Blupimaven

Jeg er mega skruk.. men...

13 indlæg i dette emne

Hej Tøser.

 

Jeg er ikke gravid.. Men jeg er skruk.

Jeg har været single i mange år, men mødte manden i livet for 2,5 år siden. Vi skal giftes om en måned :)

 

Vi har talt om at få børn inden der går for længe, da vi er 33 + 32. (jeg blir 33 her til sommmer).

Og jeg har aldrig prøvet at blive gravid , så ved ikke om jeg har let eller svært ved det. Det skal siges at min mor havde svært ved det pga fjernelse af livmoderhalsen - og jeg har selv fået lavet samme indgreb, så er en anelse bekymret for at jeg også får problemer med at holde på barnet.

 

Så min kæreste og jeg har talt om at evt at smide pillerne her til Oktober og så stille og roligt give det et forsøg.

 

Mit andet store problem er økonomien. Jeg solgte min gamle lejlighed med et stort tab og skal bruge 3,5 år på at betale tilbage. Og hvis vi så laver en baby, så går der yderligere tid før jeg er gældsfri. Og vi kan ikke flytte fra vores 2 værelses-lejlighed FØR jeg er gældsfri.

Og jeg har det dårligt med at min kommende mand skal betale af på min gæld, så jeg holder hårdt på at det er mig selv der betaler.

 

Syntes det er svært med det hele når man gerne vil have børn, men syntes at økonomi og lille lejlighed holder en tilbage.. :(

Men måske skal vi bare springe ud i det.. vores venner siger at vi jo nok skal finde økonomien til tingene når og hvis man skulle blive gravid.

 

Hilsen en mega skruk kvinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bor i en to værelses med vores 1 årige datter. Vi sover på en sove sofa og det fungerer fint :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. jeg er bare ikke sikker på at jeg får manden til at gå med til at gå fra seng til sofa.. Men jo det er klart en mulighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også sikker på at det ville jeg bare ikke, og det var slet ikke nødvendigt osv. Men man gør meget når bæbs først er kommet. Det fungerer virkelig godt faktisk og er også meget hyggeligt :-)

og der er bare dejligt at have et sted alt legetøjet kan sparkes ind :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville springe ud i det... Et barn kræver jo ikke meget plads de første par år, det er det mindste... Men din mors historie og din alder ville jeg ikke turde vente 2-3 år. Derudover ville jeg nok tillade manden at hjælpe med at betale af på lånet, for det går jo ud over jeres fælles fremtid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville springe ud i det... Et barn kræver jo ikke meget plads de første par år, det er det mindste... Men din mors historie og din alder ville jeg ikke turde vente 2-3 år. Derudover ville jeg nok tillade manden at hjælpe med at betale af på lånet, for det går jo ud over jeres fælles fremtid ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Penge er ikke alt her i livet, dem kan du altid betale af, tjene ind eller spare op. Så længe i har råderum til at få den lille ny. 

Men tiden for børn, ja der sætter naturen altså et naturligt vindue. Med jeres alder taget i betragtning, så ville jeg ikke tøve med at springe ud i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville springe ud i det... Et barn kræver jo ikke meget plads de første par år, det er det mindste... Men din mors historie og din alder ville jeg ikke turde vente 2-3 år. Derudover ville jeg nok tillade manden at hjælpe med at betale af på lånet, for det går jo ud over jeres fælles fremtid ;)

 

:ditto

 

Plus at det ikke behøver være så dyrt at få baby - man kan købe en masse gode ting brugt! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på 57 kvm og deler soveværelse med vores datter - og det er slet ikke et problem. Hun har haft eget værelse, fra hun var 6 måneder til ca. 16 måneder, men det fungerede faktisk bedst for os alle, at hun sov hos os (hun sover meget bedre ved os).

Jeg ville ikke bekymre mig for størrelsen af lejeligheden. Der går i hvert fald 9 måneder før barnet er her, derefter vil det nok alligevel sove hos jer det første stykke tid (det gør de fleste vidst), så i har i hvert fald 1-1 1/2 år før det bliver aktuelt at tænke på at babyen skal sove et andet sted, også hvis I havde et værelse mere.

Det er ikke til at sige, hvor længe barnet kan sove hos jer. I kan få et barn, der sover let, og vågner hvis i snakker/ snorker etc, eller i kan få et barn, der sover bedst hvis det kan høre jer og ved at i er der :) Men man kan få nogle gode sovesofaer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik for 10 år siden ( gisp tiden går hurtigt) fjernet en stor del af livmoderhalsen pga svære celleforandringer. Nu venter vi barn nummer 5, så det betyder ikke nødvendigvis at man har sværg ved at få børn.

Held og lykke med det ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre - og så lige en tilføjelse til økonomien.

Du kan holde på, at det er din gæld og dig der skal betale den tilbage fra nu af og ind i evigheden. Det hjælper dig bare ikke..

Når man begynder at købe hus eller få børn sammen så ender man uundgåeligt med at slå økonomien sammen. Hvad end man anerkender det eller ej... Jeres liv sammen kommer til at blive et fælles projekt?

Slug kamelen, stol på at han vil dig - og husk på at selvom du siger "kæmpe gæld" så er det småpenge hen over 50 år eller hvor længe I skal være sammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre - og så lige en tilføjelse til økonomien.

Du kan holde på, at det er din gæld og dig der skal betale den tilbage fra nu af og ind i evigheden. Det hjælper dig bare ikke..

Når man begynder at købe hus eller få børn sammen så ender man uundgåeligt med at slå økonomien sammen. Hvad end man anerkender det eller ej... Jeres liv sammen kommer til at blive et fælles projekt?

Slug kamelen, stol på at han vil dig - og husk på at selvom du siger "kæmpe gæld" så er det småpenge hen over 50 år eller hvor længe I skal være sammen

Maustique - 2,5 år med dobbelt husleje og 300.000+ kr i gæld da det endelig blev solgt var en LILLE pris at betale for min mand...

Meget enig i det du skriver om økonomien!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :)

Jeg tror egentlig også bare at vi springer ud i det her til efteråret. Vi blir ikke yngre.. og ja økonomien skal vi jo nok klare. Jeg skal bare udover min stædighed :)

 

Det med pladsen i vores lejlighed... der må jeg træde til med min "tetris" som min kæreste kalder det hehe.

Det eksisterer allerede i skabe og skuffer.. men skal måske opdateres når der ska en lille ny til. Men jeg er sikker på at jeg nok skal finde pladsen :)

 

Jeg skal nok vende tilbage til sitet sådan rigtigt når vi går igang :) Lige nu bruger jeg flest timer på bryllupsklar.dk.. da vi skal giftes om 40 dage.

 

Igen tak for hjælpen :)

 

K. Karina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER