellers gerne vil udover at undervise på kokkeskole, men de vil gerne man også har tjeneruddannelse, hvilket han ikke har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også sådan et arbejde min mand han drømmer om.. Men dem er der bare ikke ret mange af heroppe i Nordjylland.. :(

Han var også heldig. Der var over 200 ansøgere til jobbet, så fedt han fik det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fars kæreste er kok og har haft to restauranter med sin eks. Hun arbejder i dag i køkkenet på en handelsskole og hun er ødelagt!

går til fys 2 gange i ugen og spiser tit smertestillende, for at kunne komme igennem en arbejdsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER